• Ypke

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Inanna: Du är så himla klok o modig! Gott tecken att du finns med oss hela dan och inte ligger i en hög o deppar

Katte: Att inte tjuvtesta innebär att jag kan hoppas och vara hyfsat glad några dar till ...

Alla: Hur höga förväntningar kan jag ha? Är det rimligt att man är gravid med endast symptomet lite extra kissnödighet o lite spänningar i livodern? O hur vanligt är det inte att mensen är många dagar sen när man bökat runt så i sin stackars kropp, tom med långa metoden? Snälla sänk mina förväntningar lite ... Det börjar flaxas iväg här tycker jag ... :-/

• Ypke

Förtydligande: är på rd14, cd33. TD onsdag, längst i världen.

• Ypke

Men lilla mamman!!! Kan det gå så illa?! Fy Fabian, jag vill inte vara med längre, det här är en helt sanslös bransch vi är i! Skönt att det är över nu, sov gott nu och vila, vila. Stor kram!

• Ypke

Men alltså, Zin, om man har alla eller några av de symptom du räknar upp o sen ändå får mens: Då måste det väl vara ett tidigt MA? Vilket bådar gott inför nästa försök?

• Ypke

Mmm ... Mkt tråkiga grejer nu. Här en till. Har fått spottings o känner mens är på g. Inte mkt hopp kvar även om jag inte testat. Klart man inte blir gravid på första försöket!!

• Ypke

Är det alltså endast oceanney o ev. bellami kvar i ruvargruppen nu då, alla övriga har det skitit sig för? Fy fan så tråkigt, vilken dålig utdelning på så många fina ruvare!!

Oceanney - hoppas massor på dig!!

Jag har raskt gått från spottings till blödning. Jepp, så är det. Tycker ni det finns nån anledning att vänta med gravtest ända till onsdag nu?

• Ypke

Hej, om jag testar nu, rd15, kan det bli falskt minus då? Eller kan jag lita på resultatet?

• Ypke

Hej, testar inte än såvida jag inte börjar blöda mer än nu, vill hålla mig till de rekommendationer jag fått. Och så ska det helst vara morgonurin.

• Ypke

God morgon mina kära vänner! 
    Jag testade ilsket minus nu på morgonen. TD är ju onsdag, ska höra med kliniken nu om jag verkligen måste avstå mina mensvärkstabletter och ta ett test till på onsdag eller om jag kan förlika mig med att det är kört. Väntar på att de ska ringa upp. 

pp08 och Mia - ledsen för era minus och menskänningar också. Ledsen för allt. Jäkla skit detta är.

Har varit ganska självfokuserad sedan igår och läst dåligt här, förlåt om jag missat någon som behöver en kram. *Kramar alla*. 

Finns det något som säger att  man måste vänta si eller så länge med nästa färskförsök (vi har ju noll och intet i frysen)? Jag känner mig fysiskt ok och kör gärna på med nästa med en gång. Förutom då att jag ev. har en liten polyp som ev. ska opereras bort ... Vi skulle prata om den om det inte blev något på detta första försöka. Suck och stön. 

• Ypke
    Eviglängtan1 skrev 2011-10-10 10:46:26 följande:

Jag startade min behandling i aug 2010 och fram till april 2011 (gravid) har jag hunnit med 4 IVF och 2 FET. Fler hann jag inte pga sommarstängt och vinterstängt....

Det låter skönt att det kan gå så fort, tror det passar mig bra också.
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?