• Zinfandel

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Jaha, binjurebarkhormon är kortison.......

• Zinfandel

Tjorv: Många har börjat använda lågdos istället med mycket goda resultat men jag tycker det känns fel i mitt tänk Flört

• Zinfandel
    Enya70 skrev 2011-10-27 19:24:36 följande:
    Härligt Zin med ny behandlingsplan. Långa el korta? Gonal-F? Hur stor dos Medrol och hur många dagar?
    Nyfiken i en strut  Flört
    Korta med Menopur igen, resten vet jag inte exakt, det bestäms under behandlingens gång ;) Så jag kommer att starta i julhelgen och det är ju inga problem där eftersom man har öppet för kundernas skull SkrattandeSolig

Vi4: absolut, jag missar inga inlägg här, tack snälla du! Hjärta Fråga precis vad du vill! Långa eller korta är helt individuellt och finns inget rakt svar att ge. "Kört" är det inte förrän 5 läkare och 3 länder har sagt det, så det så!! Glad

Victoria, ja vad är normalt... Ägglossningsblödning är inget konstigt (1-2 dgr). Lite färgat då och då efter en behandling är inget konstigt. Färskt blod ofta är däremot inte bra, då ska du kontakta din gyn. Efter hystero är det heller inte konstigt om det kommer lite blod. Ang din BM så menade hon säkert bara väl. De flesta som kommer till IVF tar inte snabbfilen som vi gjorde utan har försökt länge med alla förstadier, dvs hormoner, IUI osv och då har det gått ett tag. Jag förvånas hela tiden över BMs otroligt bristande kompetens. Glöm det!

• Zinfandel
    Enya70 skrev 2011-10-27 21:51:20 följande:
    Är det ngn som hört från Inanna förresten? Zin?
    har sökt henne i båda trådarna nu, mailar på hennes privatmail istället.

Tjorven: Barcelona sägs ju ha bäst statistik i Europa och de jobbar mer med immunologi, om jag har förstått det rätt så det är ett svårt val. Ingen av oss har ju erfarenhet av Spanien. För mig var det ett enkelt val just nu, jag behöver ju bara ta bron över men skulle det inte funka där så söker vi oss säkert söderut. Men nu testar vi CFC och förstaintrycket är super! Vi är ju redan så insatta men som nybörjarklinik kanske det inte att rekommendera Flört

Enya: att få komma i kontakt med honom en sen lördagkväll är långt mer än vad han behöver, snacka om service..!!
  • Zinfandel

Inanna hälsar att hon hör av sig till oss här i tråden i nästa vecka då hon är igång inför nästa behandling. Hon kommer då att behöva allas stöd här inne.  Hjärta

Thule: skulle det vara för sent för att köpa ett 3-pack menar du? Trodde bara 39-årsgränsen gällde landstingsfinaniserade försök?

• Zinfandel

Fjällis: kl är strax 15.30 och kanske blir du gravid i detta nu Skrattande Tänker på dig, hoppas och håller båda tummar för dig nu Hjärta{#emotions_dlg.flower}

• Zinfandel
    Fjällsippan skrev 2011-10-28 15:42:09 följande:
    Tack för tummar o tankar - sitter i morgonrock o väntar på att få komma in.
    Är det fixat nu?! Skrattande
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?