• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • turlid70
    Mamma gås skrev 2011-01-10 10:20:05 följande:
    Åh, lycka till imorn Turlid!!! Håller tummarna att den tinar fint o mår bra!! Kan du inte avgöra imorn hur du känner inför sjukskrivning el ej, beroende på hur du mår?
    Tack för tummarna, det behöver jag verkligen imorgon.

Jag kanske åker till jobbet först och sen säger att jag fick värsta huvudvärk och måste åka hem, vill annars inte vara på jobbet imorgon överhuvudtaget, det är ingen positiv upplevelse.
  • Fjällsippan

Turlid: när det gäller behandlingarna så har jag bestämt mig för att göra det som känns bäst för mig själv oavsett - för i ett större perspektiv vad gör en sjukdag mer eller mindre, hit eller dit, om det känns rätt för behandlingen i stort. Hårt hållna tummar inför morgondagen! 

• Fjällsippan

Så var det dags att börja spraya igen - åttonde gången!

*VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Sushikatten: 42 år , bor i GBG, inväntar ett nytt ET i januari.
    dallas, 37 år, syskonförsök nr 1,nybesök 17/12 på CA, bor strax söder om Göteborg
    Underverket06, 40 år, IVF2, syskonförsök på CvL i jan/feb, bor I Hässelby/Stockhom.
    Snösport, 42år,IVF5, bor Luleå går i Falun i mars, (korta metoden om det går annars bara hemmaförsök)
    pp08, 40, IVF5 (syskon IVF2), jan 2011 CVL
    hispan: 38 år, bor i värmland, inväntar IVF2, start 18/12, ÄP prel, v.3
    Betty Boop, 37 år, inväntar 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Eviglängtan, syskonförsök. IVF 2 (har tidigare gjort 2 FET). Start i mitten av jan. Bor i Skåne.
    Mamma gås: 38 år. IVF 3 med prel. äp v. 4. Korta metoden denna gång. Bor i Örebro, gör IVF på CvL.
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 1, inväntar FET början januari. 

***SPRAYAR***
    Ladycocos, 39 år, Linköping, IVF Sophiahemmet. ÄP i jan...
    Fjällsippan, 42 år, syskonförsök nr 4 på CvL, bor i Stockholm, spraystart 4/1

***SPRUTAR***

***ÄP***

***ET***

***FET***
    Riita, 40 år, IVF1/FET1 v. 50, Uppsala
    Turlid, 40 år, IVF1/FET2 v.2 på HS, bor iNorrtälje
    Inanna, 42 år FET 2 i februari IVF-kliniken Göteborg

***RUVARE OCH TESTDAG***

***GRAVIDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, bor i Frankrike, 41, BF 14 februari
    Fahlvik, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg

***Övrigt**
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    ChippiChoppi, 43 år, syskonförsök hemma, bor i Täby (nära Stockholm)

• Eviglängtan

turlid70: ett stort lycka till imorgon. Håller tummar och tår, skall tänka på dig.

• Inanna Li

Turlid - Lycka till imorgon! Ska tänka på dig runt 11.30. Hoppas allt går bra Glad!

• sushikatten

Turlid: Lycka till imorgon. Du måste känna vad som tycker är bäst. Själv tog jag ledigt för läkarbesök och återvände till jobbet efteråt men jag har inte haft några smärtor och tyckt att det har gått lätt till med insättning. känn efter imorgon vad du tycker.

• turlid70

Tack så hemskt mycket för alla lyckoönskningar och era tummar!

Har bestämt mig att inte åka till jobbet imorgon, det gör absolut inget ont vid insättningen, men jag vill slippa stressen helt enkelt. Det blir en sjukdag till, en karensdag kostar inte företaget något och säga upp mig kan dem inte göra för att jag slutar ju snart.

Min mamma vill följa med mig imorgon, för att min man är bortrest. Först sa jag att det inte behövdes, men nu när jag tänker efter så är det kanske inte så dumt att hon följer med, hon är en mycket rogivande person. Ska rådgöra med maken när han dyker upp.

• turlid70
    Fjällsippan skrev 2011-01-10 11:38:35 följande:
    Så var det dags att börja spraya igen - åttonde gången!
    Grattis til spraystart! Åttonde gången, helt otroligt att ni orkar. Hoppas verkligen att ni lyckas, någon rättvisa måste ju det vara.
  • turlid70

Maten är klar, men gubben jobbar sent. Vi har börjat med GI metoden här och så har dotter bakat extremt goda bullar idag, alldelles varma är de fortfarande och och och .... kunde inte låta bli och stoppade i mig en bulle i väntans tider, f-n att man inte kan ha bättre karaktär Skäms, men det var värt.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?