kattenizze skrev 2011-11-14 14:45:08 följande:
Vi4: Intresssant, är det inte han som skriver i DN också? Jag har läst flera av hans svar och gillar dem skarpt. Ska genast skaffa böckerna du tipsar om, låter som jag kommer att gilla dem. Nä jag har också reagerat på det där med mamman, eftersom jag och min man försöker leva så jämstältt som möjligt. Men grejen är att JJ är väldigt känd och omtalad...Hu.
Fjällis och zin: Jag håller med er.
Nu är böcker om barnuppfostran inte ämnet för den här tråden, men jag ville ändå ta upp det eftersom jag vet att det finns kloka och smarta kvinnor här med stor erfarenhet. Dessutom ville jag visa på hur UTBRETT det är med dessa seglivade myter om barnlöshet som inte alls har någon relevans i aktuell forskning! Tänk om t ex en läkare kom och påstod en massa galimatias och blir trodd och repsekterad....Det som jag blir mest ledsen över är inställningen; vissa ska inte ha barn....det är inte meningen om det inte blir nåt...Fy f-n säger jag bara, när jag vet hur alla kämpar som vanvettiga dårar (eller hur Kalimero ; ) ) härinne. Inte för att en kamp för att bli gravid automatiskt gör en till en bra förälder, det är inte det jag menar, men då är beslutet genomtänkt och väl övervägt och barnet /barnen är sannerligen extremt önskade och efterlängtade! och det är ju i alla fall en väldigt god start kan jag tycka.
Kalimero: åh vad spännande det blir nu då, hoppas alla äggen tar sig nu och ni får medlemskap i trillingklubben...!
Det räcker man tar på sig en vit rock ;) man har faktiskt forskat på det, med en vit rock kommer man mycket långt och vinner de flestas förtroende....
TACK för ditt svar om syskon, vad glad jag blev!!!!
det är kärlek till ALLA barnen det!!