• sushikatten

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Inanna Li skrev 2011-11-30 16:48:18 följande:
    Tack för att du finns och är så utmärkt stödjande och peppande Hjärta! Bra att få veta att det inte behöver vara som det brukar när man är gravid! Det känns tyvärr som en repris på förra misslyckade ruvningen med molvärk och proggisar som bara skjuter upp mensen! Men nu känner jag mig ändå mer hoppfull än för en stund sen! Tänk om det kunde bli samma för mig som för dig i alla fall! Jag vågar inte tjuvtesta utan väntar tills på söndag (om jag klarar mig till dess Glad).

Lycka till med VUL! 10 dagars väntan känns långt men snart är du där!
    ja man vet precis hur det känns och det är alltid bättre att höra positiva ord än tvärtom för jag tror att man drar sig själv dit ändå. Nu är det snart söndag och dags.... Puhhhh så nervöst! Och håller med att man verkligen svänger med sina tankar,Alltid finns det något att oroa sig för, Det är klart att det ska bli samma för dig! Nu håller vi allt.
  • sushikatten

Slemtorsk: crinone vaginalt och du behöver inte vila men jag gör oftast det på morgonen men jag tar den bara en gång/dag. Den är så mycket bättre än progestoronen. Crinonen klumpar sig inte hälften jämfört med proggisen.
    i början lägger jag alltid lite lambipapper på morgonen i trosan så man slipper har allt klet där. Ja ska man ha bebis så får man göra en del uppoffringar. och den är det minsta problemet och under så kort tid fastän jag bad läkaren fortsätta med proggisar tills VUL nästa vecka.

Miss boring: Välkommen hit och spännande med första ivf. Ruva nu lugnt för man blir ju helt knäpp under den tiden. Så mycket tankar,

Kalimero: Hur har du det med det nya jobbet? Ta nu lite lugnt och tänk på att du ruvar. Snart är det dags. 

• sushikatten

PPO8: Nääää vad jobbigt och ledsamt att inte komma till ET. Det är ju en mardröm efter allt sprutande och annat. Ta hand om varandra. Styrkekramar

Maraki: Ja vad tankarna går kring missfall och tänk inte så mycket på det. Många har sagt klok ord. Det är bara att vänta och se. Jag vet att man grubblar fram och tillbaks och är det så att det blir missfall så innebär att det är naturens sätt att selektera. Kul att jag säger det här för jag går och funderar emellanåt men är faktiskt lite coolare nu men självklart så kommer jag inte vara lugn förrän tidigast v 12. Du kommer väl oxå att göra VUL snart och då kommer du att se ett tickande hjärta. Vi måste tro på det!Hjärta

Snösport: kul att se dig här igen och vad mysigt med dating. Ha nu kul och njut. Så häftigt känsla att vara förälskad.

Innana: Känns lovande och ingen mens än men tror att du sa att proggisar skjuter upp mensen men nu tycker jag att den borde ha kommit, Håller tummarna tills på söndag,

Ego: Nu har jag mått skitilla nästa hela dagen och är jätte glad för det. Dock jätte jobbigt när det är jätte mycket att göra. Ska inte klaga. Självklart är man orolig för allt möjligt men när kommer man nånsin att njuta och tro på det. Är nu i vecka 6+0 alltså vecka 7, Konstigt sätt att räkna. Idag blir det lugnt hemma med lite kompisar och man får hålla sig hemma tills vecka 12 så man slipper visa att man inte dricker.  

• sushikatten

Skytten: Hurra Hurra och grattis på födelsedagen! Det kan bli ett väldigt fin present! Då är allt värt mödan.

Maryhe: Ja det verkar som ni har förberett er väl och nu får vi hålla allt det går att befruktnigen ska gå bra.

Innana och kalimero: Nu gäller det! Puhhhh vad nervöst framför allt när ni har varit så duktiga och inte tjuvtestat. Håller nu verkligen allt det går att hålla.  

• sushikatten

Kalimero: Det låter väldigt lovande! Varför skulle det visa plus. Näää nu får vi hålla allt tills imorgon. 

Innana: Nu är det nära!

• sushikatten
    callimero skrev 2011-12-04 13:02:44 följande:
    Tack ska ni ha för tröstande ord, även om det tyvärr som ni så väl vet inte är mycket som gör en gladare i denna stund. Det är ett stöd att ivarjefall veta att det finns andra som vet hur grym sorgen är. Känner mig oerhört ensam bland vänner som samtliga har barn. Och julen är väldigt jobbig som barnlös. Det är så mycket som kretsar kring barn, familj och allt som hör till "ett vanligt liv".

Fick sånt hopp när det blev 100% befruktning och dessutom så fin kvalitet. Har haft enormt ont i brösten hela ruvandet vilket känns vedervärdigt nu när kroppen bara luras. Uppsvälld som en val och så finns där inget. Fram till slutet av vecka 2 hade jag oerhört mycket molvärk, brukar ha så mest första veckan troligtvis pga progesteronet. Men nu höll det i sig och var rejält krampartat flera gånger. Sen bara tyst sedan början av veckan i livmodern.

Nu vill jag bara att alla hormoner ska ur kroppen så jag slipper påminnas. Ser inte fram emot att sätta mig bredvid höggravida kollegan imorgon. Har dessutom två vänner som träffat nya kärlekar och vips blev gravida. De förstår ju inte att jag inte orkar ses och höra allt gravidgnäll. Men jag orkar verkligen inte just nu. Känner mig som en riktig gammal bitterhäxa.
    Jag började gråta när jag läste vad du skrev för det är så sant som du säger att det finns inga nära som kan förstå vad man går igenom och vilken sorg det är att stå där utan barn. Det är mycket kring barn även om man försöker få bort tankarna och jag tror tyvärr att det alltid kommer att finnas. Ge inte upp och kolla mer vad ni kan göra. Jag vet att ni har gått igenom mycket men kanske finns det en liten chans och har man lagt så mycket tid så känns svårt att ge upp. Ladda nu batterierna och sörj. Känner igen det där med alla hormoner och fruktansvärt att det inte går bort direkt. Massor av styrkekramar

Ego: jag så vad det tyvärr över för min skull. Var iväg på SU och konstaterade missfall. Känner mig också tom men orkar inte ens vara ledsen. Bara så förbannad att det ska vara så orättvisst. Vi skulle bli de perfekta föräldrarna. Ja vi kommer igen till våren och funderar på embryoadpotion för något fel måste det vara på mina ägg,

Hur går det för dig Innana?  
  • sushikatten
    callimero skrev 2011-12-04 15:50:32 följande:
    Nej nej Sushi, det är inte sant! Det är så förbannat orättvist att det inte finns ord. Är ni helt hundra säkra på att det är missfall? Har nu läst om inte mindre än tre fall där det sedan konstaterades att det fanns ett pickande hjärta kvar.

Funderar du något på immunologiska problem?

Många kramar och tack för dina fina rader och det mitt i din egen förtvivlan.
    Kram
    Jag var på akuten idag och fick det bekräftat!Näää idag är ingen bra dag! Sorgens dag. Jag tar både predinisolon och trombyl. Ja det är många tankar kring allt här, 
    Jag förstår och kan känna mer med dig tror jag när man är mitt i skiten. Man blir så oehörd tom och känslorna åker bergdalbana men jag tror att vi är starka och kan bita ihop och kämpa vidare, Jag fyller 43 nu i december och tänker inte ge upp än. Det måste bara gå nångång! Eller så få man acceptera sitt öde men dit har jag inte kommit än. Nu snart så börjra jag tokträna och få bort alla aggressioner. Har lust att bara göra något heltokigt men inte just nu!  
    Massa kramar till dig med! 
  • sushikatten
    Zinfandel skrev 2011-12-04 17:54:48 följande:
    Nej men Sushi, inte fler hemska nyheter Gråter Men skit också, varför blir det så  här..?!? Vi som kämpar så och gör "allt rätt", kan inte vi bara få....?! Om man väl lyckas efter allt detta så kan man väl få behålla det..?! Fasen också, stor kram till dig Hjärta

Jag har hälsningar till er alla från Inanna som inte testat än men som lovar att återkomma så fort hon har något besked att ge! Så länge skickar vi alla all energi & kärlek vi har till henne Hjärta
    Ja Zin! Det är verkligen inte rättvist när man gör allt rätt! kram 
  • sushikatten

Tack alla för omtanken och hälsningarna! Det är för jävligt men jag har faktiskt svårt att förstå. Denna gången skulle det gå vägen. Så är det! Livet är en kamp, Ja vi vet inte riktigt än hur vi ska göra men tar det lugnt med allt just nu. Idag kom nog resten ut och det är skönt för då slipper man göra skrapning.

Jag har läst igenom allt och orkar inte kommentera just nu men förstår all oro nu ni många har inför ruv och ni som ruvar. Det finns inge jobbigare period. Tänker på Er.  

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?