• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Fahlvik
    Snösport skrev 2011-01-04 13:20:59 följande:
    Fahlvik:
    Tjohoo! Har det redan gått 12 veckor    Äh, vad härligt!!!
    Vi gjorde ju sista IVFen nästan samtidigt trodde jag v 42?  eller du måste gjort det tidigare då om du redan är i v 12. Hoppas det går bra på fredag och hoppas du hittar din barnvagn...många veckor kvar så köp inte för tidigt för vi tjejer brukar ju hinna ändra oss många ggr om du hittar ngt som ser bättre ut på ngt sätt   
    25/10 hade jag uttag (eller om det var insättning), minns inte vilken vecka det var..?
    Tack, behöver många som håller tummarna för fredagen. Har tagit ledigt efter KUBen för säkerhets skull.

Nu har jag blivit tillfrågad om ett nytt jobb också, mitt i allt. Har jobbat på samma ställe i 9 år och nu börjar jag kunna det väsentliga så det känns som jag stagnerat lite sedan i höstas.
    Ska prata med personen som föreslagit mig på tisdag så får jag veta lite mer om vad arbetet går ut på. Och det finns kontakter mellan hennes bolag och mitt så jag kanske får vänta ett tag till med att berätta nå´t om magen. Tror inte jag blir aktuell när de får veta men jag är ändå nyfiken.
  • turlid70

Det blir FET för mig på tisdag nästa vecka! Fick en glad gubbe imorse nämligen, testade redan igår kväll med vanlig sticka och såg indikationen att ÄL var på g och i morse fick det bekräftad med digital.

Mådde lite illa och hade spända bröst ett par dagar nu, men inga äl-flytningar! Jag blir galen att det blir så, måste rikta mig på nya signaler för att jaga äl. Vilken tur att jag testade igår kväll och såg att den var på g annars skulle jag nog vänta igen. Förra månaden fick jag utslag på dag 17 i menscykel, men idag är det bara dag 13! Samtidigt känns det helt rätt denna gång, hoppas bara att det lilla klarar upptinningen.

• Snösport

Turild: Härligt . hoppas på att eskimon vill in i värmen

Fahlvik: kollade almenackan och japp den 25 okt var måndag v 43 så det var kasnke uttag i v 42 då för jag minns ju dej så. 

• Inanna Li
    turlid70 skrev 2011-01-05 09:50:46 följande:
    Det blir FET för mig på tisdag nästa vecka! Fick en glad gubbe imorse nämligen, testade redan igår kväll med vanlig sticka och såg indikationen att ÄL var på g och i morse fick det bekräftad med digital.

Mådde lite illa och hade spända bröst ett par dagar nu, men inga äl-flytningar! Jag blir galen att det blir så, måste rikta mig på nya signaler för att jaga äl. Vilken tur att jag testade igår kväll och såg att den var på g annars skulle jag nog vänta igen. Förra månaden fick jag utslag på dag 17 i menscykel, men idag är det bara dag 13! Samtidigt känns det helt rätt denna gång, hoppas bara att det lilla klarar upptinningen.
    Vad bra att du fick ÄL-stegring! Då hoppas vi på FET på tisdag!
  • Fjällsippan
    sushikatten skrev 2011-01-04 08:42:37 följande:

Fjälsippan: Ja skönt att börja snart. Du sade att du får bästa resultat med puregon, Vad har du testat mer? Jag har också kört puregon men byter nu till menopur som jag inte har någon erfarenhet av. Kör också långa metoden för första gången och började spraya för några dagar sen. Vilka konstiga biverkningar man fått. Övar för fullt hemma i mellanåt också; 

Jag har provat Puregon, Menopur och Fostimon. Jag har blivit gravid 2 ggr med Puregon (1 MA  och 1 son). Hoppas att Menopuren gör susen för dig, man hör ju talas om många som provar något nytt och blir gravida ! Vad gäller sprayandet så menar min läkare att det är bättre för vissa av oss då det under sprayperioden bildas receptorer för östrogenet inför sprutperioden vilket gör att man reagerar bättre på sprutorna. Jag har alltid kört den långa perioden. 

Turlid: grattis till stegring - nu håller vi tummarna för dina små i frysen! 
  • turlid70

Tack tack, jag är jätte glad jag också för att min ÄL kommer som det ska, varken tidigt eller sent, precis mitt i min menscykel.

Hemmaförsök blev det av igår kväll också, he-he, fick knappt något liv i gubben, men det gick till slut och nu när han sett glada gubben i morse så är han på hugget igen.

• turlid70
    Fahlvik skrev 2011-01-04 20:18:30 följande:
    25/10 hade jag uttag (eller om det var insättning), minns inte vilken vecka det var..?
    Tack, behöver många som håller tummarna för fredagen. Har tagit ledigt efter KUBen för säkerhets skull.

Nu har jag blivit tillfrågad om ett nytt jobb också, mitt i allt. Har jobbat på samma ställe i 9 år och nu börjar jag kunna det väsentliga så det känns som jag stagnerat lite sedan i höstas.
    Ska prata med personen som föreslagit mig på tisdag så får jag veta lite mer om vad arbetet går ut på. Och det finns kontakter mellan hennes bolag och mitt så jag kanske får vänta ett tag till med att berätta nå´t om magen. Tror inte jag blir aktuell när de får veta men jag är ändå nyfiken.
    Du kan lita på att vi håller tummarna för dig på fredag!

Kul med nytt jobb, om inte nu så blir det kanske aktuellt efter mammaledigheten, släng i krokarna i alla fall. Lycka till!
  • sushikatten
    Fahlvik skrev 2011-01-04 12:48:28 följande:
    Menar du KUB? Det är först nu på fredag men jag återkommer oavsett resultat.

Började jobba igår och var illamående hela dagen, hade starka kväljningar så fort jag kom innanför dörren hemma och fick springa till köket och ta en seg rågsmörgås och det hjälpte. Småäter hela tiden men det hjälper inte alltid. Är ändå glad för att jag inte kräkts någon gång än även om det känts nära när kväljningarna sätter igång...
    Idag går det mycket bättre (trots jobb ;o)
    Ja, nu är vi inne i vecka 12 och det känns helt otroligt att man kommit så långt! Kollar lite på vagnar men har inte hittat den perfekta än men det finns ju gott om tid.
    Må gott!
    Underbart med illamående! Bara längtar dit1 Härligt att kommit till vecka 12. Jag blandade nog ihop dig med någon annan. Men alltid lika roligt med goda nyheter och v 12 är absolut det.
  • sushikatten
    turlid70 skrev 2011-01-05 13:41:40 följande:
    Tack tack, jag är jätte glad jag också för att min ÄL kommer som det ska, varken tidigt eller sent, precis mitt i min menscykel.

Hemmaförsök blev det av igår kväll också, he-he, fick knappt något liv i gubben, men det gick till slut och nu när han sett glada gubben i morse så är han på hugget igen.
    härligt med Äl och glada gubbar;))))
  • Inanna Li

Liten uppdatering.

*VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Sushikatten: 42 år , bor i GBG, inväntar ett nytt ET i januari.
    Fjällsippan, 42 år, syskonförsök nr 4 på CvL, jan/feb, bor i Stockholm
    dallas, 37 år, syskonförsök nr 1,nybesök 17/12 på CA, bor strax söder om Göteborg
    Underverket06, 40 år, IVF2, syskonförsök på CvL i jan/feb, bor I Hässelby/Stockhom.
    Snösport, 42år,IVF5, bor Luleå går i Falun i mars, (korta metoden om det går annars bara hemmaförsök)
    pp08, 40, IVF5 (syskon IVF2), jan 2011 CVL
    hispan: 38 år, bor i värmland, inväntar IVF2, start 18/12, ÄP prel, v.3
    Betty Boop, 37 år, inväntar 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Eviglängtan, syskonförsök. IVF 2 (har tidigare gjort 2 FET). Start i mitten av jan. Bor i Skåne.
    Mamma gås: 38 år. IVF 3 med prel. äp v. 4. Korta metoden denna gång. Bor i Örebro, gör IVF på CvL.
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 1, inväntar FET början januari. 

***SPRAYAR***
    Ladycocos, 39 år, Linköping, IVF Sophiahemmet. ÄP i jan...

***SPRUTAR***

***ÄP***

***ET***

***FET***
    Riita, 40 år, IVF1/FET1 v. 50, Uppsala
    Turlid, 40 år, IVF1/FET2 v.2 på HS, bor iNorrtälje
    Inanna, 42 år FET 2 i februari IVF-kliniken Göteborg

***RUVARE OCH TESTDAG***

***GRAVIDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, bor i Frankrike, 41, BF 14 februari
    Fahlvik, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg

***Övrigt**
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    ChippiChoppi, 43 år, syskonförsök hemma, bor i Täby (nära Stockholm)

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?