Har inte varit inne på forumet på ett bra tag, har tagit en liten paus. Skall uppdatera mig om hur läget är för er. Många av oss står nu i start groparna för nya IVF eller FET, eller kanske i sänghalmen…
Hoppas så att vi blir gravida i år.
Nåväl, själv är jag faktiskt (brukar inte vara det) väldigt nervös inför IVF, lite fjärliar i magen, nästan lite skakig, skulle kunna säga att jag är rädd. Slängs dagligen mellan hopp och förtvivlan. Skall det bli något barn i år eller inte?!.
Är så tröstlöst att läsa den mycket dystra statistik för oss som närmar oss 40, inget roligt att läsa. Så varför plågar man sig då med att läsa detta? Inte vet jag? Kanske för att man hoppas på att läsa något trevligt, om att det inte alls är så hopplöst att bli gravid vid 40.
Har nu återigen varit hos akupunktören, och det känns väldigt bra, men om det ökar chansen till graviditet står skrivet i stjärnorna, inte vet jag. Om det gör det, med hur många procent då? Är det en signifikant eller är det bara ett sätt att slösa bort sina pengar på? All kinesiskörtmedicin som jag stoppar i mig, vad kommer det att resultera i? Jag är naturvetare, som innerligt hoppas på annat, som hoppas på alternativa lösningar, kanske är man desperat, inte vet jag? Jag har gjort en tempkurva och den är enligt min akupunktör för hög och oregelbunden. Jag har lite energi i kroppen och att jag hade en svag lutalfas och att östrogennivån var låg. Låter inte hoppfullt tänkte jag. Så varje gång jag knapra min örtmedicin som smakar ve och fas tänker jag på vad som sagts. Men, om det nu vore så illa, varför behöver jag trots min ålder låga doser av Puregon (200 ie) och ändå lyckas vi få fina ägg tillbaka och till frysen. Vad skall man tro? Någon som har erfarenhet av detta?
Hur som helst, man bör egentligen förbereda sig TRE MÅNADER innan! Det är så långtid det tar för äggen att bildas fullt ut. Då skall man ta örtmedicin, akupunktur och ändra kosten. Men gud, det skulle kosta hur mkt som helst, är det värt det, någon som vet? Oavsett, tänker jag påbörja min IVF behandling runt den 12 januari, jag tänker inte vänta ytterligare två månader till. Tiden går ju ganska fort nu.
Ursäkta det långa ego mejelt, men jag behövde ventilera mig.
Kram alla och lycka till, nytt år nya tag