IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
Hur har det gått på alla vul idag?!? Hoppas på mycket positiva nyheter!!
Hur har det gått på alla vul idag?!? Hoppas på mycket positiva nyheter!!
42:an:
Hemulen: men gud vilket pucko!! Har de inte någon psykologi alls i sin utbildning?! Har vissa män aldrig varit med nån kvinna? Har vissa människor levt under en sten hela sitt liv?! Har en del människor ingen empati alls i sin lilla kropp? Stor kram, finn dig inte i sån idioti från mindre kännande människor.
Syskon: grattis till ÄP! Gillade särskilt filipin med nötter
Skytten: det gläder mig att du är misstänksam mot att alla får samma behandling, precis som IVF! Däremot är inte FL helt representativt för verkligheten, alla som går till Ludmila får naturligtvis inte exakt samma behandling men anledningen till att många i vår situation får samma är ju antagligen som jag skrev jag igår, inte så märkligt alltså! Ja, ofta återkommande infektioner i kroppen tyder på ett immunsystem som inte är helt i fas. Sen svarade Tjorven bra på resten!
Klart man man kan gravid även om man har bv, det blir folk över hela världen, nåt annat får ni inte tro!! Problemet är att vi inte ingår i den vanliga gruppen.... Och är man en problemgrupp så måste man helt enkelt eliminera allt som kan påverka/sätta stopp. Och det kan det tyvärr!
Skytten: jamen det är ju just den kliniken som vårt blod skickas till, oavsett var man går ;) tror inte att nån av oss hade gjort det om det varit nåt skumraskens! Kan tillägga att även Sverige skickar blod dit när vår kompetens inte räcker. En god vän som drabbades av cancer kunde man inte hjälpa här så man skickade hans blod just till rosalind.
Skytten: ja, min gräns gick också där... Men se, den var tänjbar men som jag sa tidigare så tog det lång tid att landa i det. Kanske är det skillnad om man redan har barn, vad vet jag. Jag har full respekt för dem som inte orkar sig igenom detta utan väljer andra alternativ istället. Oavsett om vi lyckas eller ej så tycker jag det är oerhört skönt att veta att vi gjort allt samt vetskapen om vad som var felet - nu behöver jag aldrig grubbla eller bli bitter över det. Dessutom tycker jag det är skönt att ha gjort alla dessa provtagningar av andra anledningar, nu vet jag att jag just nu inte har andra sjukdomar .
Maryhe: bra att du la locket på till henne... Och ang artikeln så blev jag inte väldigt förvånad men tänk så många av oss som bär på tex endo utan att veta det. Jag är tex säker på att jag har det och att det är anledningen till att mina äggledare inte är som de ska.
Benagalen: ja, jag skcickade allt, journaler, röntgen osv.