• Mia69

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Enya70 skrev 2011-09-05 21:49:58 följande:
    Jag gjorde som ni sa och åkte hem vid tre-tiden från jobbet och har vilat sedan dess. Blödningen har lagt sig nu och det är bara lite lite brunt kvar. känns lite skakigt fortfarande men otroligt skönt att det kanske inte är mensen ändå. Kram
    Åhh, vad skönt att se att blödningen slutat igår. Hoppas nu att den inte kommer igen och att du får ditt efterlängtade plus. Hjärta

EGO: Fick mens idag som förväntat. Är som en klocka som vanligt. Detta betyder dock att jag måste haft min ägglossning samma dag som det positiva ägglossningstestet vilket jag misstänkte redan då. Alltså fick jag mitt embryo en dag försent. Jag känner ju när jag har ägglossning; får svullen mage och mensvärk och det fick jag på em/kvällen samma dag som mitt positiva ägglossningstest. Sedan får jag ALLTID mens exakt samma dag 2 veckor senare som ägglossningssmärtan och så blev det även denna cykel. Undrar om detta betyder något? Skall ringa min läkare på IVF-kliniken om vi skall ändra på något inför nästa blastis. Kanske har min slemhinna slutat vara mottaglig för embryot om vi gör FET på detta sättet. Hoppas de kan vara lite individuella när jag känner min kropp så väl.
  • Mia69

Heja alla ruvare!!! Hoppas hoppas!Skrattande

Åhh, vad jag dricker gott kaffe nu. Alltid någon liten tröst. En dag bara!Kaffe

• Mia69

Skytten: tror drömmen betyder att det är "fina grejer" på gång. BabyFlört

• Mia69

Bellami: Såå tråkigt med minus! Men ni har ju lite tid på er att fundera hur ni skall göra i framtiden. Ni kommer säkert känna om ett tag vad som blir rätt för just er.

Skytten: Kämpa på några dagar till! Hoppas!!!

• Mia69
    Enya70 skrev 2011-09-07 12:18:28 följande:
    Mia - är det tjuvtestdag idag? Har du testat och hur gick det undrar supernyfiken. heja heja
    Kände ju redan i helgen att det var kört så jag tjuvtestade redan i måndags och då fick jag ett tråkigt minus. Nu har jag ordentlig mens och siktar in mig på FET2 om 3 veckor.
    Åhh, vad jag hopppas att du får ditt plus på fredag! HEJA! HEJA! till dig!!!!

Gällande 5 och 6 dagars blastocyster så har jag förstått det som att en del inte utvecklas till blastocyster förrän dag 6. Man har något högre chans med blastocyster som är blir färdigutvecklade efter 5 dagar jmf med 6-dagars tror jag (läst detta i Chigago fertility).

Maryhe: låter ju som att du håller på att få fram 2 stycken fina blastocyster efter 5 dagars odling och det är väl precis vad kliniken räknat med/hoppats på! Jag håller tummarna!!!
  • Mia69

Zin och Maryhe: LYCKA TILL imorgon på FET och ET!!!

Alla ruvare: HÅller mina tummar. Håll modet uppe och kämpa på!

• Mia69

Härligt Maryhe! Lycka till nu med ruvningen!Solig

• Mia69
       ***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Mimmsann72, 39 år, IVF/ICSI 3 i höst
    Mammagås, 38 år, 3 IVF:er. Bor i Örebro, gör IVF på CvL, FET 1 i sep
    Inanna 42 år, 3 ICSI och 2 FET, MA i oktober 2010 och juni 2011. Kanske nytt försök i augusti!
    Myran6801, 43 år, 1 IVF på Sophiahemmet & 3 på CvL, nästa IVF blir på CFC, DK under hösten, ej bestämt när. Fruttan, 38 år (i sept), Stockholm. Väntar på att göra syskonförsök nr 3.
    Mia, 42, Göteborg, IVF2/FET2 slutet av september

***SÄNGHALMSLIGAN***
    Fjällsippan, 43 år, Stockholm, syskonförsök nr 6 på CvL, ÄL 3/9, BIM 18/9
    Boe, född 72, Stockholm, syskonförsök 2, FET CvL, sept 2011
    Slemtorsk i din bralla, född 73, Västra Götaland, halvsyskonförsök (får man väl kalla det) IVF i höst
    Sunseed, 40 år, Dalarna. Eskimåer i frysen men kör hemmaförsök så länge...
    Linköping68, 43 år, Linköping: Hemmaförsök, ev en IVF till om någon klinik säger ja..... 

***FET***
    Zinfandel, 39 år i Skåne, 5:e försök. FET 8/9, TD 25/9

***SPRAYAR***

***SPRUTAR*** 
    Celin, 39, Stockholm, IVF2 (syskon) sprutstart 7/9
    Victoria71, 39, Göteborg, IVF1, IVF-centrum, sprutstart 8/9

***ÄP/ET***

***RUVARE OCH TESTDAG***
    bellami01, 38år, Försök #4, FET 25/8, TD 5/9
    Enya70, 40 år Uppsala, (MA september 2010) ICSI 10, CFC ÄP 24/8, ET 26/8, 3 ägg tillbaka, TD 9/9
    Skytten, 39, Stockholm, IVF1, CvL, sprutstart 15/8, korta metoden, ÄP 26/8, ET 28/8, TD 13/9 mbo 28, RMC Linköping, IVF2, sprutstart 17/8, ET 31/8, TD 14/9
    mamman0301 IVF2 Blekninge, Cura Malmö ÄP 24/8 ET 27/8, TD 15/9
    Hönan 39 år, Stockholm, ICSI 3 i Örebro spray 27/7, sprutstart 18/8, ÄP 30/8, ET 1/9, TD 17/9
    Syskon Nu, 41 år, IVF Kliniken Sthm, Syskonförsök 5 ET2/9 TD20/9 BIM 12-13/9
    Maryhe 42 år, Pozzolo Formigaro Italien, IVF1 på Centro Promea Turin  ÄP 02/09 ET 8/9 TD 20/9

***GRAVIDA***
    dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12
    Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, BF 29/12
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1 Eviglängtan, 39 år, Skåne, (IVF4). BF 19/1. Tvillingar
    Turlid, 40 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF27/1
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan.
    Min Tur, snart 38 år, Halmstad, (3st ICSI + 1 FET , 1 MA 06-07,annat förhållande) 1:a IVF BF 30 jan
    Lumix, 40 år, BF mars 2012
    Lenafena, 42, Åmål, hemmaförsök, BF 17 april 2012

• Mia69

Enya: Har inte kunnat komma åt någon dator under förmiddagen men gått och tänkt på dig hela tiden. Åhhh, vad fantastiskt! STORT STORT GRAAAATTTTIIIISSSS!!!!!!!!! (Trodde faktiskt att din blödning runt BIM var ett positivt tecken eftersom den slutade så jag hade lite på känn att nu händer det. YES!!!!!)Solig{#emotions_dlg.flower}PlusGravidSkål

• Mia69

Syskon nu och Skytten: kramar till er!Hjärta

Skytten: Om man gör FET kanske man får göra detta redan i kommande cykel men jag är inte säker.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?