• Zinfandel

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Det är en bra dag idag!!

Har haft ett supersamtal med min specialläkare, ni vet han min hjälte Flört Eftersom mitt tsh stiger så under behandlingarna så ska jag höja Levaxinet 2 v innan nästa behandlingsstart och lämna blod i mitten av sprutperioden så vi vet hur tsh ligger och om vi behöver förändra mer. Sen pratade vi mer om England och alla provtagningar och eftersom det är hans expertområde så lovade han att gå igenom hela provtagningslistan och utnyttja sina kontakter i den mån det behövs! Det känns sååå bra med en hjälpsam läkare Skrattande

Har förresten fått svar idag från min fd gyn som också fick ett mindre trevligt brev av mig {#emotions_dlg.djavulsk}, som försvarar sig på ett par punkter men annars beklagar djupt... Nu återstår bara att se om kliniken har råg i ryggen att höra av sig!

Eller som min hjälteläkare sa: tänk vilket jobb, att ta så duktigt betalt utan att behöva lämna några som helst garantier....

Slemmis: jag kan dessvärre inget alls om sprayerna.

• Zinfandel
    Fjällsippan skrev 2011-11-03 10:33:55 följande:
    ...om ÄD hade varit aktuellt för mig (vilket det inte är p g a ekonomiska skäl) så hade jag nog tittat närmare på Spanien eftersom dom samtidigt tycks vara väldigt duktiga på IVF generellt. Och visst är det fantastiskt att alternativet finns - och jag blir varm i hjärtat när jag tänker på att ingen av de kvinnor som jag har hängt ihop med här på FL genom åren har förblivit barnlösa. Idogt IVF'ande eller övergång till ÄD'ande har resulterat i barn för dem alla!
    Fjällis: DET om något inger hopp, tack!! Har du testat idag..?

Lycka till idag Sushi!!

Måste skvallra för att sporra alla: Lully Hill, 45 år, har idag efter 10 års kämpande med bla ÄD, långt framskridna adoptionsplaner osv, plussat när de bestämde sig för ett sista eget IVF i DK SkrattandeSkrattande 
  • Zinfandel

Kalimeor: beklagar innerligt Gråter Om det är nån jag önskar ett plus särskilt mycket så är det du. Jag önskar så att jag kunde göra nåt för dig, att jag kunde skaffat fram nåt trollspö eller nåt. Hade jag fått 3 önskningar så hade jag utan tvekan gett dig en av dem Hjärta

Jag har haft nattsvettningar ett par nätter före BIM/TD, en del säger att det är gravsymtom, en del PMS. Vet att Lullys grekiske läkare mailade henne i veckan och undrade om hon hade  just nattsvettingar, inte om hon mådde illa eller annat klassiskt så det kanske är ett tecken på nån form av aktivitet..?!

• Zinfandel

Jag svettas bara på bröstet vid de tillfällena på nätterna, men då är det genomsvettigt.

• Zinfandel

Grattis Sushi!

Inanna: läget?

Fjällis: nu tar vi detta försöket först... Men självklart ska ni överväga att ge DK en chans om det kommer att behövas! 

• Zinfandel

Kvickan: välkommen hit! Om de inte befruktas, varför kör ni vidare på långa istället för att prova korta? Gör de ICSI? Annars kan jag tyvärr inte svara, har aldrig sprayat Kyss

• Zinfandel

Sushi: så är det absolut men här ruvas det inte Flört Har långpaus Tungan ute Menar du Fjällis kanske?

Kvickan: det är en felaktig inställning de har och jag förstår inte vad de grundar den teorin på?! Statistik är det inte i alla fall. Om man inte lyckas så är det väl värt att prova allt....?! Har inte något befruktats nån gång menar du...? Skäms

• Zinfandel
    linköping68 skrev 2011-11-05 13:57:48 följande:
    ett litet tillägg bara..... är det bättre att inte spraya när man är "gammal"? Har ju bara gjort 1 IVF och då sprayade jag och sen sprutade. Nu blir det pang på sprutorna..... Förvånad
    Man kan inte säga så rakt av, det beror helt på individen, vilken man svarar bäst på och det ska vi vara glada för att alla behandlingar här inte ser likadana ut Glad!  De flesta här inne kör väl korta om jag inte minns fel i våras när vi stämde av?! Jag har skickat mina journaler, röntgen, provsvar osv till CFC/Svend och fick sen ett behandlingsförslag m bla Menopur, kortison mm efter mina förutsättningar. Så skicka allt du har!

Myran, vår Myra, beklagar så Gråter Hoppas så att ni orkar göra ett försök till och då ett helt IVF. Ge inte upp än!!

Ego: det är inget nytt att vi som gör IVF åldras fortare och nu har jag upptäckt flera pigmentsfläckar i ansiktet Rynkar på näsan som en gammal kvinna... Har ni andra också märkt några kroppsliga förändringar förutom knäppa cykler?
  • Zinfandel

Tjorven: nä, håll ut. Du bör vänta minst till RD 14 och kommer det dessutom inte rött blod så är det verkligen värt att vänta! Ja, jag vet hur gärna man vill sluta med allt medicinskit men har du nu kämpat så långe så får du snällt hålla ut ytterligare några dagar - så är det, basta!! Hjärta

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?