• Zinfandel

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Bra idé Mary! Bidrar du med hur en individanpassad behandling kan se ut och hur det funkar i Italien? 

• Zinfandel

Mamma Gås: jomen, det var nog när jag fick klart för mig att även diskbråck kan vara immunologiskt som vi bestämde oss för immunterapi. Då fanns ingen annan utväg. Syskon: om du frågar tex Dr D så är nattsvettningar precis före TD ett ovanligt bra tecken.... :)

• Zinfandel

Tack snälla Mamma Gås, ja där slog du huvudet på spiken, det är precis så det har varit. Ju mer jag har läst desto mer har jag insett hur allt hänger ihop och desto märkligare blir det att västerländsk läkarvård är så uppdelad och i vårt sammanhang då fertilitet. I dessa sammanhang går det bara inte att "bara" se till underlivet, resten påverkar ju lika mycket, det är oerhört komplext. När jag började på ett spår så kom jag snabbt vidare till nästa som automatiskt bar mig till ännu ett spår och till slut kunde jag mer eller mindre diagnostisera mig själv och fatta varför så många är banlösa. Idag är jag övertygad om att ingen skulle behöva göra mer än 3-4 IVFer om man tog reda på orsaken noggrant från början. Diagnosen "oförklarligt barnlös" existerar inte i min värld, det finns naturligtvis alltid en orsak.

Myran; tja, allt...?! Skäms Jag tänker mig både ren fakta, tips, länkar, namn & nummer till rätt personer/ställen, personliga berättelse, åtgärder, prover, diagnoser, vart man ska vända sig, hur man går tillväga, ja allt som kommer upp i allt detta...

• Zinfandel

Vi har skrivit en del om ryggvärk/diskbråck i immuntråden så där finns lite mer.

Bra tänkt Victoria! Det finns fortfarande mycket att göra. Jag kan bara tipsa dig om att vända dig till immunologikliniker utomlands bums. Lägg inte mer tid, pengar & energi på människor som inte kan behandla dig. Spara pengar & tid istället!! Min sambo som hela tiden varit oerhört skeptisk mot läkarna har nu stor förtroende för en enda - Dr D i Aten. 

• Zinfandel

Vad bra diskussioner ni har haft här i helgen!

Jag har fått en del namnförslag på mail:
    www.allakanfåbarn.se
    www.storktider.se
    www.fertilitetsvännerna.se

Nu såg jag just att www.fertilitetsguiden.se är ledig så jag tar och bokar den på en gång! Ett anonymt namn men en bra webadress för googlesökningar. Sen kan man länka andra namn till den när vi kommer på det bästa av alla Glad Det verkar finnas fler bokidéer i tråden så jag koncentrerar mig på hemsidan! 

Om det finns nån av er som vill hjälpa till att tömma denna tråden få bra info så är jag tacksam för hjälp! Om vi kan börja i var sin ände så är det bra, det är ju bara 18000 inlägg Skrattande

Vi4: kan inte svara dig är oinbjuden till ditt konto :((

• Zinfandel
    myran6801 skrev 2012-02-06 10:20:36 följande:
    Zin, vad lustigt när jag frågade min man igår vad han tyckte hemsidan skulle heta sa han just "fertilitetsguiden" men jag svarade att det är nog redan upptaget. Men super att du bokar den!!

Om jag kan vara till någon hjälp är jag gärna det. Hur ska vi fördela jobbet och hur ska vi samla infon?
    Men vad lustigt!! Jag har nu bokat com-adressen Skrattande

Linköping: tack söta du Kyss Bra inlägg både till Mamma Gos (ja, mer gos än gås Flört) & Vi4.
  • Zinfandel

Victoria: men vad du är go!! Hjärta

Innana: önskar så att får lugn & ro snart!! Stor kram

Enya: skriv på! Kör ett doc, det funkar bra.

Till er andra: Mina kunskaper brister i följande ämnen, nån som har lust att bidra med info?
    - PCO
    - Endometrios
    - ÄD & ED
    - Finns här nån som gjort PGD egentligen? 

Jag skulle även gärna vilja ha med en adoptionshistoria, nån som vet någon?

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?