Tuvalina skrev 2011-10-04 15:04:32 följande:
Jag är inte så bra på att kommentera er, Jag läser det ni skriver och följer med, hoppas och känner smärtan ni känner. Jag är ju snart 41 och börjar lite ge upp hoppet. Att vår son dog i magen gör ju inte saken lättare. Det kanske var den chansen jag hade? Känns som att jag mer eller mindre utnyttjar er kunskap lite då och då eftersom jag vet att många av er besitter en enorm kunskap! Jag hoppas att det är okej att jag ställer en fråga:
Jag fick reda på mitt AMH värde idag. Det är 0,2. Jag födde alltså vår son i april och förra året i augusti hade jag ett FSH värde på 4. Det togs inget AMH då. Vad vet ni om AMH? Är det kört att göra IVF nu? Kan man påverka AMH värdet på något sätt? Akupunktur, kosttillskott.. osv.
Så tacksam för era svar!
Kram
Anne! Roligt att du tittar in. Du är alltid välkommen. Jag oroar mig också över mitt AMH och låter klokare människor än jag utveckla det hela ... Vad jag förstår så kan man hitta guldägg även med lågt AMH-värde. Återstår bara att hitta dem ... Och vad jag förstår och hört kan chansen nästan vara större vid hemmaförsök än IVF vid lågt AMH, SÅVIDA INTE det finns manlig faktor. Spermier och ägg är nämligen något bättre på att välja ut varandra i livmodern än labbpersonalen i labbet. Har jag hört. Hoppas de andra vännerna kan ge mer info.
Planerar ni behandling nu?