• sushikatten

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

;Maraki:symptom kan vara så olika och förs tår attdu blir orolig. Man vill ju som sagt känna nånting. Jag tror absolut att det är för tidigt att göra och se något på VUL.Håll ut! Det kommer säkert att gå bra.

Slemmis. Säger som andra sagt sluta inte med proggisarna för man vet inte. Dock har jag gjort samma sak för man är ju så matt på det hela. Dock så läkaren på min klinik att det inte behöver vara någon fara att sluta med dem för är man gravid så ska kroppen börja producera progesteronet själv. 

Maryhe: Låter skit att du mår som du mår men det är nog bra för fästningen! Vi håller allt!

Mia69: Jag kände inga symptom nästan förrän jag hade TD och jag kunde slå vad att det skulle vara negativ på dag 10 men sen kom det lite sakta men säkert. Det kommer att visa ett fett Plus på TD ska du se. Ju jag ska till CA på torsdag igen. 

EGo: Är jag inte gravid så tycker jag inte jag ska behöva mår så här. Känner mig helt slut, är jätte illamående trött  och brösten exploderar. Åhhh vad jag hoppas för man förtjänar inte att må så här annars. jag mår gärna illa om jag är gravid men finns ingenting där så är det skit rent ut sagt., Jag tar inte länge proggisar så det är ingen biverkning. 

• sushikatten

myran6801: jag så många prövningar man får ta sig igenom  och lätt har vi inte här. Näää många av oss har upplevt mycket sorg och frustration. När allting bara går emot en så är det svårt att vara positiv och jag tror absolut att man ska tillåta sg vara arg och få känna sorg. Näää livet är verkligen inte rättvist men att så många av oss ska behöva genomlida det här. Styrkekramar till dig. 

Innana68: Det är säkert ingen fara och så många sagt är det bruna blödningar så kan det vara någon slemhinna som är retad och det kan faktiskt vara en vanlig blödning som det kan bli ibland. Förstår att du blir orolig för när jag så blod blev jag alldeles skakig. Ta det lugnt och vila. Det ät endå inget man kan göra något åt. Har du varit och kolla TSH igen? Jag har lagt av med trombylen som kan göra att man lättare blöder. Tar du trombyl? Håller tummarna stenhårt att det inte ska vara något farligt och hittills har jag haft rätt elelr hur?

Mia och katte: hur går det?

Ego: idag ringde min läkare och lät väldigt positv. Jag hade ca 30000 i hcg och det var högt tyckte han så han sa att vi måste hålla tummarna att det finns något där. Jag hoppas att det finns något där och att hjärtat tickar oxå men givetvis så vågar man inte för mycket 

• sushikatten

Nääää tjejer! Nu när vi ändå är inne på massa dåliga nyheter så kan jag lika gärna fortsätta. Idag var jag och gjorde VUL och tyvärr så fanns det ingen normal graviditet där, ena hinnsäcken var tom och den andre hade inte utvecklats normalt. Puhhh man blir ju som sagt tom. Hur kan man har sån otur? Först gravid med twins och sen ingen som vill vara kvar. Läkaren trodde att det var kromosom fel på den andre. Ja äggen är ju inte purfärska längre. Åldern var en av de betydande faktorerna. Nu efter 5 missfall så undrar man om det är någon ide att fortsätta. Så nu när jag varit avgiftad så länge så kommer jag ta mig ett par glas rödvin i helgen och sörja lite. Det blir att landa och fundera över vad man ska göra? Precis som några av er här. Det blir ingen fler ivf för oss i alla fall för jag tror inte att det hjälper och att mina ägg kanske inte är som de borde vara. Lider med många av er här och känner faktiskt att jag inte är ensam och kanske inte helt ovanligt att det går åt H..et. Ja man kanske ska inse när det är dags att lägga av men det är svårt. Jag kommer att prata med kliniken längre fram och fråga vad de tror. Var bara tvungen att skriva av mig. 
    Styrkekramar till Er som har en tung period just nu och ni andra oxå givetvis.  Tänker på er alla.  

• sushikatten

zinfandel: Ja man får landa och sen kolla vad det finns mer för möjligheter. Det är bara så att när det väl händer så har man inte kraft att gå vidare precis då.Tack för omtanken.

Tack alla för de varma orden och idag känner jag mig faktiskt mycket bättre. Kommer att ta upp träningen som jag saknat så mycket och bli människa igen. Tänka på mig själv och njuta  av julen och nyår. Sen får man se om man orkar gå vidare. Det blir inte förrän till våren för pengarna är slut och orken just nu oxå. Jag  vill faktiskt tänka på annat och kanske faktiskt acceptera att det inte blir något. Jag ger inte upp men måste inse att chansen är minimal nu. Jag kommer att prata med min läkare och se vad han säger. Det känns ju skit att lägga massa pengar och sen få missfall på missfall. Nääää nu låter jag bitter och lite kanske man blir. Jag är så tacksam att ni finns här och vet faktiskt inte om jag hade klarat den här resan utan er. Massor av varma kramar 

• sushikatten

myran68: Ja det är svårt för oss här och man inser att vi går igenom ungefär samma sak på lite annorlunda sätt. Jag håller med dig att det är svårt att veta vad man ska göra. Sitter i samma sits men vet inte heller vad som är klokast att göra. Jag tror absolut att maninte blir en gammal mamma och jag tror att barnet ha hellre en mamma som är med än bryr sig om åldern. Jag jobbar med barn och möter äldre föräldrar och kan känna att de kan vara lite mer med. Vissa föräldrar har så mycket för sig och vissa försöker vara syskon med sina barn. Självklart skulle det bästa vara om vi var 1o år yngre men det går tyvärr inte att ta tillbaks tiden och då får vi inse att man kanske blir en äldre mamma om man har tur att komma dit. Ta du oxå lugnt och landa så får man se när man hittar kraft att gå vidare. Massa styrkekramar till dig. 

• sushikatten

kattenizze; Ja vilken lycka! supergrattisar! Det kan inte bli finare present så här inpå jul. 

Själv orkar jag inte skriva så mycket just nu men hänger med och läser här i bakgrunden.

Mia69: Håller nu tummarna.

Innana. Blöda och flytningar kan man ha ändå. Ja man är ju så orolig hela tiden, Och man går utan vetenskap som bryter ner en. Håller tummarna där att det ska vara ett pickande hjärta på torsdag. Det måste ju lyckas för några här för hur kan jag hålla upp hoppet om det inte funkar. Nu tror jag på dig. Massa styrkekramar

Vinkar till er alla! 

• sushikatten

innana: Visst känns det som att det är tröstlöst men ge inte upp hoppet! Det kan finnas liv där inne. Du satt in två stycken. Jag förstår din känsla med att det kanske blir barnlöst men ge inte upp än. Det kommer jag ialla fall inte göra. Vi borde ha det här året på oss. Håller nu tummarna att det ska gå bra. Jag förstår oron. Styrkekramar

Misscat: Vilken jäkla grejRynkar på näsan Vad håller de på egentligen? Och inte ta upp något själva. Ibland undrar man. 

Ego: idag var jag iväg och gjorde skrapning och känner att jag mår förhållandesvis bra. Känner mig lite mer positiv och tänker hur jag ska gå vidare med allt. Tänker inte ge upp hoppet än. Vädret är kanon i Götet och jag ligger och vilar. 

• sushikatten
    Inanna Li skrev 2011-12-19 13:12:18 följande:
    Tack snälla du för att du peppar mig Hjärta! Tyvärr kommer det dröja länge innan jag har råd att försöka med IVF igen (kanske inte ens nästa år) men det finns ju lite hopp kvar tills på torsdag i alla fall! Kram Glad!
    Det är  klart att det finns hopp! Det är jätte vanlgt med bruna flytningar och håller allt det går att hålla på torsdag men förstår oron. Nu får vi försöka tänka positivt. 

Maryhe: Puhhh vad tråkigt! Beklagar innerligt.

selmv. grattis till jätte skörden!

• sushikatten

Innana: Jätte grattisar och vad underbart att se ett tickande hjärta. Vilken julklapp! Det kan väl inte bli bättre.

Söte: förstår din oro men försök att lita på läkarna, Ja det måste vara fruktansvärt när så mycket blod kommer.  Förstår att du vill komma hemoch prata med din läkare. Styrkekramar

• sushikatten
    Vi 4 skrev 2011-12-23 08:14:44 följande:
    Tack alla söta ni för peppande ord och tumhållningar jag har helt ofattbart testat positivt i morse!!! Jag kan inte fatta att det är ett Plus Jag trodde symptomen kom från progesteronet. Men jag är faktiskt ganska orolig för mf med tanke på att det bara var 2-celligt och det verkar vara större risk att det kan vara fel på det. Men just nu är jag mest chockad och glad

Helt fantastiskt! HurrraaaaaGladVad underbart! Det är klart att du ska vara glad och orolig är man alltid. Och tyvärr vet vi att det inte går att styra något. Håller nu tummarna. 
  • sushikatten

Enya: Här är en till som funderar på att åka till köpenhamn,Jag är inte missnöjd med CA men tror att det kanske blir lite billigare och som du säger lite nyare metoder och andra mediciner. Funderar även på att det kanske blir dyrare i alla fall. Hur många övernattningar brukar det bli? Jag har förstått att man har en hemortsläkare och sen åker man dit vid ÄP.Såg oxa att det läggs ganska mycket på priset så fort man gör något extra. Köpte du 3 pack? Kan man göra det trots att man är äldre? Jag vet ingenting just nu, min man tycker att vi ska  kanske gå över till ÄD men jag känner att jag får fortfarande ok med ägg och blir gravid ibland, dock 5 missfall i bagaget. Puhhh nu blev det långt men du förstår säkert vad det snurrar i ens huvud. Nu tar jag det lugnt denna veckan kanske hör jag av mig till CFC nästa vecka. 

Jag även förstått att det är flera här som går på cfc och är mycket positiva.

Kvickan: Jag går på CA och är mycket nöjd med kliniken. Dock har det väl en gång missat att ta om mitt prolaktin värde och gjort så att  jag kanske inte hade någon chans att bli gravid. Läkarna här är supergulliga. 

• sushikatten
    Enya70 skrev 2011-12-29 13:42:24 följande:
    Angående övernattningar så har jag mina föräldrar i Helsingborg där vi har satt upp basecamp och så har vi tagit bilen därifrån till Köpenhamn vid ÄP och ET (tar ca 1.5 timme från Helsingborg enkel väg).

Om man behöver övernatta i Köpenhamn och eftersom ÄP alltid är vid ca kl 9 på morgonen så är det väl lättast att åka till Köpenhamn kvällen innan.
    Sedan brukar ET vara två dagar efter ÄP strax efter lunch någon gång. Så då kan man ju åka hem den dagen så 3 nätter får jag det till.

Ja vi köpte 3-pack och det gjorde vi när jag var 40 år fyllda, inga problem med det tydligen.

Vi har gjort både ICSI och assisted laser hatching varje gång, och betalat extra för det men det har blivit billigare i alla fall. De första 3 försöken köpte vi 3-pack och de senare 3 fick vi väldigt mycket rabatt av ingen annan orsak än att vi redan gjort en massa försök och lite tycka synd om tror jag... Så för oss blev det mycket billigare än i Sverige... och BÄTTRE!

Ett till tips kommer här. Om ni bor över i Köpenhamn så bo då inne i centrala Köpenhamn och inte i Nörrebro där CFC ligger. Det är nämligen så knasigt att CFC som är en mycket modern och fin klinik ligger mitt i värsta sunkförorten Nörrebro där man inte vill gå själv på gatorna särkilt långt bort från kliniken. Själva kliniken ligger dock vid pendeltågstationen och ett shoppingcenter och precis där är det ok.
    Tack Enya för ditt svar. Ja du vet man har massa tankar och funderar och funderar. Min man är inne på att vi kanske ska lägga av och det inte är någon idé men jag är inte så säker. Jag skickar ett mail nästa vecka till CFC och kollar vad de tycker. Mitt problem är ju att jag får missfall varje gång jag blir gravid och då känns som helt meningslöst när man väl bli gravid. Åhh det är så mycket tankar och jag går ner mig ibland och mannen kan leva som vanligt. Näää ska försöka rycka upp mig men inte så lätt i det här skitväder vi har i GBG. Näää nu är han snart här och jag får anstränga mig lite. Tackar ännu en gång.
  • sushikatten
    Zinfandel skrev 2011-12-29 15:20:23 följande:
    Sushi: CFC har lite bättre back-up för just MF. Väl värt ett försök!! Här får du lite sol Solig och en kram Hjärta
    Vad du är go! Behöver all back up jag kan få och det känn så meningslöst ibland. Kram på dig med och så härligt att få så fin respons. Tackar så mycket !
  • sushikatten
    linköping68 skrev 2011-12-29 15:55:30 följande:

Zinfandel: så galet bra av din läkare. Underbart!!!

Maryhe: men gud så hemskt med ditt öra!!! Sprit på bomull? Är de helt galna? Herregud säger jag bara!!!!

Bengalen: välkommen!

Hej, hej alla andra 

EGO: Har nu kört kur a la Ludmila. Verkligen effektivt. Har länge tyckt att jag luktat unket, men gyn har hela tiden sagt att det är inget alls. Nu luktar jag inget alls och det känns så fräscht!!!
    Nu inväntar vi bara nästa mens och start på CFC…. Lite spännande och läskigt

Önskar alla god fortsättning! 

Lin: Vad spännande och förstår att du tycker att det är läskigt! Har du hört av dig till dem? Känner nog att jag få tag i detta med snart. Härlgt att vi är så många här som ska gå på CFC. Jag har inte bestämt mig men det lutar åt det hållet. Jag är jätte nöjd med CA men kanske prova på något nytt.
  • sushikatten
    MissBoring skrev 2011-12-29 15:48:08 följande:
    Jag känner så med dig Sushi! Vi har hållt på i dryga 1,5 år men från april iår har jag haft 3 missfall, var av ett misslyckat IVF försök där jag tror det tog men försvann innan jag +... plus att jag haft ett till där alla symtomen fanns (hemmaförsök) men jag inte hann testa, väldigt tidigt alltså men iaf! Hade bröst som vattenmeloner så det känns inte som det va någon tvekan om att det tagit..
    Jag får väl också ganska många missfall kan man säga och jag inte fått någon feedback på detta men det ska jag ta upp vid nästa läkarbesök. Men jag tänker om du får något förslag från CFC så är jag tacksam om du lägger upp det så jag kan få ta del av det!
    Lycka till!

Zin: vet du vad det är dom gör bättre?? nått som jag kan ta med till min läkare??    
    Ja det är klart att jag kommer att skriva vad jag får för info. Tyvärr så har min klinik stängt fram tills 9/1 och kan inte fpå ut journalen förrän då. Jag kommer nog att ta kontakt med CFC och kolla vad de säger. Det är ju precis så man vill ha det själv att man dela med sig av sina erfarenheter. Håller tummarna att det ska gå lösa sig för er med. 
  • sushikatten

Vill önska Er alla tjejer här ett riktigt gott nytt år och hoppas att den blir bättre än 2011. Massa kramar till ALLA!

• sushikatten

VI4- Ja man har ju många funderingar.
    Fundering 1- Jag hade absolut väntat till våren och tagit igen mig. Det tar på kroppen och man behöver ta igen sig. 

Fundering 2. Jag har kört båda metoderna och det har inte skiljt sig i antal ägg. Körde fostimon nu senast och va jätte nöjd. Gjorde även hatching och båda äggen fäste. Jag hade absolut provat den korta metoden.

Fundering 3- svårt att säga. Gå på känslan.

Fundering 4- Jag bytte själv klinik och blev jätte nöjd. Gick på CA i GBG. Nu funderar ju och för sig att köra i köpenhman.

Det är en ständig kamp med besluten men känn efter vad som känns rätt för dig. Lycka till.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?