• Ypke

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Zinfandel skrev 2011-10-04 15:23:07 följande:
    Victoria: hade jag känt efter att jag är "40 & barnlös" så hade det blivit för tungt, så jag tänker inte ens tanken trots att jag skriver den nu... Det är för ångestladdat så jag undviker det och tänker hellre roliga tankar. Så fort de andra kommer så blåser jag bort dem och tänker istället på allt kul vi har! Som tur är har jag ett jobb jag älskar, ett företag som går jättebra samt en underbar relation och härliga vänner, det finns alltid bra saker att finna och dem ska man fokusera på. Bortsett från vissa fertilitetsproblem så är vi friska och det är inte alla förunnat. Vi har ett hem som är hemma och en miljö där vi är trygga och sover gott. Bara en sån sak!
    Helt riktigt. Jag har det rätt bra också, faktiskt, inga stora katastrofer egentligen. Och till skillnad från många andra har jag alltid tänkt att mitt liv skulle funka även utan barn, det är en stor styrka. Även om det förstås inte känns så nu när jag är mitt uppe i det! tyOch framför allt har min sambo velat ha barn sedan han var 25, så jag är väl mest orolig för vad som kommer att hända med honom och därmed vår relation om vi misslyckas. Och jag vet att jag är kreativ och kommer att ta mig ur karriärkrisen på något sätt. Det känns bara lite tungt just nu, det brukar alltid pluppa upp möjligheter i mitt liv, och nu lyser de med sin frånvaro och jag står bokstavligen och stampar. 

Vad jobbar du med egentligen, om jag får fråga? 
  • Ypke

I huvudet på en dag 10-ruvare på toa:
    " Men om jag bara torkar mig lite försiktigt, så där duttar på ytan bara liksom, och sen bara tittar lite hastigt på pappret, då ska jag se att allt går vägen!"
    Obestämd
    *Håller på att bli helt dum i huvudet* 

• Ypke
    Inanna Li skrev 2011-10-05 08:48:07 följande:
    Tyvärr var jag för feg för testa imorse Skäms! Ruvar hellre lite till i ovisshet och håller fast vid drömmen om att lyckas! Jag har aldrig testat så tidigt som RD 14 förut och de andra ruvarna på listan har TD på dag 16-18. Så jag väntar nog tills på fredag om inget oönskat hinner hända innan dess!
    Gör du det, Inanna. Vänta lite till. Jag har till och med TD på dag 20 (förstår inte varför det varierar så) ... Men det här är väldigt lovande, hejja hejja dig!!
  • Ypke
    Mia69 skrev 2011-10-04 19:25:55 följande:
    Och jag är på RD 9 (om man konverterar mig till 2-dagars)Glad. Jaa, nu börjar det närma sig...

EGO: Inga egentliga symptom. Lite,lite molvärk igår i magen men det är nog progesteronet. Inga ömma tutar tyvärr. Men man vet aldrig ändå. Det är bara att ruva på...
    Hej Mia, jag har precis samma känningar som du (RD 11). Tutarna har varit jätteömma enda sen jag började spruta, men nu är de bara lite större än vanligt. Men det är de alltid innan mens, så jag vet inget, inget, inget alls. 
  • Ypke
    Linköping: Sorry, jag har ingen erfarenhet att dela av mig av angående dina prover. Hoppas någon annan här har! Men jag känner med dig, stå på dig tills du får vad du vill. Fast - jag tror du kommer längre om du inte ilsknar till, folk tenderar att bli mindre hjälpsamma då ...

*Sa hon förnuftigt och utan att ha varit i situationen sjäv*
  • Ypke
    Inanna Li skrev 2011-10-05 10:58:33 följande:

Flyttar fram listan och min TD 2 dagar Skrattande!

Skrattande 
    Nån som är lite rastlös idag kanske? 
    (inte dricka massa nu så du måste på toa bara! )

• Ypke
    Inanna Li skrev 2011-10-05 11:27:06 följande:
    Ja, vet inte hur jag ska klara av jobbet idag Tungan ute! Ska snart gå på lunch och då måste jag tyvärr dricka lite Skrattande! Springer ändå på toa ca 1 gång i timmen och 3 gånger de senaste två nätterna! Gravidsymptom, jag vet! Men jag blir lätt sån när jag är nervös också Flört!
    Jasså?! Är det ett gravidsymptom? Jag har också behövt gå upp på nätterna några ggr och slå en drill - det händer nästan aldrig annars. Jahaaaa ... hmmm ... Tutarna har dock slutat ömma, det oroar mig.
  • Ypke
    Inanna Li skrev 2011-10-05 12:11:33 följande:
    Det verkar ju bra att du fått det symptomet Glad! Mina tutar har inte ömmat alls men jag har inte gjort färskförsök denna gång och det är inte alltid jag får ömma bröst som PMS-symptom. Brösten kan sluta ömma när äggmognadssprutan gått ur kroppen. Det är helt normalt. Ömmandet kan återkomma senare om man blir gravid.
    Ja shit, va' man spekulerar ... Jag har aldrig varit gravid så kan ju inte veta, men jag känner mig totalt ogravid och precis som vanligt, bortsett från kissandet ibland på natten och det där lite molande i höger äggstock som jag tror har med progesteronet att göra (har inte den typen av PMS-känning annars). 
  • Ypke
    Celin skrev 2011-10-05 12:37:57 följande:
    Flyttar upp mig i listan, vi testa i morse men som vi redan räknat med utan något positivt resultat. Blöder fortfarande... Nu får vi vänta en cykel innan FET så tänkte passa på att be om att få ta nya prover - mitt östradiol (vad heter provet man tar på cd2-4?) låg utanför referensramarna så jag fick ta om det för 1½ år sen men det kan väl ha hänt en del med det under tiden? Är det ngt mer som jag bör be dem om att kolla på?
    Hej Celin, så tråkigt, även om du anade -, man hoppas ju ändå till motsatsen är bevisad! Grattis till dig som har frysisar dock, måste kännas bra att ha något så väldigt konkret att se fram emot!

Nix, vet inget om tester. 
  • Ypke

Men alltså. Kan ni svara denna nojjiga ruvare på en sak?: Vad är "normal" BIM efter ET vid färskförsök? Senaste mensens första dag är väl inget att gå på? Är ca 2 v efter ÄP något att gå på? Ska man lägga till några dagar för att progesteron ev. förlänger lutealfasen?

Jag vill inte gå här och ha falska förhoppningar, nämligen. Min cykel brukar vara lite kortare än 28 dagar och börjar nästan alltid med "duttande" i flera dagar innan.  

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?