-
Jag blir jättenöjd med vad det än blir. Men eftersom missfallsrisken för mig redan är närmare 50 % så blir den ju ännu högre om jag väntar tvillingar så det vore ju lugnare med bara en.kattenizze skrev 2011-06-27 15:14:43 följande:Inanna: Glömde, vill du ha tvillingar?
-
Vi får hoppas på det bästa. Jag kommer vara i 7 + 0 på mitt VUL. Jag har i alla fall svullna förstorade bröst med synliga blodådror, molvärk nere i livmodern av och till, svullen stor mage, gaser i magen, förstoppning av och till, ökad kissnödighet, trötthet och ibland svag yrsel. Jag får väl försöka klara mig utan illamående även om jag läst att det är bättre att må illa för att då kan man vara säker på att man har massor av gravidhormoner i kroppen.kattenizze skrev 2011-06-27 15:14:03 följande:Inanna: Men det är nog för tidigt för att du ska känna så mycket än, även om jag förstår din längtan efter symtom. Mitt illamående dök upp först efter VUL och då hade jag ett ganska sent VUL. Innan hade jag av till känt av det men det satte egentligen igång först efter VUL:et, kanske närmare v 8. Brösten var inte särskilt ömma heller i början. Ja, vi hoppade också över FVP, på barnmorskans starka inrådan. Känns jättebra.Det är ju trots allt högre risk för MF vid FVP vid duplexgrav.
-
Välkommen tillbaka kära vän! Tack för dina lugnande ord! Jag får hoppas på det bästa. Det går ju inte att veta bara efter symptomen. Kramturlid70 skrev 2011-06-27 16:33:34 följande:Inanna, vet precis hur du känner, det är helt olidligt, om man har varit med om det en gång förut. Jag hade ju ännu mindre symptom än vad du beskriver. Jag kände bara lite spänningar i magen och lite ömma bröst, typ var tredje dag, inget illamående, ingen mensverk, inte mer kissnödig och inte mer trött än vanligt. 3 dagar innan min VUL försvann även dessa symptom. Jag var helt övertygat att det gick åt helvete, men det gjorde ju inte det. Försök att inte oroa dig så mycket, vet att det är bara lätt att säga, men jag hoppas så innerligt att du får se ett eller två hjärtan ticka på onsdag. Kommer tänka på dig och hålla tummarna stenhård för dig! Kram.
-
Tack! Har nog aldrig varit så orolig i hela mitt liv men det är ju ändå inget som går att påverka så det är bara att hoppas så länge det går!Zinfandel skrev 2011-06-27 16:41:29 följande:Inanna: vi kommer alla tänka på dig på onsdag! Försök få ro tills dess, du kan inte göra nåt mer nu så passa på att vila. Tror du behöver förbereda dig på att se dina twins
-
Min missfallsrrisk är nästan 50 % bara för att jag passerat åldern 42 och snart är 43.kattenizze skrev 2011-06-27 18:01:00 följande:Inanna: Varför har du en MF-risk på 50 % Om du vill svara på en sån känslig fråga.
-
Tack! Jo, hoppas på det bästa men har hela tiden den där 50 % missfallsrisken (som även min läkare flera gånger upprepat) i huvudet. Det känns som det bara måste se bra ut imorgon. Det kanske är mitt livs allra sista chans att få uppnå en full graviditet.callimero skrev 2011-06-28 08:28:35 följande:Inanna, hoppas det går finfint imorrn, förstår du är nervös. Du verkar inte stämma överrens med någon ålderssiffra generellt sett så jag tror även fallet är så med detta! Statistik är statistik, men individuellt är ändå vad som räknas.Tack vännen! Hoppas verkligen att jag inte har sån otur att jag får uppleva uteblivet missfall två gånger i rad!Veronica1 skrev 2011-06-28 08:51:20 följande:
Inanna: Lycka till imorgon :) ska hålla tummar & tår hårt för dig! Det kommer att gå bra, men jag förstår att du är nervös.
-
Tack !kattenizze skrev 2011-06-28 09:19:39 följande:
Inanna: Då fattar jag. Och hoppas hoppas det går bra för er imorgon.
-
Välkommen hem till sommarvärmen i Göteborg! Tack för ditt pepp och stöd! Jo, självklart har du rätt i att missfallsriken minskar ju längre man kommer i graviditeten men det dumma med MA som inte visar sig som blödningar och kramper som "vanliga" missfall är ju att embryot kan ha dött redan i vecka 4-5 medan man ändå har kvar alla symptom (och de kan t o m öka)och magen och fostersäcken växer precis som vanligt. Missed Abortion är en så fruktansvärd och bedräglig upplevelse.Mia69 skrev 2011-06-28 13:51:37 följande:Hej på Er alla! Är åter från semester och D-vitaminpåfyllning!
Har inte mer än småskummat igenom "miljoner" sidor sedan jag åkte iväg. Stor kram till er som fått minus.
Är nu miniruvare. Har BIM 8/7 (samma som slemmis tror jag). Skall försöka hitta senaste listan sätta upp mig på sänghalmsligan, men hinner inte nu. Hade min klinik varit öppen hade jag kunnat få min blastis insatt imorgon. Snyft! Men nu hoppas jag att det håller på att bli en blastis där inne ändå!
Håller mina tummar stenhårt för dig imorgon INANNA. Det kommer att gå bra!!! Många missfall sker långt innan vecka 7/8 som du är i nu, så det är inte 50% risk för missfall längre. Det är mycket större chans att du får se ett pickande hjärta än att det skulle vara tomt, tänk på det!!! Förstår din oro, verkligen, men det är inte 50% risk att det är tomt utan den risken är lägre!
Hoppas du har en "egenfixad" liten blastis i magen nu! -
Nu vill jag full av graviditetshormoner spy galla för att jag blivit fly förbannad på en besökares inlägg på denna tråd! Jag blir så trött på att en del personer (särskilt unga tjejer som tror sig veta bäst) blir så provocerade av att någon som passerat 40 vill ha barn. Och det klassiska är alltid att likställa en 40-åring med en 60-åring som närmar sig pensionsåldern. Min mamma är 65 men där är inte jag än och jag skulle verkligen inte vilja se henne med bebismage! Jag tycker gränsen 46 som finns i Danmark är en logisk och rimlig gräns. Väldigt få kvinnor kan bli gravida efter 46 med eller utan hjälp. I de flesta länder i Europa är gränsen för ÄD 50 år och det är också helt OK! Just nu känner jag mig också väldigt upprörd över en tråd som ligger på topplistan: "Min mamma 50+ försöker bli med barn". Det känns som om någon ung tjej skapat denna tråd bara för att jävlas med oss runt 40 som försöker bli gravida. Det kan ju inte på allvar finnas någon kvinna på 50+ som verkligen skulle tro att hon skulle kunna bli gravid med sina egna ägg. Den chansen är ju mikroskopisk! Och det är en gigantisk skillnad att vara 40+ jämfört med 50+ i fertilitetssammanhang.
-
var det den enda skit du kunde komma med?butterflower skrev 2011-06-28 22:28:42 följande:Men det är inte så stor skillnad på 51 (50+) och 46 (40+)