• Zinfandel

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Där är du ju Enya! Skrattande Förhoppningsvis slipper jag UK, min läkare jobbar just nu på det hele, så håll tummarna att han löser det!!

Thule: ditt senaste tsh-värde?

Underverket och alla ni andra! Jag har helt klart bestämt mig för att om jag någonsin blir rik så ska jag bilda en IVF-fond där man kan ansöka om bidrag. Jag funderar på att redan nu starta den och hoppas på donationer som man sedan kan dela vidare. Vad tror ni?

• Zinfandel
    mbo skrev 2011-11-11 13:12:16 följande:
    Här kommer en massa kramar till alla kämpare.
    Känner igen dig från nån annan tråd... Kram till dig också, vet att du har ett tufft bagage. Hjärta

Slemmis: ja det blir väl till att testa imorrn då..! Drömmer
  • Zinfandel

Linköpiung: det låter som ett ytterst klokt beslut!! Bra tänkt!

Inanna & Kalimero: vi kommer alla att hålla alla tummar för er imorrn Hjärta 

• Zinfandel
    tjorven01 skrev 2011-11-13 15:45:16 följande:
    Vore toppen fjällis
    Annars kan jag bara gå in på där och fråga
    Tänkte mest hur stort bagage jag behövde med mig och ifall det var ngn som behövde mer
    Gulle dig, jag bara älskar när människor tänker om man kan göra nåt för andra Hjärta
  • Zinfandel

Hihi Kalimero, bits du {#emotions_dlg.djavulsk} men fy fan att känna sån smärta. Jag är alltid själv på ÄP och det stör mig inte alls. Det kommer gå bra!!

Astrae, har tyvärr inte haft Crinone så jag kan inte svara dig. 

Sushi: vink!! Hjärta 

• Zinfandel

Kalimero: du lär väl ha landat nu... Lycka till idag!!

Det är väldigt individuellt hur lång tid det tar att sänka tsh och det beror såklart på dos och hur länge man tar det. Det är bättre att börja på en ganska låg nivå om värdet inte är särskilt högt och det hinner säkert sjunka på 3 v. Allt är ju bättre än inget!

• Zinfandel

Kalimero: strålande! Njut nu av Köpenhamn Skrattande

Söte: vi fortsätter hålla alla tummar!

Slemmis: ingen ska acceptera flera MF, det är inte okej, ej heller normalt. Hälsa din väninna att det är bara att ta saken i egna händer och inte förlita sig på läkare. Börja från början och beta av allt som vi gör här, från hormon- & infektionsprover till koagulations- & kromosomtester. De flesta som drabbas av många ML eller inte blir gravida har immunologiska problem och det finns det hjälp för, man får bara lägga en del tid på att finna den.

Jag blir ofta konfunderad över era frågor om hur ni ska ta era mediciner, får ni inte scheman från klinikerna på det?! Jag får exakta instruktioner från dag till dag. Får ni inte det ska ni helt klart kräva det. Man ska inte behöva undra!

Katte: men vad är det för ett pucko {#emotions_dlg.djavulsk} Det vore väl fruktansvärt om folk adopterade för att "då lyckas man ju naturligt...". Och lite hjälp på traven har han säkert fått i väldigt många sammanhang själv i livet... Lika förbannad blir jag på alla som skaffar (ja, jag använder ordet skaffa...) "syskon" och inte ett andra eller tredje barn. Det är väl inte därför man skaffar ett barn till, för att det bara ska vara ett syskon...?!

• Zinfandel
    kattenizze skrev 2011-11-14 14:45:08 följande:

Vi4: Intresssant, är det inte han som skriver i DN också? Jag har läst flera av hans svar och gillar dem skarpt. Ska genast skaffa böckerna du tipsar om, låter som jag kommer att gilla dem. Nä jag har också reagerat på det där med mamman, eftersom jag och min man försöker leva så jämstältt som möjligt. Men grejen är att JJ är väldigt känd och omtalad...Hu.

Fjällis och zin: Jag håller med er.

Nu är böcker om barnuppfostran inte ämnet för den här tråden, men jag ville ändå ta upp det eftersom jag vet att det finns kloka och smarta kvinnor här med stor erfarenhet. Dessutom ville jag visa på hur UTBRETT det är med dessa seglivade myter om barnlöshet som inte alls har någon relevans i aktuell forskning! Tänk om t ex en läkare  kom och påstod en massa galimatias och blir trodd och repsekterad....Det som jag blir mest ledsen över är inställningen; vissa ska inte ha barn....det är inte meningen om det inte blir nåt...Fy f-n säger jag bara, när jag vet hur alla kämpar som vanvettiga dårar (eller hur Kalimero ; ) ) härinne. Inte för att en kamp för att bli gravid automatiskt gör en till en bra förälder, det är inte det jag menar, men då är beslutet genomtänkt och väl övervägt och barnet /barnen är sannerligen extremt önskade och efterlängtade! och det är ju i alla fall en väldigt god start kan jag tycka.

Kalimero: åh vad spännande det blir nu då, hoppas alla äggen tar sig nu och ni får medlemskap i trillingklubben...!

Det räcker man tar på sig en vit rock ;) man har faktiskt forskat på det, med en vit rock kommer man mycket långt och vinner de flestas förtroende....

TACK för ditt svar om syskon, vad glad jag blev!!!! SkrattandeSkrattande det är kärlek till ALLA barnen det!! Hjärta
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?