• Vi 5

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Fjällis, ang två tillbaka så är det nog CvL som kommer besluta det nu, men det är som du säger att min distansläkare är tveksam till det. Hon sa också att de på CvL var väldigt restriktiva och använde en matematisk modell för det (för att minmera tvillingrisk) och att det beslutet de tog inte var något jag kunde påverka...
    Vad fint att fundera över om han är 6an eller 8an
    Intressant med ditt svar om progesteron och graviditetstemp. Var ju jättesvårt att veta i höstas, jag trodde ju då att allt berodde på progesteronet, men är nyfiken på hur det blir nu. Funderar också på att spara lite Crinone eftersom de på CvL tydligen vill att man kör dubbeldos, och jag hade ju bara enkel i höstas och då verkade ju det räcka, så jag nöjer mig nog med det igen. Tänker att om vi inte lyckas så kan jag köra progesteron en annan cykel sedan.
    Och fy så jobbigt att du mådde så dåligt av det. Känner du av det nu med alltså? Minns inte att mamma eller syrran sagt att de haft sådana symptom när de börjat...Bra att du ringer och kollar!!!

• Vi 5

Fjällis, tack för att du berättar att de ändå gjorde undantag för dig! tror dock aldrig jag kan få min hemortsgyn med på att prata med dem...Ja, det låter ju som överdosering, kanske blir extra mycket krock med din höga ämnesomsättning? Jag förstår din tanke och skule nog kunna tänka likadant, att min kropp talar om något för mig, men man måste ju inte alltid lyssna Skämt åsido, jag lever mig in i att det är otroligt jobbigt att stå vid ett sådant vägskäl. Skickar styrka till dig att orka med ditt beslut!!! 

• Vi 5
    Fjällsippan skrev 2012-03-27 14:24:16 följande:
    Tack för stöd och peppHjärta! Magkänslan säger mig att min reaktion har något med min höga ämnesomsättning att göra. Jag är en "instinktsätare" och eftersom jag aldrig går upp i vikt så äter jag nästan alltid det som jag är sugen på....och konstigt nog så har godissuget ökat enormt de senaste dagarna. Jag brukar aldrig äta smågodis annars, däremot choklad. Men igår drog jag i mig en hel påse med en massa färgglada onyttigheter. Min kropp behövde det, sa den . Idag har jag varit generellt hungrigare än vanligt, var tvungen att äta en massa bröd till middagen för att bli mätt. Så det verkar som att min aptit har fått sig en skjuts. 
    Fjällis, så lite så  Jag tror du ska lita på magkänslan här, du behöver säkert extra bränsle. Precis så är det för mig, när jag tex har sovit sämre eller rört mig mer så är det som att min aptit är omättlig och just godis/sötsug blir omöjligt att stå emot. Det är som att kroppen skriker efter kolhydrater. Just de perioderna tappar jag lätt vikt, och eftersom jag inte har så mkt att ta av så blir det jobbigt om jag inte snabbt fyller på. Misstänker att du känner igen dig   Jag brukar dock i de perioderna ofta försöka fylla på med lite bättre kolhydrater, mörkt bröd osv och försöker stoppa i mig nötter tex. men det är ju inte alltid man orkar...Och tack för input om dubbel dos crinone, kanske är bäst då att prova med det.

Bengalen, tack även till dig, nej det är som du säger så att jag inte har någon dipp i lutealasen, men däremot har jag lägre temp överlag nu jämfört med när vi försökte få E 2008. Särskilt de första dagarna efter äl ligger tempen lågt. Åh så skönt att han är tillbaka! Nu är det snart dags för dig
  • Vi 5

Ciara och Tjorven, åh vilka underbara nyheter!!! Stort grattis!! {#emotions_dlg.flower}  Även jag blir SÅ glad för er skull!!!

Skytten, det låter ju jättelovande, håller mina tummar! Även jag hade stark molvärk nu när det blev plus och det har jag haft i mina graviditeter med, (även långt in i dem, vilket gjorde mig väldigt orolig under lång tid).

Anne, bra att få koll på det, hoppas de försvinner snabbt nu och att du hade en god kväll .-)  

• Vi 5

Tjorven var tvungen att läsa tillbaka och inser att du ju hade din egen äl (den 12 mars)  det är ju helt fantastiskt att det gick på egen hand!!! Och då är du ju ca 19 dagar efter äl redan 

• Vi 5

mamman0301, men åh så roligt! Hoppas nu bara inte det bruna betyder något!

Skytten, tänker på dig så mycket att jag tom drömde om dig! Håller tummarna!

Bengalen, fint att du är igång

MissBoring, bengalen hann före med bra info om tempen. Jag har sett några studier om implantering och där var det vanligast mellan dag 8-10 efter äl vid vanlig befruktning.  En annan studie vid implantering vid ivf så skedde det ca 6-8 dagar efter återföringen, det är en sådan som det hänvisas mycket till men som är gammal. Och så har jag läst att  eg är det så att det implanteras i flera steg, det är som slemhinnor överallt och det man menar när man säger implantering är när det borrat sig djupt ner, genom flera lager.

Mens här och ännu en kort cykel, nu bara 25 dagar. Om det blir ännu en kort cykel kommer jag iaf få börja spruta redan i april om jag nu ska försöka tänka positivt...

• Vi 5

skytten, varm kram till dig! Det är nog tyvärr så att om kontrollstrecket syns så är testet ok. Möjligtvis kan det varit för lite för att mäta hcgt om det bara kom lite på testet iofs. Håller tummarna!

• Vi 5

Skytten, jag känner att jag blir vemodig när jag läser vad du skriver och även jag vill säga att jag kommer att sakna dig om du försvinner men jag förstår dig samtidigt och hoppas att jag kommer vara så modig som du och hålla det jag föresatt mig och stå fast vid mitt beslut om avslut (om jag inte lyckas innan)! Du har varit jättestrong som utmanat dina rädslor så! Fast jag förtsätter att hålla tummarna för ett plus tills motsatsen är bevisad

• Vi 5

Bengalen, åh så roligt! Jag blir så glad för din skull!

Slemtorsk, det tror jag inte är någon som helst fara. Att man ska sprida ut det är ju mest för att det kan bli irriterat runt stickstället. Det är ju inte heller någon lokalverkande utan tas ju upp av kroppen, så just vilken sida du väljer ska inte spela roll heller.

Maryhe, håller tummarna för dig! Hoppas det går bra med pluggandet med!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?