IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
Och du Tjorven - glöm inte allas vårt referens Enya som blödde rejält på RD 10 och plussade på RD 14....
Och du Tjorven - glöm inte allas vårt referens Enya som blödde rejält på RD 10 och plussade på RD 14....
Skytten: har bara gjort stimulerat FET och då får man inte ÄL men om jag hade gjort ostimulerat så hade jag då inte missat chansen
Linköping: jag har tagit 1-2 x 75 mg Trombyl och upp till 15 mg Pred. Trombyl är blodförtunnande och kan motverka proppbildning (som man kan få av tex Gonal men oftast genetiskt) och är dessutom antiinflammatoriskt och Pred kan bromsa immunförsvaret som mycket förenklat innebär att kroppen inte ska stöta bort embryot, det sänker sk NK-celler i livmodern. Jag tar dem pga immunologi och jag tror att de flesta som misslyckas med fler än 3 försök har immunologiska problem.
En sak till - det är ofta en förutsättning och helt avgörande att dämpa inflammationer i våra kroppar. Det lilla "snitt" som embryot ska borra fast sig i livmodern ser kroppar med för aggressivt immunförsvar som ett sår och läker det, därför fastnar antagligen inte embryot. Dä ä mycke mä dä hele!
Vi4: de flesta kliniker skriver ut det
linköping: vad du är go, jag blir ju helt rörd (not shaken just idag) denna måndagsmorgon, gulle dig!! Ja, vem vet, jag kanske gör något mer av det så småningom men jag får nog lyckas först, för trovärdighetens skull Men ja, jag har funderat på att man skulle erbjudit nykomlingar inom IVF samtals- & diskussionsgrupper för att de ska slippa grubbla över allt som vi har gjort. Sen har vi ju redan planerat Drömfabriken här i tråden
Sushi: jag tog nog Trombyl i 4 månader eller nåt Det är mycket liten blödningsrisk. Fass: kliniska studier visar att 100 mg/dag vid vissa obstetriska tillstånd, vilka kräver särskild uppföljning, förefaller säkra.
Men Fjällis, inte ger du upp så lätt?! Nädu, kom igen på fredag, DÅ kan vi snacka!!
Skytten: det låter som en riktigt bra akupunktör och en rätt vanlig ordination, kör på det!!