IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
Oj strålande Sushi!!! Grattis
Oj strålande Sushi!!! Grattis
Tjorven, vet inte men det tror jag inte, kolla med Lully!
Fjällis min vän, hur har du det idag? Tänker på dig .
Vi 4: det vanligaste är nog ÄP runt CD 14. Om du börjar spruta på CD 2-3 och sprutar i 10-12 dgr, sen en fri sprutdag och en Ovitrelledag så blir ÄP troligen runt CD 14, alltså då efter helgen (men de gör säklert ÄP på helgen också). Hängde du med Du tar väl även Orgalutran eller annat antagonist som hindrar ÄL, allt är superkontrollerat!
Tjroven: ja, du måste trappa ner men har du inte tagit det en längre tid så behöver du inte fasa ut fullt så försiktigt som många säger. Trappa ner med 5 mg om dagen i 3-4 dagar.
Skytten: du har redan fått så bra svar men varför inte ta risken att göra allt ännu bättre Japp, det är det största riskprojekt jag har gett mig in i och inte blir det bättre när de väl är födda, man kan nog se precis hur många faror man vill hela tiden men det för ju förhoppningsvis med sig så otroligt mycket annat som överväger allt det kritiska! Jag måste erkänna att jag känner en hel del spänning i detta också Jag har alltid fått kämpa så otroligt för allt här i livet, därför gick vi rakt på IVF, jag visste att det inte skulle bli en enkel match. Och jag vet att den inte är över än men jag vet att jag närmar mig målet
Vi4: tack för att du valde att posta ditt inlägg, det kändes ända in i märgen. Vilken fruktansvärd upplevelse ni har tagit er igenom. Ni verkar ha tagit er något sånär stärkta ur allt det fasansfulla, jag antar dock att en del av en aldrig går vidare. Tack igen!
Jag har funderat mer över dina funderingar Skytten. Jag kan faktiskt förlika mig med att det aldrig blir barn - men jag kan inte förlika mig med att jag inte har gjort allt som stod i min makt för att få det. Samtidigt har jag full respekt för folk som väljer att inte göra fler IVF, utan tvekan. Naturligtvis tror jag alla tänker på de risker det bär med sig, både IVF & ålder som spelar in, men jag tror man får försöka släppa det. Jag har DS-barn i min omgivning så jag vet vilken makalös insats de föräldrarna gör. Men man kan inte alltid "kristänka", man måste "lycka-tänka" men samtidigt vara realist. Kanske tänker man annorlunda när man redan har ett fint, friskt barn, men om jag har förstått det rätt så är längtan lika stor om man vill ha ett andra barn. Ett mycket svårt ämne.
Söte: du måste vara gravve nu, klockan är 13.27!!!
Förresten, hörde att ett parti bacon från Scan dragits tillbaks pga Listeria om ni har hemma eller har ätit.
Grattis Söte Bra mantra där, fortsätt med det!!
Något galet på Outsiders ikväll kl 20 på TV5 som kanske är nåt för oss, man måste ju roas också...
Fjällis: skit, förbannade elände och jäkla misär Men du lämnar väl inte oss..?!?
Kalimero: nähä, du är då inte galen, bara mänsklig!
Inanna: det låter bra med fler sprutdagar!!
Tjorven: DU är guld värd
Var är Enya...?!