• Zinfandel

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Och du Tjorven - glöm inte allas vårt referens Enya som  blödde rejält på RD 10 och plussade på RD 14....

• Zinfandel

Skytten: har bara gjort stimulerat FET och då får man inte ÄL men om jag hade gjort ostimulerat så hade jag då inte missat chansen Tungan ute

Linköping: jag har tagit 1-2 x 75 mg Trombyl och upp till 15 mg Pred. Trombyl är blodförtunnande och kan motverka proppbildning (som man kan få av tex Gonal men oftast genetiskt) och är dessutom antiinflammatoriskt och Pred kan bromsa immunförsvaret som mycket förenklat innebär att kroppen inte ska stöta bort embryot, det sänker sk NK-celler i livmodern. Jag tar dem pga immunologi och jag tror att de flesta som misslyckas med fler än 3 försök har immunologiska problem.

• Zinfandel
    Vi 4 skrev 2011-11-06 21:56:38 följande:
    Zinfandel, funderar på det du skriver om antiinflammatoriskt, även iprén är ju det, men det ska väl kunna förstöra äggen, har du koll på hur det funkar. Vilken substans är det som är skadlig och när? Om du inte vet på rk arm, så skippa min fråga så klart, då googlar jag lite. Skulle eg. behöva äta lite ipren, men vet inte om jag ska våga det nu. (Jag tål inte annan antiinflammatorisk medicin som voltaren och diklofenak)
    Jo visst kan jag det! Acetylsalicylsyra rekommenderas inte till gravida. Så här tar man alltså det onda med det goda, för att få till en graviditet. En del tar barnalbyl istället, samma sak men högre dos så de ska delas.
  • Zinfandel

En sak till - det är ofta en förutsättning och helt avgörande att dämpa inflammationer i våra kroppar. Det lilla "snitt" som embryot ska borra fast sig i livmodern ser kroppar med för aggressivt immunförsvar som ett sår och läker det, därför fastnar antagligen inte embryot. Dä ä mycke mä dä hele!

• Zinfandel

linköping: vad du är go, jag blir ju helt rörd (not shaken just idag) denna måndagsmorgon, gulle dig!! Ja, vem vet, jag kanske gör något mer av det så småningom men jag får nog lyckas först, för trovärdighetens skull Skrattande Men ja, jag har funderat på att man skulle erbjudit nykomlingar inom IVF samtals- & diskussionsgrupper för att de ska slippa grubbla över allt som vi har gjort. Sen har vi ju redan planerat Drömfabriken här i tråden FlörtDrömmer

• Zinfandel

Sushi: jag tog nog Trombyl i 4 månader eller nåt Flört Det är mycket liten blödningsrisk. Fass: kliniska studier visar att 100 mg/dag vid vissa obstetriska tillstånd, vilka kräver särskild uppföljning, förefaller säkra.

• Zinfandel
    Fjällsippan skrev 2011-11-07 13:14:25 följande:
    Kram till dig, tjorvenHjärta. Usch, förstår att du är kräkless på mediciner; jag känner likadant även om jag inte alls tar lika mycket som du. Jag har ingen tolerans med progesteronet längre; förut brydde jag mig inte, men nu bär det verkligen emot med allt...

Jag undrar lite kring behandlingarna ni gör i Grekland. Bygger dom på immunutredningen som ni gjort i England? Måste man göra utredningen där, eller finns det möjlighet att ta immunprover/utredning på kliniken i Grekland? Vad kostar hysteroskopi? Jag behöver också smida planer, märker jag. 
    Nu svarar jag utan att veta helt säkert men de jag vet som  gjort utredningar i Aten har inte gått i UK, de har gjort hela utredningen i Aten men man kan säkert göra vilket man vill. Hysteron på CFC kostade 3000 dk om jag inte minns helt fel, vet ej priset. Serum i Aten lär vara bäst på hystero.

Här är länkarna 
    www.lifeclinic.gr/
    www.serum-ivf.com/
  • Zinfandel

Skytten: det låter som en riktigt bra akupunktör och en rätt vanlig ordination, kör på det!! Solig

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?