• Mia69

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Enya: Enligt FASS verkar progesteron och pevaryl använda samma "elimineringssystem" men som jag förstår det ökar Pevaryl biotillgängligheten av Progesteron vilket innebär att du i så fall skulle få lite högre koncentration av progesteron och det gör säkert inget. Det finns ju ingen ordentlig FASS-text kring Progesteron eftersom den är apotekstillverkad men på lutinus står det så här:

Effekten på exponering av progesteron från Lutinus vid samtidig användning av andra vaginala produkter har inte utvärderats. Samtidig behandling med Lutinus och andra vaginala produkter (såsom svampmedel) rekommenderas dock inte eftersom detta kan förändra progesteronfrisättningen och absorptionen från vaginaltabletten.

Du kan ju inte ha det så här med svedan! Ring och hör med CFC. Det verkar ju jättesmart med olika administrations-"hål" och så får du lite högre koncentration av progesteron vid inplantationen!

• Mia69

Mbo: grattis till fin äggskörd och lycka till nu med ET!
    syskon nu: Lycka till idag på äggplock.

Märtaros: stort grattis till spontangraviditet!Solig

• Mia69
    märtaros skrev 2011-08-31 10:13:51 följande:
    Tack Inanna, nu hoppas jag på att ni andra följer efter! Tror inte riktigt på det här med att det bara skulle vara åldern, gammel farmor var 44 med sitt sista barn, min mamma 42, svärmor 41 och 43, arbetskamratens föräldrar över 40.
    Min mamma ringde och peppade mig häromdagen. Min morfars mamma var 42 när min morfar föddes och sen efter det fick hon 2 barn till (sista vid 47 )! Min mormors mamma fick sitt sista barn vid 46 års ålder.
    Det är väl inte kört bara för man är 40+, så det så!!!!!!!!!
  • Mia69

Oj, vad många inlägg det är när man inte hinner titta.

syskon nu: grattis till fin äggskörd. Lycka till på ET.
    Zin: Kanon att ni kan köra FET nu snart. Vilken lättnad att livmodern såg fin ut och att du fortfarande har en äggledare som fungerar (det räcker ju faktiskt med en).

Snösport: så jobbigt och tråkigt att det blivit som det blivit. Det känns ändå som att allt kanske gick för fort och att det kanske ordnar sig efterhand ändå.

Mbo: Grattis till ruvarstatus. Håller tummarna!
    Fruttan: Så tråkigt att det inte blev något denna gången. Hoppas läkarbesöket går bra för er. Kram.

Boe: Lycka till med FET på söndag. Spännande!

Maryhe: Vilken äggproduktion! Känns som att de balanserar lite på gränsen när de försöker pressa fram så många blåsor. De ville väl få ut helst 20? På min klinik hade man varit plockad för länge sedan med det antalet och ffa storleken på äggblåsor. Hoppas att de kan parera din överstimulering så att du kan få tillbaka ett par blastocyster nästa vecka. Totalfryser de i Italien vid kraftig överstimulering? Vad händer då med återföring om man inte får använda frysisar???

Kalimero: Tänker så på dig! Hoppas du har det ok!Hjärta

• Mia69

marythe: Oj, stukad fot mitt i allt. Usch!

EGO: ruvardag 3 eller 4. Jag önskar att jag hade lite av din molvärk, Skytten, för jag känner ingenting, tyvärr. Jag har ju inga mediciner så varje dag känns det som att jag har glömt något. Ogillar ovissheten, vill gärna veta allting även om det är dåligt. Känns lite depp idag. Varför skulle jag tro att det skulle ta sig första gången på någon som är 42,5 år. Känns som rätt dåliga odds, men skall försöka vara lite positivt.
    Min man säger att kroppen och embryot vet ju inte att det är första, tredje eller sjunde gången så jag får väl tänka så. Solig

• Mia69

Maryhe: Lycka till på äggplock idag!!!{#emotions_dlg.flower}
    Syskonnu: Lycka till med ET idag!!!{#emotions_dlg.flower}

Kalimero: skönt att du är tillbaka och att det verkar gå lite bättre på hemmafronten samt att du planerar för nya steg!

• Mia69

EGO: Ruvardag 5 och känner ABSOLUT ingenting mer än vanlig mini-PMS. Känns rätt så kört. Nästa gång tar jag progesteron vid FET. Provade detta i somras i vanlig cykel och det var hemskt. Mådde illa och var uppblåst i magen, blev förstoppad, etc etc... Dessutom gick jag upp 2 kg i vikt under de 2 veckorna jag tog Progesteron  så det var inte heller kul. Under mina IVF har jag ju snarare gått ned i vikt så det verkar som det är Progesteron som är den stora viktboven för mig i alla fall. Ja,ja om ca 4 dagar får jag ju slutsvaret hur detta gått för då kommer jag att testa och då vet jag.

• Mia69

Inanna: Vad bra att mensen kommit och du nu får ordning på cykel och kan göra FET!
    Tycker det är jättesvårt att veta hur man skall göra med progesteronet. Enligt läkarna på vår klinik så har inga studier visat på att man högre graviditetsfrekvens eller färre missfall med progesterontillägg  (detta gällde kanske om man har normal lutealfas, men minns inte hur hon sa riktigt). (Om någon kan referera till någon artikel som visar tvärtom berätta gärna). Jag hade ju MA förra sommaren och då var det ju inga problem för embryot att fästa (snarare tvärtom, det ville aldrig komma ut fastän det tillbakabildats). Dessutom gjorde jag en undersökning hos min gynekolog något  år sedan för att se om jag hade ägglossning och då tog han progesteronprover flera gånger under min menscykel och då hade jag högt progesteronvärde efter ägglossning (typ 70, och det skulle vara över 30 för att se att man hade haft ägglossning).
    Visst man kan ta progesteron för att vara på den säkra sidan, men med de biverkningarna (hua!) och själva tanken att slippa massa hormoner, ja jag vet inte hur jag skall göra nästa gång...kanske tar jag det ändå...

• Mia69
    bellami01 skrev 2011-09-02 13:54:58 följande:
    Nu börjar jag bli helnojjig. RD 8, TD på måndag och på tisdag får jag beskedet. Har lite molande värk i magen emellanåt, men det flyttar sig från höger till vänster. Men ryggen håller på att ta kål på mig. Helst på kvällarna. Har ont i ryggslutet. För mig är det här sista chansen. I alla fall genom landstinget. Har visserligen ett ägg kvar i frysen, men får se. Min man vill nog inte mer sen. Han är ju rädd om mig, och de sista åren har vi inte gjort annat än åkt fram och tillbaka till sjukhuset. Operationer hit och dit. Och senast, utomkvedshavandeskap med operation som följd. I alla fall, behöver lite positiv energi för att stå ut de sista dagarna. Har förresten tjuvtestat negativt, men gjorde det på RD 6. Och det var nog för tidigt, hoppas jag.
    Tycker det låter positivt med värk i ryggslutet. Det har jag haft varje gång före BIM när grav.test varit positivt. (Jag har inte ryggvärk nu hur jag än försöker känna efter och tolkar det negativt för mig själv.)

Hoppas du får ett plus nu!Solig
  • Mia69

Grattis syskon nu till att du nu tillhör ruvningsligan!{#emotions_dlg.flower}

Maryhe: grattis till fantastisk äggskörd! och vad skönt att du inte verkar så överstimulerad. Hoppas att de 12 äggen befruktas fint nu till imorgon! Men varför fryser man in 6 ägg?
    Vad underbart med din nu gravida kusin!!!Solig

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?