• Inanna Li

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Snösport skrev 2011-06-15 14:50:49 följande:
    Inannan: när jag pratade med Ludmila så sa hon att i din ålder kan du ta en vagiatorprogesteron /kväll t o m vecka 12....detta sa jag till Sjukhusläkaren när jag sa att jag tog progesteron och aldrig får mens när jag tar det ...hon sa att det låter rimligt eftersom din ålder är 42+ då progesteronet eventuellt kan svajja inom dessa 12 veckor på kvinnor i din ålder.   Ta en /kväll det ska jag göra nästa gång också.   Händer ngt så mår du mycket bättre av att ha gjort som du själv vill.
    kramar!!! tjohoooooo!Solig
    Tack för tipset Snösport! Jag fortsätter nog ta dem på kvällen i alla fall! Och åtminstone fram till VUL! Om jag ändå har kvar så kan jag ju lika gärna fortsätta. De gör ju ingen skada!
  • Inanna Li
    Veronica1 skrev 2011-06-15 14:54:02 följande:

Inanna: JORDENS STÖRSTA GRATTIS TILL DIG, Tjohoooooo!!! Vilken lycka det måste vara :) Bra kämpat!

Tack min vän! Det känns underbart så här i sista fertila minuten Skrattande!
  • Inanna Li
    Boe skrev 2011-06-15 14:59:06 följande:
    Inanna,

SUPER Grattis till dig! Du förtjänar det verkligen. Tänk om både Li & Lo har tagit sig och det blir twins á la Nizze?
    Bebisen måste nästan hela Valentine eller  & ValentinaFlörtHjärta
    Underbart att det fungerat!!! Har du pratat med mannen ännu?

Snälla känn Er inte ambivalenta för mig! Idag är det Inannas Dag & jag kommer igen i höst. Lägger till mig i S-halmsligan i sommarFlört

Kram
    Tack! Min sambo sa igår att om det är tvillingar så får de baske mig heta Li och Lo nu när jag kört dessa namn stenhårt! Li(na) och Lo(ve) tyckte han var bra namn annars! Vi får se Skrattande! Jag hade ju egentligen tänkt mig Inanna och Noah eller Caspian!

Min sambo fick en direkt rapport (mobilen med mig på toa Tungan ute, var lite orolig över kontrollsteckens styrka och behövde lite stöd)!

Du kommer igen i höst! Med fyra i frysen ska det självklart funka! Kram Hjärta!
  • Inanna Li
    Enya70 skrev 2011-06-15 15:05:42 följande:
    Hurrrrraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!! Du är Gravid! Så fantastiskt roligt.
    Stort stort GRATTIS Solig
    Tack kära vän Hjärta! Så underbart att lyckas på femte försöket!
  • Inanna Li
    Fjällsippan skrev 2011-06-15 15:39:47 följande:
    Jag fick också göra som jag ville, men valde att fortsätta fram till VUL. Sedan trappade jag ner och körde nattetid fram till andra VUL (vecka 9). Och liksom Snösport skrev så rekommenderar Ludmila fram till v 12. 

När gör din klinik första VUL?

Grattis igen
    Jag tror jag gör som du! 3 om dan fram till första VUL den 29 juni! Jag har ju gott om vaginaltabletter kvar! Jag litar på Ludnmilas råd! Jag är i vecka 6 idag (5 + 0) och kommer vara i 7 + 0 på VUL om exakt två veckor. Jag är glad att det blev senare denna gång! Förra gången syntes ju inget i 6 + 3 och då fick jag ju vara orolig i en vecka innan MA blev konstaterat!
  • Inanna Li

Hoppas detta är en turdag då jag redan vågar byta plats på listan! 

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Mimmsann72, 39 år, IVF/ICSI 3 i höst
    Hönan 38 snart 39 år, Stockholm ICSI 3 i höst
    Fruttan, 37 år, Stockholm, IVF Sophiahemmet. (Syskonförsök 3)
    Mia, 42 år,  IVF2/FET 1 i augusti/september 
    Mammagås, 38 år, 3 IVF:er. Bor i Örebro, gör IVF på CvL, FET 1 i sep
    Snösport, 42 år, sista försöket i höst Falun , bor i Luleå.
    Syskon Nu, 41 år, IVF Kliniken Sthm, 5e och troligen sista Syskonförsöket i Aug. Sparar en eskimå till sen.

***SÄNGHALMSLIGAN***
    Fjällsippan, 43 år, Stockholm, syskonförsök nr 6 på CvL (FET) i aug, ÄL 15/6, BIM 30/6
    Zinfandel, 39 år i Skåne, 3 ET & 2:a FET i aug. ÄL 13/6, BIM 25/6
    Lenafena, 41, Åmål, IVF1 Carlanderska maj 2011. ÄL 12/6, BIM 25-27/6
    Enya70, 40 år Uppsala, BIM 1/7

***SPRAYAR***

***SPRUTAR***       
    buzanss 39 år Fertilitetetskliniken IVF 1 sprutstart 26/5                     

***ÄP/ET***
    Thuleslapper, 38 år, IVF 3, USÖ/ Gripen ÄP 7/6

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Boe, 38 år, Stockolm, syskonförsök 1 (IVF3) CvL, ET 3/6, TD 18 juni
    mamman0301, 39 år Cura Malmö ET 6/6 TD 24 juni 
    Thuleslapper, 38 år, IVF 3, USÖ/ Gripen ET 9/6 TD 24/6

***GRAVIDA***
    Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg
    dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12
    Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, BF 29/12
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1
    Turlid, 40 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF27/1
    Snösport, 42år, spontangravid just innan IVF6,Luleå gått i Falun BF27/1
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan.
    Inanna, 42 år,  Göteborg, ICSI 3 (försök 5 totalt), BF 14/2

***FÖDDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011

***Övrigt***
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    pp08, 40, hemmaförsök, kanske ny IVF(nr6) till våren
    Sushikatten 42, hemmaförsök ett tag framöver 
    Myrslok69, 41 år, avbrutet ivf vid vul = hemmaförsök!
    Hispan 39 år, hemmaförsök till i höst.
    Betty Boop, 38 år, 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Lumix, 40 år, syskonförsök på Shady Grove, bor i USA, FET ?, p-piller istället för spray.
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.
    Glenda Glad, 40 år, Malmö, Syskonförsök nr1(IVF2), spraystart 4/3
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 2
    Eviglängtan, 39 år Skåne, (IVF3, syskon). Troligtvis i april
    Riita, 40 år Uppsala, IVF1, FET2
    Skytten, 39, Stockholm, IVF1 i augusti 
    Rowanda, 40 år (född -70) syskonförsök nr 1 Falun maj 2011. Hemmaförsök sommaren 2011.

• Inanna Li
    Mamma gås skrev 2011-06-15 15:40:23 följande:
    Inanna - YES!!! Ett STORT GRATTIS!!! Woohoo!! Snacka om att du hållit oss på sträckbänken.., de har varit en rysare ;)) Å de e inte slut än.., nyfikenheten på om det är två underverk håller oss på sträckbänken ett litet tag till :)
    Tack Hjärta! Tänk om både Li och Lo har stannat kvar!
  • Inanna Li
    Zinfandel skrev 2011-06-15 17:04:08 följande:
    Här är man borta från datorn ett par timmar.... Men det var det värt, under tiden händer det som vi alla väntat så på...

GRATTIS INANNA, ÄNTLIGEN!!! HjärtaHjärtaHjärta

Är så glad för din skull och så stolt över att få dela detta ögonblick med dig!! Underbart!! Jipppiiiieeeee!!!!! Skrattande

Många kramar i massor Skrattande 
    Allt hände så snabbt! Jag fick liksom plöstligt mod att testa! Kände att jag inte skulle kunna koncentrera mig på arbetet annars (som om jag kan/kunde det ändå just nu)!  Och jag behövde inte oroa mig för att det inte var tillräckligt starkt streck heller! Det kom upp på ca 2 sekunder fast det stod vänta 2 minuter Skrattande! Nu hoppas jag att detta femte försök verkligen är det sista!

Tack vännen för fina ord och kramar HjärtaSoligKyss
  • Inanna Li
    Zinfandel skrev 2011-06-15 17:04:31 följande:
    Men för guds skull - sluta INTE med proggisarna!!!!
    Nej, jag ska inte sluta med proggisar! Där tänker jag inte göra som kliniken rekommenderar Skrattande!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?