-
Såklart, så är det oftast!kattenizze skrev 2011-11-01 15:11:29 följande:Zinis: anade nästan att du var det...Tack ditt svar. Ska intressant att se om det går hela vägen nu, att man ínte bara kan skylla på gamla ägg som man gjort tidigare utan att det faktiskt finns ett medicinsk orsak också. Suck säger jag bara.
-
Ha, även om jag vet att svenska läkare är lite soso på detta område så tog jag faktiskt för givet att man testade det per automatik när man ändå tar tsh.... Men tji fick jag !
Fjällis: Pred verkar sänkande på tsh men östrogen höjande - därför trodde naiva jag att mitt tsh skulle balanseras på nåt kuligt sätt under senaste behandlingen.... Nänä, tsh steg trots detta med 0,9 enheter. Men normalt producerar kroppen kortisol motsvarande ca 5 mg Prednisolon/dygn om det fungerar som det ska. En ökning av Pred borde därmed göra som du säger, lite speedad, många får svårt att sova om de tar det för sent på dagen osv. Bra tänk Fjällist!
Cathy: bra formulerat!
Men vad råkade jag nu hitta?!? Här är nåt för dig Cath...:
www.cah.se/vuxna.html
-
Äsch, hur kunde jag tro nåt sånt, att man testade det samtidigt... Många har nämligen skrivit till mig och frågat vad det värdet är som de fått testat (ja i helt vanliga labb...) så jag bara antog att det ingick eftersom det liksom hänger ihop........
-
Turild: bra där om adrenalinet!!
-
Nä men Hönan, nu har du verkligen haft nog med otur Det är verkligen orättvist. Ja, verkligen skit också.... Stor kram
-
Men nej vilka dåliga nyheter ikväll Stor kram Myran, Babyboom & Pralinen
-
Enya: såååå underbart!!! Åh vad härliga nyheter!! Du ska ha barn!!!
Myran: jag tror man känner när man kommer till en gräns. Klart vi alla helst vill ha biologiska barn och försöker så länge vi kan, det är därför vi gör detta. Men barnlängtan kan också vara så stor att det är dags att ta nästa steg och även om det funkar att göra ÄD senare än IVF så tror jag inte man ska skjuta för länge på det, så jag tror nog att ni ska ta er en allvarlig funderare på det, alla misslyckade IVFer tar ju också ut sin rätt. Det kan ju vara nyckeln till graviditet och då kanske man undrar varför man inte gjorde det tidigare. Jag kan tänka mig en 3-pack till sen får vi gå vidare.
Vi4: ja det är så galet, det är på lösa boliner verkligen. Vi kör men vi vet inte riktigt hur cykeln har varit eller om det är lämpligt nu eller hur status är så vi går på känn och kör igång... Så tycker jag det känns. Har hört det där med cystor men jag vet inte om det faktiskt är så, hur stor risken är osv.
Söte: skönt att höra att du är mänsklig! Så där känner vi nog alla.
Ryska ommärkta sprutor?! Haha, har aldrig hört talas om innan, det var ju lite komiskt -
Finaste vän!!myran6801 skrev 2011-11-02 21:14:14 följande:Zin, du är sååå klok i ditt resonemang. Önskar jag var lika klok som du är
Har du några idéer på vart ni om ut ifall att det blir aktuellt (vilket det inte ska) ska vända er för ÄD? Är nyfiken på att höra hur du resonerar när du skall välja.
Kram finsaste klokaste
Ingen aning faktiskt men klart jag har snubblat över tanken. Men Skandinavien i första hand. Eller varför det? England? Frankrike? Italien? Det finns ju flera bra trådar här, börja följa nån vettja! Du behöver inte skriva för det men för att samla intryck, info & känslor kring det. Kan vara bra att börja vänja hjärnan kring det hela. Efter programmet i måndags började jag fundera både över surrogat & embryoadoption, har jag aldrig tänkt på tidigare. Men det är skönt att veta att det finns alternativ! -
Enya: jag är dig hack-i-häl och följer dina fotspår (bortsett från att jag räknar med att lyckas på 6:e försöket )
-
Troligt - eller inteFjällsippan skrev 2011-11-03 08:39:31 följande:Kort ruvarrapport: Rd 6 idag och nu vääääldigt svagt plus - tog Ovitrellen förra tisdagen vid lunch så den hänger nog fortfarande med.