• sushikatten

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

PPo8: ja du funderar också på en eventuell 6 försök. Har samma funderingar och väntar och sparar lite pengar tills maj. Det är så svårt att veta hur man ska göra. Jag avvaktar ett tag och funderar.

Snösport.:Ja det är klart att man funderar om det är dags att gå vidare i livet. Det känns så konstigt bara och man måste få in det att det kanske inte blir något. Håller med att mirakel sker och man får inte ge upp. Massor av styrkekramar till dig och din sambo.

• sushikatten

Fahlvik: ;D Kul med bebbisen.

Innana: ja det där med åldern är inte lätt och tyvärr kan jag tycka att den yttre bilden lurar  och det är det som är problemet. Min läkare var nu oxå jätte tjatig med åldern. Han menar på att oddsen inte är bra. Började det där, ja blir du gravid så väntar kanske missfall, om du nu tar sig överhuvudtaget. Äggen är av god kvalié men man vet aldrig. Ja man födds med äggen och de har funnits där länge men nån borde vara bra när man får ut betydlig fler än en vanlig ägglossning. Idag läste en artikel om infertelitet på Topp hälsa och tyckte att den var bra som uppmuntrade  kvinnor att  inte vänta med att föda barn efter 35 för då sjönk chanserna ganska rejält. Jag önskade att jag hade läst en sådan artikel och förstått det då. Ja nu är man där ochfår göra det bästa av situationen och jag tror absolut att det finns möjligheter att lyckas. Det gäller bara att vara tillräckligt envis och kanske får man tänka på alternativa vägar.  Du har kanon värden och får ut många ägg och det innebär att din amh är jätte bra och den bör inte sjunka totalt. Och det är precis som du säger det behövs bara ett guldägg. Min vännina fick ut 3 ägg där en blev befruktad och sattes in och nu ska hon snart födda. Lika gamla eller unga som vi. Jag tror att det är viktigt att sörja och sen komma igen. så var ledsen och frusterad men ladda sen batterierna och kom igen. Massor av styrkekramar.

June777 Välkommen till oss här! 

• sushikatten

Hej alla!
    ser att det är fullt upp här och att många väntar på ÄL inför FET eller annat.

Turlid: Förstår att du är orolig och man blir liksom tom när man tror att svaret ska bli negativt. jag gick som på nålar. Och som många säger här det är svårt att leva normalt under ruvningen.

Jag har inte skrivit på ett tag för jag råkade ut för en bilolycka men det gick bra för mig. Fick vattenplaning på motorvägen och körde på räcket. Lite läskigt faktiskt. Då fick jag mig en tanke att livet kan gå försvinna på en kick och att man ska vara tacksam för den fastän man inte kanske får några barn. Jag mår bra nu och funderar för fullt om vi ska göra ett sista försök. Är det någon idé? Jag vi är många här som har samma tankar och inte helt lätt att få ett svar.  Vill bara säga att det är skönt att ni finns här, fastän jag inte skriver så mycket just nu, läser mest. Styrkekramar till ALLA:)

• sushikatten

Innana: Håller tummarna För de två som är inne och bäddar in sig. Det behövs bara ett guldägg så vi får hoppas på att en av dem är det.

Ser att det är full verksamhet här och så skönt att komma tillbaks och ser att det händer saker. Sjäv var jag med en bilolycka för ett tag sen och efter det tar jag det lugnt. Det gick bra för mig men känner lite smärtor i nacken men läkaren säger att det är normalt.  Vi kör fortfarande hemma och hoppas givetvis varje gång att mirakel sker även om man inte prickat in ÄL och gjort en gång baraGlad. Samtidigt mycket tankar oxå om ett sjätte försök men just nu känner jag att det inte är läge. Det har hänt så mycket med min mans situation och arbete så vi avvaktar ett tag till. Tänker på ER alla starka kvinnor och hoppas innerligt att det ska gå bra för oss.

Styrkekramar

• sushikatten
    Fjällsippan skrev 2011-03-24 22:14:27 följande:
    sushikatten; usch, vad läskigt med bilolycka. Skönt att höra att du mår hyfsat i alla fall. Syrran hade också nacksmärtor efter en bilolycka under en ganska lång period, hon befarade länge att smärtan inte skulle försvinna. Men det gjorde den. Stort lycka till med hemmaförsöken!

dallas; grattis till blastisen i frysen.

Ikväll har jag pratat med hemortsläkaren och han godkänner att vi gör ytterligare försök. Han tyckte dessutom att det är okej för mig att prova den korta metoden. Den ger oftast färre ägg för oss äldre; men allt är värt att pröva. Däremot måste även kliniken godkänna försöket (på grund av min ålder). Men det lutar åt att det blir ett försök i maj; samma månad som jag fyller 43. 
    Tack fjällsippan!  skönt att höra att det kan gå över, för jag känner mig faktiskt lite orolig. Kan inte sitta vid datorn för länge:( Angående den korta metoden så har jag haft bättre resultat med ägg än den långa men då körde jag menopur och det kan ge lite färre ägg sa läkaren. Vi funderar också på att göra ett sista försök i maj. Håller tummarna. Får hoppas på att du får en fin 43 års present!
  • sushikatten
    Snösport skrev 2011-04-05 14:51:30 följande:
    Hej hoppla...någon som försöker headhunta mej...hur gör man då? Kanske aldrig får barn men vill göra IVF just innan ev ny anställning...hmmm, är det det bästa för mej...för företaget?  Blir det bättre där jag är så jag inte ska nappa? Är det nya jobbet det jag vill ha?  mm...mycket frågor som jag måste smälta och bearbeta nu. Frågat om man sitter säker om jag som barnlös skulle råka bli gravid...givetvis inte men om jag blir gravid innan jag ens börjat hur pinsamt är det? Åh, svårt det där!

Någon som har tips hur ni har tänkt? Kan inboxa mej om det är långt så kan jag läsa det om och om igen
    Hej! Spännande med nytt jobb! jag var faktiskt där för ett tag sen själv och gick faktiskt på två intervjuer och jag berättade vad vi höll på med och det var inga problem tyckte de. Dock gick mina tankar så här: Jag känner mig trygg på jobbet som jag har nu och har mycket frihet. Jobbar som lärare och kan gå när sista lektionen är gjord medans den nya skolan var man tvungen att jobba till 16 alla dagar förrutom fredag. Jag kände att ska jag börja ett nytt jobb så vill jag ge 150% och vet faktiskt inte om jag kan ge det nu. Det kändes bra att jag berättade vad jag höll på med och fick det svaret. Just nu för mig handlar mycket om ivf och massor av annat och då är det svårt känner jag att vara på toppp med ett nytt jobb. Förstår säkert att det är olika men tänk på hur du vill ha det. Hur är friheten, nu på jobbet? Blir det lättare? Kommer du att behöva jobba mera? Jag väntar ett par år för då vet jag om hur det kommer att ha gått. Orkar inte vara på topp som sagt. Skulle få högre lön c.a 2000 kr men inte värt att jobba längre. Det är så många parametrar man ska ta hänsyn till. Du måste gå på magkänslan. Känns det inte självklart så tänk efter.

Innana: Håller allt det går att hålla och följer med här och läser en del.
  • sushikatten

Inanna68: Näää det fick inte bli så! jag hade hoppats så mycket för din skull och för oss alla här. Det ger alltid hopp när någon lyckas. Ja testa på lördag och man vet aldrig. Jag har haft ungefär samma en gång, att det var lite brunt och det visade positivt på stickan men tyvärr blev det missfall senare.det är bra om du är inställd på det värsta men ge inte upp. Härlig inställning att ni inte tänker ge upp. Vet att det känns jätte tungt nu. Ger ER massor av styrkekramar

• sushikatten

Hej Alla!

Kul att se att det går framåt här! Och extra glad blev jag när jag läst att snösport blivit spontangravid-
    Gratttis snösport! Har inte hunnit kolla mer än två sidor bort så har inte hängt med riktigt.

Innana68: du ruvar oxå! Håller allt det går!

Ser att det är massor av nya och säg bara hej för tillfället. Har egentligen tagit en paus härifrån men kan inte låta bli att följa några som varit med min resa och hjälpt mig. Blir så otroligt glad att det löser sig.
    Just nu ligger vi lite nere med ivf och hoppas givetvis på hemmaförsök.

Ha det jätte gott alla!

• sushikatten
    Snösport skrev 2011-06-06 23:27:08 följande:
    Sushikatten: Tack, jo visst är det fantastisktSolig bara en vecka kvar tills vi får kolla in så hoppas allt är ok så kan jag smälta det lite mer.....känns liksom helt overkligt samtidigt som jag längtar tills v 40 . Håll tummarna att allt är ok nu när man äntligen blev gravid .-)
    Inga symptom men fick en trötthetsattack idag så japp, nu är jag däremot pigg eftersom jag sov 3 timmar i em hi,hi,hi o morgonpigg värre . Målar friggebod, fönster och plockar maskrosor= lagom ansträngande  

Thule: ÄP tjohooo, lycka till!!!

Boe, Innan; går tiden sakta för er också nu? Håller tummarna!
    Håller alla tummarna det går att hålla! Ja det är alltid lika nervöst! 

Lycka till ni som ruvar och håller självklart tummarna där med!
  • sushikatten

Snösport: det här är fruktansvärt när det händer och det är bra att du har gråtit ut och nu laddar batterierna. Det är så chockartat att man har svårt att förstå. Du har helt rätt ge några veckor och då är man tillbaks igen men jag ska säga att tyvärr så skapar det en oro vid varje ny graviditet. Dock som många sagt är det bra att se att ni kan bli gravida ¨på naturlig väg. Ge ER massor av styrkekramar å hoppas att ni är snart igång igen. Beklagar verkligen å känner en sån sorg varje gång någon här drabbas.

Innana68: snart är det dags! Håller tummarna!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?