• Mia69

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Maryhe: Ja, så måste det ju vara. Istället för att tvingas "slänga bort/inte kunna använda embryon" om det blir många fint befruktade/blastocyster så fryser man äggen istället. Man räknar väl med att det förmodligen blir ett lagom antal blastocyster eller 3-dagars av 12 fina ägg. Då kan du få användning av hela din äggproduktion om det skulle bli nödvändigt. För obefruktade frysta ägg får du väl använda igen, det är väl bara befruktade som du inte får använda?

• Mia69
    Skytten skrev 2011-09-02 19:54:39 följande:
    En nojig genant fråga - vågar man gå på toa för nr. 2 under ruvningen? Man vill ju inte gärna ta i. (ursäkta min detaljrikedom)
    Har inte ens tänkt tanken att låta bli. Blir nog jobbig ruvning om du skall knipa i 2 veckor men du verkar ju ha klarat det i snart en veckaObestämd om du frågar först nu... Tror du skall leva som vanligtCool
  • Mia69

Maryhe: grattis till 10 befruktade! Det låter ju jättebra!!! Skrattande
    Jag fick fram 2 blastocyster på 8 fina befruktade embryon sist (då var alla 8-celliga dag 3) och det var ett ok resultat. Det kan ju gå både bättre och sämre. Om det ser fint ut på måndag borde det ju kunna bli 2-4 blastocyster av era embryon. Det är ju en risk att blastocystodla men jag ville se sist om jag skulle bli mer överstimulerad och få vätska eller inte. Hur många 3-dagars sätter de max in? Du får ju säkert fler 3-dagars än blastocyster.

• Mia69

mamman: Grattis!{#emotions_dlg.flower}SkrattandeSolig

Boe: grattis till ruvarstatus!

och stort grattis till FRU Mamma Gås!

• Mia69

EGO-ruvar-rapport: Känner inga mysiga stickningar, inga ömma tutar, inga hoppfulla flytningar. Bara tråkiga normal "skall få mens om ngn dag känsla"...  Är mentalt redan på FET2. Gillar snabba avslut och tjuvtestar nog redan imorgon.

• Mia69

Testade minus idag så min ruvning är nu avslutad. Väntar min mens imorgon kväll och känner att den är på gång. Nu tar jag nya tag med FET nr 2 med proggisar om ett par veckor. Nu håller jag tummarna för alla er andra som ruvar!!!

• Mia69
    Inanna Li skrev 2011-09-05 09:23:14 följande:
    Åh, vad trist! Hoppas verkligen det lyckas nästa gång när vi kanske blir ruvarkompisar om ca 2 veckor!
    TACK alla för stöd och omtanke! Jag är helt ok. Nu skall jag börja köra min crosstrainer för att kunna ta proggisar nästa gång. Måste få bort ett par kg igen. Suck! Denna kamp mot hormoner på alla de vis!

Inanna: Ja!, kanske blir vi ruvarkompisar till slut!Skrattande

Men jag funderar även på om jag skulle köra en full IVF till i höst alla fall. Kan inte släppa den tanken helt. Kanske ger det 2-3 blastisar till om de inte fegar med Puregonet. Jag har ju ett knappt halvår kvar till 43 och kanske skall man köra fullt ut nu? Men jag har ju även mina hemmaförsök (min mans spermaprov är toppkvalitet) så egentligen toppar jag ju bara hemmaförsöken med FET. Är dock orolig att mina 2-dagars inte klarar upptiningen.  Ringde och frågade hur mina 2-dagars egentligen såg ut och då var 5 stycken toppkvalitet helt utan fragmentering och 3 stycken hade mindre än 10% fragmentering, men vad säger det egentligen... Jag hoppas ju att minst 5 stycken skall överleva upptining men det vet jag ju inte förrän om något halvår.
    FASEN, vad detta är svårt... Någon som har några råd?
  • Mia69

Enya: Har du inte tagit Trombyl tidigare gånger? Det kan ju vara att du är lite mer lättblödande denna gången för du blödde ju lite i början på ruvningen väl. Vi ligger ju helt på samma dag ruvningsmässigt så BIM är ju tisdag/onsdag. Du vågar inte ta ett tjuvtest? Testar du med "testa-tidigt"-sticka så skall det ge utslag nu.

Hoppas, hoppas att det är tecken på graviditet med lite småblödningar vid BIM pga Trombyl.... Kämpa på!!!{#emotions_dlg.flower}Hjärta

• Mia69

Maryhe: Förstår att du är lite låg nu. Typiskt att vricka foten mitt i hela denna processen. Tycker det låter lite oroväckande att du inte kissar. Drick ordentligt. Tar de inga blodprov för att att se om du är intorkad (typ B-Hb). Jag vet att du fått läkemedel mot överstimulering men är faktiskt osäker på om det finns några bra läkemedel med bevisad effekt mot överstimulering. Känner igen hela min första IVF i din pågående IVF. Jag hade runt 25 äggblåsor och fick ut 17 mogna ägg. Överstimuleringen kom ju dagen efter äggplock även om de misstänkte att jag kunde bli överstimulerad redan ett par dagar före äggplockningsdagen. Sedan mådde jag inte bra några dagar kan jag säga.
    Är du illamående?
    Tycker verkligen du skall till din gyn och ta prover. Om du har högt Hb som tecken till intorkning måste du få insatt Fragminsprutor!

Oroligt med blastocystodling men du skall se att det blir 1-3 blastocyster till slut. Jag vågade inte chansa vid min första IVF men skulle blastocystodla vid ny IVF om jag hade 7 fina befruktade embryon.

Vad surt att behöva betala för ev infrysta blastocyster som man inte får använda, men det är nog ovanligt att det blir mer än 2-3 blastocyster från 7 befruktade och då får du alla.

Lycka till nu och håller tummarna på fina blastisar till onsdag!Hjärta

• Mia69
    Inanna Li skrev 2011-09-05 15:20:38 följande:
    Mia - Om jag vore du hade jag gjort FET med blastisarna du har i frysen innan ny behandling och sparat de frysta korttidsodlade embryona till sist.
    Ja, det är nog detta det lutar åt...

Enya: hur går det med din blödning? Tänker på dig och hoppas att det slutar...Hjärta

Anne: vi betalar också med sparade pengar och kommer inte ta några lån för IVF (och det blev istället ingen köksrenovering men det gör ingenting...)
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?