• Ypke

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

oceanney skrev 2011-10-03 14:29:36 följande:
    Tja, hmmm, det är väl kanske inte ett något vetenskapligt begrepp... Det är väl bara att man plussar sent, dvs att det tar ett tag innan hcg-produktionen kommer igång ordentligt. 

Tog E2-prov imorse och det var lågt, så nu har man fått sig en stor spruta HCG i rumpan (1500 IU). Skrattande

Värsta mensvärken, PMS-humör och svettningar från och till. När jag låg på britsen och skulle få sprutan (intramuskulär så jag kunde inte ta den själv) så kände jag nästan att det inte var någon idé. Nu kommer mensen precis när som helst. Enda trösten är att det var så under förra ruvningen också och då var jag gravid. 
    Håll ut Oceanney - hitta på något som distraherar!
  • Ypke
    Inanna Li skrev 2011-10-04 06:48:10 följande:
    Än är det OK! Hade en del värk igår men ännu ingen mens!
    Heja, heja, heja dig!! 
    Kan inte föreställa mig hur läskigt det är att gå på toa när man är så nära målet ... jag vågar knappt gå själv trots att jag bara är på RD 9, ujujuj, hur ska det gå längre fram?! 
  • Ypke
    oceanney skrev 2011-10-04 08:46:15 följande:
    Tror faktiskt du tom är på RD 10 eftersom jag är på RD 8. Skrattande

Du gjorde väl ET 24/9 - jag FET den 26/9. 

(Eller räknar jag fel? Räknar ET och FET-dag som RD 0.)
    Helt rätt, RD 10 borde det vara, vilken koll du har. Huvvaaa! I övermorgon är det två veckor sedan ÄP och idag CD 29 ... VADSOMHELST kan ju hända NÄRSOMHELST! 
  • Ypke
    Celin skrev 2011-10-04 12:48:36 följande:
    Nej jag har inte testat än, men inte symptom - så typ en det har gått åt h..e känsla... min syster blödde i början av sin graviditet så jag vet ju att det är möjligt - jag ska testa, antar imorgon eller fredag - fyller år på torsdag så då vill jag inte, fredag åker vi på weekend/minibröllopsresa så det blir väl imorgon... men känns ju kört så då blir det ju inte ngn besvikelse att testa negativt..
    Celin! Så tråkigt att du känner det så, och mår så dåligt! Men kan du inte testa så du vet? Så att du hinner hämta dig lite-lite till bröllopsresan, om det nu visar -? Men vem är jag att komma med kloka beslut. Stor kram i alla fall, många här som tänker på dig!
  • Ypke
    Zinfandel skrev 2011-10-04 12:21:26 följande:
    Oj vad härligt det är med ett gäng nojiga ruvare!! SkrattandeSolig Tänk vilket plusregn vi kommer ha här i veckan!! Man vet precis själv hur det är och sista dagarna bävar man för varje toabesök. Heja heja heja!!!

Eviglängtan: hellre stavfel än att inte skriva alls!

"härligt" är kanske inte ordet jag skulle använda just nu ... , men ok, bara för att det är du ... {#emotions_dlg.flower}
  • Ypke
    pralinen jessica skrev 2011-10-04 13:21:42 följande:
    Halloj tjejer!!!

Har precis pratat med SU, får äntligen börja spruta på torsdag efter 3 veckors spray.
    Känns så skönt att få komma igång igen! Var på SU i onsdags och gjorde ultraljud pga
    att min mens inte kommit och att jag hade ont i magen. På väg dit kom mensen och ultaljudet
    visade att smärtan antagligen beror på att jag har så många äggblåsor i vänstra äggstocken,
    snacka om lyxproblem i ivf-svängen...

Grattis till er som +-at och till alla nya ruvare!!!

Ha en fin dag töser!!! Kram Jessica
    Härligt, Jessica! Roligt att det kommer folk efter oss nojjiga ruvare ... Mer hopp om liv!
  • Ypke

Alltså. Jag är så rastlös så jag håller på att smälla av. Sitter på jobbet men får inte ett skit gjort! Och har dåligt samvete för att jag bara hänger här hela tiden. Har dessutom ganska lite att göra, vilket inte gör väntan kortare. Förväntas hålla på med såna där långbänkar som planera kundmöten och så också, men det GÅR inte att uppbåda energi till att göra sådant som inte är absolut nödvändigt och lagom intelligens-frånkopplat. 

Innan jag satte igång med IVF-försöket kände jag en begynnande 40-årskris (fyller nu i oktober), är framför allt inte nöjd med jobb och karriär, har hamnat i lite av en återvändsgränd. Men det har sedan inte känts så aktuellt eftersom hoppet om en mammaledighet överskuggat tristessen och missnöjet. Är orolig att jag ska ramla ned i krishålet om det inte bli något nu, och vet verkligen inte vad jag gör då. Jag KAN liksom inte bestämma vad det ska bli av mig. 

ÄSCH, jag går och tar en kaffe.  

• Ypke
    Tuvalina skrev 2011-10-04 15:04:32 följande:
    Jag är inte så bra på att kommentera er, Jag läser det ni skriver och följer med, hoppas och känner smärtan ni känner. Jag är ju snart 41 och börjar lite ge upp hoppet. Att vår son dog i magen gör ju inte saken lättare. Det kanske var den chansen jag hade? Känns som att jag mer eller mindre utnyttjar er kunskap lite då och då eftersom jag vet att många av er besitter en enorm kunskap! Jag hoppas att det är okej att jag ställer en fråga:

Jag fick reda på mitt AMH värde idag. Det är 0,2. Jag födde alltså vår son i april och förra året i augusti hade jag ett FSH värde på 4. Det togs inget AMH då. Vad vet ni om AMH? Är det kört att göra IVF nu? Kan man påverka AMH värdet på något sätt? Akupunktur, kosttillskott.. osv.

Så tacksam för era svar!

Kram
    Anne! Roligt att du tittar in. Du är alltid välkommen. Jag oroar mig också över mitt AMH och låter klokare människor än jag utveckla det hela ... Vad jag förstår så kan man hitta guldägg även med lågt AMH-värde. Återstår bara att hitta dem ... Och vad jag förstår och hört kan chansen nästan vara större vid hemmaförsök än IVF vid lågt AMH, SÅVIDA INTE det finns manlig faktor. Spermier och ägg är nämligen något bättre på att välja ut varandra i livmodern än labbpersonalen i labbet. Har jag hört. Hoppas de andra vännerna kan ge mer info.  

Planerar ni behandling nu? 
  • Ypke
    Zinfandel skrev 2011-10-04 15:10:02 följande:
    Victoria: gör som Eviglängtan & ta en kanelbulle också Flört 
    Tack, ska se om det finns några kvar sen i morse ...
  • Ypke
    Inanna Li skrev 2011-10-04 15:12:39 följande:
    Victoria - Jag förstår precis hur du känner! Orkar inte heller lägga så mycket energi på mitt jobb just nu! Och karriär är något som hamnat i skymundan för mig! Jag har varit deprimerad i över ett år av olika orsaker, en del av det barnlösheten förstås! Så jag befinner mig mitt i en livskris! Det enda som får mig att hålla modet uppe just nu är att jag ska få ett plus denna veckan!

Hade gärna hängt med på en Kaffe men just nu dricker jag bara koffeinfritt Skrattande!
    Men du! Jädrar va' vi ska sörpla kaffe du och jag sen när vi har våra bäbisar Hela dagarna i Linné
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?