IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
Sunseed, inkl Zin och Mamma Gås, jag suger i mig som en svamp av er diskussion. Även jag fick ju just diagnos fibromyalgi och även den läkaren var noggrann med att betona att det inte fanns släktskap med autoimmuna sjukdomar eller reumatiska sjukdomar. Som jag förstått det får man väl dessutom eg tvärtom oftare infektioner när man har fibromyalgi och att immunförsvaret snarare är nedsatt? Iaf har jag uppfattat det så i de fibromyalgiforum jag läst. tex http://www.fibromyalgi.se/1.0.1.0/571/1/ där det står nedsatt immunfunktion.
Jag funderar också på det där med kortison men mer utifrån stress eftersom jag ju funderar på om min långvariga stress gjort att jag fått nedsatt kortisolnivå, av det jag läst kan det vara dumt att ge tillskott då binjurarna skulle kunna producera ännu mindre, men några förespråkar att man kan ge det varannan dag för att inte binjurarna ska reagera så. Men jag skulle inte våga experimentera själv.
Mamma gås, fy så oroligt! varm kram till dig, hoppas ni får tid snabbt och att det ska gå lätt att avlägsna den utan bestående besvär.
Enya, vilken tuff situation du har! Så himla fint att du kan följa med din pappa och hjälpa till och inte bara stötta utan även komma med information och kolla att saker går rätt till. Hoppas förstås att dina föräldrar ska få vara med sina barn och barnbarn i många många år!!! själv sörjer jag ofta att min pappa inte fått träffa vare sig min man eller mina barn