• Zinfandel

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Men söta Söte, vilken fruktansvärd pärs!! Hur mår du nu?! Fy sjutton, jag galet orolig hade jag blivit. Men du, ett plus, det bådar riktigt gott!! Det kommer att ha varit värt det Skrattande Kämpa på vännen, vi håller alla tummar här!

Slemmis: hade jag varit som du så hade jag skällt rätt rejält på din BM/läkare vid det här laget, du får alldeles för knapphändig info, brist på medicinering, otydliga ordinationer osv. Det är absolut inte korrekt!!

Maraki: förkylning är toppen, det innebär att ditt immunförsvar är dämpat nu Skrattande

Mia: blir glad för varje gång du kikar in!!

Inanna: bra med kuliga filmer Skrattande

• Zinfandel

Sorry Slemmis, du tolkade återigen ett svar fel, det var ingen kritik mot dig. Det är oerhörd tur att dessa forum finns så man kan få svar på allt. Men det finns en del info som du ska få av din läkare, som just är utbildad läkare och eftersom vi inte är det så är det viktigt men ett tydligt behandlingschema och tillräckligt med medicin. Att våga säga ifrån är inte att sprida negativ energi - det är att vilja ha kunskap och kunskap är trygghet.

• Zinfandel

Maryhe: håller tummarna för er!

Inanna: hur mår du idag, nästan halvvägs Glad 

Kalimero: och du? Även om du tjuvstartade i fredags så lycka till på första dagen på jobbet imorrn och ha härliga dagar i London! Jag är så glad att allt gick planenligt och att du hann med ett försök nu Hjärta 

Söte: hur mår du idag..? Jag kör mantrat: hcg, hcg, hcg..... Solig 

Slemmis: lycka till med blodprov imorrn!

Myran: hur går det för er nu..? 

• Zinfandel

Linköping: Hej vännen! Ständig hosta mm brukar snarare vara tecken på obalans i kroppen, alltså obalans i immunsystemet. Kortison kan faktiskt stabilisera och ändra "inställningen" på immunförsvaret så att de system som ger upphov till inflammation som leder till till hosta & snuva dämpas eller försvinner nästan helt. Jag antar att en låg dos 5 mg kan hjälpa att stabilisera.

Man skulle också kunna tänka sig en penicillinkur istället eller först, helst Amoxicillin som visat sig särskilt gynnsamt i dessa sammanhang och som ofta används på de amerikanska fertilitetsklinikerna.  

Omega 3, D-vitamin & B12 skulle kunna vara en bra cocktail för dig Tungan ute!

• Zinfandel

Men Söte, du får inte ge upp än!! Vänta nu och invänta fakta istället. Njut så länge det varar, ingen vet vad som händer imorrn!

Får ni mycket frågor om (fler) barn?! Det får inte jag, jag tror att folk tror att vi är för gamla helt enkelt (40/42) så jag får inte frågan särskilt ofta. Men när jag får den svarar jag nånting i stil med att "jo, men det var liksom inte bara att trycka på en knapp.." Det svaret brukar inte ge så många följdfrågor. Däremot hade en väninna sagt till min närmsta väninna häromdagen "ska de har barn så är det nog hög tid att de börjar nu...". Jo tjena!! Vad naiva folk är!! Bra Maryhe, vilken lättnad för väninnan. Jag kan nästan känna att jag är för öppen mot dem som vet, för mig är det inte längre nåt konstigt att prata underliv med folk men jag upptäcker ibland för sent att det nog är lite stötande för andra, haha!!

Katte: tänk att det är dax snart!! Skrattande 

Oceanney, när blir nästa försök? Det kanske blir du & jag då nästa gång Flört 

• Zinfandel

Härligt Söte!!! Slappna av nu och vila Solig

Oceanney; njae, så tidigt blir det inte för mig, jag börjar spruta däromkring. Men jisses vad plus det ska bli 2012 {#emotions_dlg.flower}

• Zinfandel
    oceanney skrev 2011-11-21 14:35:29 följande:
    Spännande! Det blir alltså långa metoden? Hur länge brukar man nedreglera?
    Nej nej nej, inte på mig för guds skull! Jag sprutar ca 10 dagar.
  • Zinfandel

Fan for i mig, nu har jag mailat Renée Nyberg efter att ha sett förra veckans program {#emotions_dlg.djavulsk} Hoppas att nån vill ruska om klinikerna lite... Hon vet säkert någon undersökande journalist som vill ha nåt att sätta tänderna i!!!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?