• Mia69

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Äntligen får jag sätta upp mig på ruvningslistan...Glad

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***

Mimmsann72, 39 år, IVF/ICSI 3 i höst
    Mammagås, 38 år, 3 IVF:er. Bor i Örebro, gör IVF på CvL, FET 1 i sep
    Inanna 42 år, 3 ICSI och 2 FET, MA i oktober 2010 och juni 2011. Kanske nytt försök i augusti!
    Myran6801, 43 år, 1 IVF på Sophiahemmet & 3 på CvL, nästa IVF blir på CFC, DK under hösten, ej bestämt när.

***SÄNGHALMSLIGAN***
    Fjällsippan, 43 år, Stockholm, syskonförsök nr 6 på CvL, ÄL ?, BIM 22/9 
    Boe, född 72, Stockholm, syskonförsök 2, FET CvL, sept 2011
    Slemtorsk i din bralla, född 73, Västra Götaland, halvsyskonförsök (får man väl kalla det) IVF i höst

***FET*** 
    Fruttan, 38 år (i sept), Stockholm, 2 skruttembryon tillbaka 17/8
    Zinfandel, 39 år i Skåne, 5:e försök. Progynon from 21 aug

***SPRAYAR***
    Celin, 39 (i okt), Stockholm, spraystart 20/8 (IVF2 för syskon)
    Victoria71, 39, Göteborg, IVF1, IVF-centrum, sprutstart 25/8

***SPRUTAR***       
    Hönan 39 år, Stockholm, ICSI 3 i Örebro spraystart 27/7, sprutstart 18/8
    Syskon Nu, 41 år, IVF Kliniken Sthm, Syskonförsök 5 Sprutstart 20/8 korta metoden. (troligen sista försöket)
    mbo 28, RMC Linköping, IVF2, sprutstart 17/8
    Maryhe 42 år, Pozzolo Formigaro Italien, IVF1 på Centro Promea Turin sprutstart 22/8 

***ÄP/ET***

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Enya70, 40 år Uppsala, (MA september 2010) ICSI 10, CFC ÄP 24/8, ET 26/8, 3 ägg tillbaka, TD 9/9
    Skytten, 39, Stockholm, IVF1, CvL, sprutstart 15/8, korta metoden, ÄP 26/8, ET 28/8, TD 13/9
    bellami01, 38år, Försök #4, FET 25/8, TD 5/9
    mamman0301 IVF2 Blekninge, Cura Malmö ÄP 24/8 ET 27/8, TD 15/9
    Mia, 42, Göteborg, FET med blastocyst 29/8, TD 12/9, Tjuvtestdag 7/9

***GRAVIDA***
    dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12
    Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, BF 29/12
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1
    Eviglängtan, 39 år, Skåne, (IVF4). BF 19/1. Tvillingar
    Turlid, 40 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF27/1
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan.
    Min Tur, snart 38 år, Halmstad, (3st ICSI + 1 FET , 1 MA 06-07,annat förhållande) 1:a IVF BF 30 jan
    Lumix, 40 år, BF mars 2012
    Lenafena, 42, Åmål, hemmaförsök, BF 17 april 2012

• Mia69
    Inanna Li skrev 2011-08-29 14:25:09 följande:
    Mia - Hoppas FET gått bra idag Solig!
    Tack snälla Inanna!

Det har gått bra!!! En blastocyst är upptinad och den såg lika bra ut som före frysning.
    Hoppas nu att Italienska läkare har fel beträffande FET hos kvinnor som är 40+. I vilket fall som helst är det UNDERBART att ruva (har även ett hemmaförsök på gång också så jag ruvar ju egentligen på 2 stycken...)

Maryhe: Härligt med så många äggblåsor på gång. Det ser ju mycket lovande ut för en toppenskörd!
  • Mia69
    Zinfandel skrev 2011-08-29 14:56:49 följande:
    Grattis Mia! Och tjuvtestdag och allt SkrattandeSkrattande Måste bli TTD Skrattande
    Tack Zin och Skytten! TTD Skrattande
  • Mia69
    Zinfandel skrev 2011-08-29 15:13:31 följande:
    Men Mia, passade ni på hemma också SkrattandeTungan ute
    Javisst! Nu får man maxa sina chanser!  SkrattandeTungan ute
  • Mia69
    Maryhe skrev 2011-08-29 15:21:12 följande:
    Mia: Grattis! Vad spännande det ser ut att bli här!!!
    Tror inte det är italienska läkare i allmänhet som ser så på FET utan det är min klinik.... Tyvärr har vi redan skrivit på papper och godkänt det, och avsagt oss våra ev frusna embryon. Men det var att välja mellan att få göra behandling eller inte. Vi hör ju till regione Piemonte och det är på denna klinik man får subventionerat pris via "landstinget" på. Finns också centro Livet som är privat, men det hade vi inte råd med. 
    Tack! Ja, det blir bara mer och mer spännande med så många på gång!
    Även om ni inte får behålla era ev frysta får ni ju sätta in många fler embryon vid varje försök än i Sverige. Om ni odlar till blastocyster blir det kanske ändå inte så många kvar att frysa.
  • Mia69
    turlid70 skrev 2011-08-29 15:28:22 följande:
    Mia grattis till lyckat FET och ruvarstatus! Underbart med en upptinnad blastocyst och en egen på gång. Om bara den ena som tar sig så vet du inte vilken det var, men det kvittar ju, bara den tar sig, helst båda eller hur.
    Tack! Lite lustigt blir det för man vet ju inte om det är en IVF-baby eller inte om det tar sig. Vill helst inte ha tvillingar men i min ålder får man inte vara så knusslig, allt är välkommet!
  • Mia69
    kattenizze skrev 2011-08-29 15:36:47 följande:

Mia: Det var kul att du äntligen är ruvare nu då. Hur stort lager har du i frysen egentligen? Varför sattes bara en blasto in? Får man inte sätta in två i Sverige?
    Får jag fråga er kloka en sak; jag har alltid haft så många blåsor 25-30 stycken, men hur bra är det med 10 blåsor egentligen? Hur stor roll spelar egentligen antalet blåsor? alla är ju inte mogna. Är det alltid bättre med mera blåsor?

Ja, visst är det kul. Äntligen. Nästan ett halvår sedan jag gjorde min första IVF.
    Fick en inventering av frysen idag. Jag har 11 stycken kvar i frysen, varav 3 blastocyster. Glad

På min klinik sätter de bara in en blastocyst pga risken för enäggstvillingar hos blastocyster. Känns som man kan ta lite högre risken när man är 42 år. När de ändå är frysta spelar det ju inte så stor roll. Jag kommer ju att få tillbaka alla som klara upptining ändå men när de är färska kanske man skulle våga sätta in 2 tycker jag.

Tror att runt 10 blåsor är bäst för att man inte riskerar överstimulering och kanske att de inte mognar. Men när man blir äldre känns det som att man vill få ut så många som möjligt eftersom det är så många ägg med kromosomfel. Gör man IVF i yngre ålder måste det ju vara bäst med lite färre ägg eftersom så många ägg ändå är fina och då blir det kanske lite mer skonsamt mot kroppen. TROR JAG.
  • Mia69
    myran6801 skrev 2011-08-29 15:48:32 följande:
    Mia, grattis till ruvstatus o tänk om det blir två, en hemmagjord o en klinikgjord!!!
    Tack! Ja, och så får man alltid undra vilken som är vilken. Skrattande
  • Mia69
    Zinfandel skrev 2011-08-29 16:06:37 följande:
    Behöver du väl aldrig undra, den ena föds ju med ett provrör på huvudet Skrattande
    Det visste jag inte. Vad praktiskt. Nu vet jag!Skrattande
  • Mia69

Tycker du skall ringa CFC och höra om du kan ta Progesteronet i ändtarmen som låter som en bra idé. Du kan ju även söka i FASS på interaktioner och se om Pevaryl på något sätt sänker koncentrationen av Progesteronet.

Tror det är lite tidigt för nidblödning. Dina embryon är idag blastocyster (vi har ju exakt jämngamla embryon) och har 1-2 dagar kvar tills de fäster MEN man vet ju aldrig. Tror inte det är farligt att fortsätta med Trombyl med en så liten blödning men fråga även det om du ringer CFC.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?