• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • underverket 06

Turlid70: Lycka till med Fet på tis.

Är deppig eftersom mensen kom igår. Varenda månad hoppas man ju att det ska funka på vanligt sätt, men icke, Nu räknade jag ut att vi gjort 16 försök sedan vi började med syskonförsök när sonen var 10 månader. I de 16 försöken är 1 FET o ett vanligt IVF inräknat också, så 14 vanliga försök alltså. Samtidigt känns det som jag knappt orkar med den underbara son jag har. För tillfället är han i värsta trotsåldern o vill aldrig somna på kvällarna, så någon egentid är det knappt tal om, så det är kanske inte så konstigt att jag känner så. Är väl trött helt enkelt av allting. Att hålla på att försöka få till ett syskon tär ju också på krafterna. Nu blir det nytt IVF snart för vår del. Det blir korta metoden o jag börjar spruta på nästa mens andra dag.

• underverket 06

Sushikatten: Jag har bara haft menopur o 3 IVF har jag gjort. Första IVF fick jag ut 8 ägg men bara 1 befruktat. Vi gjorde hälften ICIS, heter det väl= microinjektion o hälften vanlig befruktning. Andra IVF tror jag det var 13 eller 14 ägg o 6 befruktades, ett sattes in o 2 till frysen. Microinjektion på alla. Av det insatta blev vår idag 2- åriga son till. Tredje IVF som var ett syskonförsök bara 6 ägg o bara 1 befruktat o det blev minus. Hade maxdos de två sista IVF:n. Nu blir det nytt försök i feb med menopur, men då den korta metoden. Den gången sonen blev till fick jag ju ut många bra ägg med menopur. Nu är jag ju 3 år äldre o sista IVF gav inte bra ägg, men läkaren trodde att det var en tillfälligehet o att vid nästa IVF kommer jag ha bra chanser att lyckas. Så lycka till med menopur. Har hört att menopur ska vara speciellt bra för oss lite äldre, över 40. Hur gammal är du?

• sushikatten
    underverket 06 skrev 2011-01-06 22:35:11 följande:
    Sushikatten: Jag har bara haft menopur o 3 IVF har jag gjort. Första IVF fick jag ut 8 ägg men bara 1 befruktat. Vi gjorde hälften ICIS, heter det väl= microinjektion o hälften vanlig befruktning. Andra IVF tror jag det var 13 eller 14 ägg o 6 befruktades, ett sattes in o 2 till frysen. Microinjektion på alla. Av det insatta blev vår idag 2- åriga son till. Tredje IVF som var ett syskonförsök bara 6 ägg o bara 1 befruktat o det blev minus. Hade maxdos de två sista IVF:n. Nu blir det nytt försök i feb med menopur, men då den korta metoden. Den gången sonen blev till fick jag ju ut många bra ägg med menopur. Nu är jag ju 3 år äldre o sista IVF gav inte bra ägg, men läkaren trodde att det var en tillfälligehet o att vid nästa IVF kommer jag ha bra chanser att lyckas. Så lycka till med menopur. Har hört att menopur ska vara speciellt bra för oss lite äldre, över 40. Hur gammal är du?
    Ja hoppas på att menopur ska ge bättre kvalité. Jag har också som du fått många ägg första gången och sen har det blivit mindre och mindre. Jag önskade byta protokoll bara för att prova något annat. Jag fyllde nu 42 i dec. Vi gör nu sista försöket för det känns inte meningslöst att göra mer. Jag tror inte det i alla fall. Jag ska prata med kliniken efteråt. Jag får hoppas att det blir någon till frysen.
    Jag har nu sprayat 8 dagar  och på tisdag ska jag besöka kliniken och då tror jag väl att jag ska börja med sprutorna. Jag kommer att köra 375 det är väl högsta dosen?
    Vi får hoppas på 2011 och går det inte med ivf får det blir massor av praktik hemma.
  • Snösport

Fahlvik:
    Lycka till idag!!!

Suschikatten: förstår hur du känner men får du ägg till frysen är du en lyllos för jag får typ bara 1-3 varje gång. Hoppas det går bra för dej/Er så du blir ruvare!!

• underverket 06

Sushikatten: 450 är maxdos. Det körde jag den gången sonen blev till o nu på senaste misslyckade syskonförsöket. Vilken klinik går du på?

• Fahlvik

Tack för att ni höll tummarna, det hjälpte! Risken för kromosomrubbning är 1:4600 och det är en ganska liten risk. Är såå lättad så nu är vagnköpet nära ;o)

Är så lycklig och blev ändå helt matt efteråt (och maken med) så vi blev stingsliga nu på kvällen. Det är väl pga spänninen man byggt upp under flera veckor och nu kan man slappna av för man har inget direkt "hinder" i vägen nu som man kan bygga upp rädslor kring.

(Passande nog så kom en gammal favvolåt på Spotify nu: Tainted Love med Soft Cell, någon som dansat till den?)

Turlid: Lycka till på tisdag!

Underverket06: Håll ut, om några veckor kanske våren börjar kännas i kroppen och du kanske får lite energi. Och trotsperioder brukar inte vara länge... Och vad skönt med en positiv läkare!

Må gott!

• turlid70

Oh, Fahlvik, vilken lättnad att alltig såg bra ut och ni fick så bra värden. Nästa vecka även risken för MF nästan obefintlig, men det måste ni ha sett redan nu att risken är liten när allting såg bra ut. Så glad för din skull! Kram!

• Inanna Li
    Fahlvik skrev 2011-01-07 19:54:29 följande:
    Tack för att ni höll tummarna, det hjälpte! Risken för kromosomrubbning är 1:4600 och det är en ganska liten risk. Är såå lättad så nu är vagnköpet nära ;o)

Är så lycklig och blev ändå helt matt efteråt (och maken med) så vi blev stingsliga nu på kvällen. Det är väl pga spänninen man byggt upp under flera veckor och nu kan man slappna av för man har inget direkt "hinder" i vägen nu som man kan bygga upp rädslor kring.

(Passande nog så kom en gammal favvolåt på Spotify nu: Tainted Love med Soft Cell, någon som dansat till den?)

Turlid: Lycka till på tisdag!

Underverket06: Håll ut, om några veckor kanske våren börjar kännas i kroppen och du kanske får lite energi. Och trotsperioder brukar inte vara länge... Och vad skönt med en positiv läkare!

Må gott!
    Grattis till fantastiskt bra KUB-resultat! Gå nu ut och köp en barnvagn Solig! Om jag har dansat till Tainted Love under högstadiet och gymnasietiden! Jättebra låt! Gillar den även i Marilyn Mansons version!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?