IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
Lycka till med VUL! 10 dagars väntan känns långt men snart är du där!
PP08: Grattis till ÄP och vilken fars men det var väl din man som tappade burken?
Slemtorsk: crinone vaginalt och du behöver inte vila men jag gör oftast det på morgonen men jag tar den bara en gång/dag. Den är så mycket bättre än progestoronen. Crinonen klumpar sig inte hälften jämfört med proggisen.
i början lägger jag alltid lite lambipapper på morgonen i trosan så man slipper har allt klet där. Ja ska man ha bebis så får man göra en del uppoffringar. och den är det minsta problemet och under så kort tid fastän jag bad läkaren fortsätta med proggisar tills VUL nästa vecka.
Miss boring: Välkommen hit och spännande med första ivf. Ruva nu lugnt för man blir ju helt knäpp under den tiden. Så mycket tankar,
Kalimero: Hur har du det med det nya jobbet? Ta nu lite lugnt och tänk på att du ruvar. Snart är det dags.
PPO8: Nääää vad jobbigt och ledsamt att inte komma till ET. Det är ju en mardröm efter allt sprutande och annat. Ta hand om varandra. Styrkekramar
Maraki: Ja vad tankarna går kring missfall och tänk inte så mycket på det. Många har sagt klok ord. Det är bara att vänta och se. Jag vet att man grubblar fram och tillbaks och är det så att det blir missfall så innebär att det är naturens sätt att selektera. Kul att jag säger det här för jag går och funderar emellanåt men är faktiskt lite coolare nu men självklart så kommer jag inte vara lugn förrän tidigast v 12. Du kommer väl oxå att göra VUL snart och då kommer du att se ett tickande hjärta. Vi måste tro på det!
Snösport: kul att se dig här igen och vad mysigt med dating. Ha nu kul och njut. Så häftigt känsla att vara förälskad.
Innana: Känns lovande och ingen mens än men tror att du sa att proggisar skjuter upp mensen men nu tycker jag att den borde ha kommit, Håller tummarna tills på söndag,
Ego: Nu har jag mått skitilla nästa hela dagen och är jätte glad för det. Dock jätte jobbigt när det är jätte mycket att göra. Ska inte klaga. Självklart är man orolig för allt möjligt men när kommer man nånsin att njuta och tro på det. Är nu i vecka 6+0 alltså vecka 7, Konstigt sätt att räkna. Idag blir det lugnt hemma med lite kompisar och man får hålla sig hemma tills vecka 12 så man slipper visa att man inte dricker.
Skytten: Hurra Hurra och grattis på födelsedagen! Det kan bli ett väldigt fin present! Då är allt värt mödan.
Maryhe: Ja det verkar som ni har förberett er väl och nu får vi hålla allt det går att befruktnigen ska gå bra.
Innana och kalimero: Nu gäller det! Puhhhh vad nervöst framför allt när ni har varit så duktiga och inte tjuvtestat. Håller nu verkligen allt det går att hålla.
Kalimero: Det låter väldigt lovande! Varför skulle det visa plus. Näää nu får vi hålla allt tills imorgon.
Innana: Nu är det nära!
Tack alla för omtanken och hälsningarna! Det är för jävligt men jag har faktiskt svårt att förstå. Denna gången skulle det gå vägen. Så är det! Livet är en kamp, Ja vi vet inte riktigt än hur vi ska göra men tar det lugnt med allt just nu. Idag kom nog resten ut och det är skönt för då slipper man göra skrapning.
Jag har läst igenom allt och orkar inte kommentera just nu men förstår all oro nu ni många har inför ruv och ni som ruvar. Det finns inge jobbigare period. Tänker på Er.