• sushikatten

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Glenglada: Välkommen hit! du har kommit till en underbar tråd.

Snösport: Vad härligt att få två embryon och få odla vidare. Håller tummarna att nu minst av dem vill fastna. spännande med hatching.

Ja vad många nu som ruvar! spännande!

Själv avvaktar jag lite och börjar kanske i mars!

• sushikatten

Mammagås: Plus är alltid plus och det är klart att det ska fortsätta att  vara! Håller allt jag kan! Grattisssss!

Håller med Er att det känns oehört skönt att ha den här tråden och att det är som god stämning här. Har lagt till den som favorit och alltd den första jag beöker. Jag känner igen mig i så många av er och längtar varje dag efter att lla hur det går för er. Och som ni säger det känns inte som den är tillfällig.

pp08: förstår om du är orolig men man har sett många fall där blödning varit och det har varit helt normalt. Ja åk till akuten och be dem göra ett blodprov för att kolla stegringen, kommer inte på just nu vad hormonet heter.

Thuleslappar: det finns ingen jobbigare tid än ruvningen och jag känner igen frustationen. Ge inte upp och försök att tänka positivt. Ja vet att det är en bergdalbana med känslor och alla hormoner. Dock så spännande för det finns möjlighet att du är gravid för annars skulle man utsätta sig för det hrä gångn på gång. håller allt det går att hålla.

Själv går jag också i tankar på hur man ska gå vidare. Fler ivf? ÄD är det någon mening?Läkaren ringer nästa fredag och får se vad han säger? Ska även gå till gyn och få prata lite vad hon tycker? Får se vad hon säger.
    Göteborg lyser solen nu upp och kylan visar sig -9.

• sushikatten

Innana68: ja det är lika tråkigt varje gång när man får minus. skönt att höra att du planerar för nästa gång. Lika bra det.

pp08: Ja vad jobbigt med blödandet! jobbigt att vänta. Varför gör ni inte ett hcg test? Då kan man följa precis kurvan. Man tar blodprov varann dag.

Ni som ruvar! Håller tummarna och förstår att visa av er testar tidigt men vänta till alla fall dag 8. Innan dess är det väldigt osäkert.

• sushikatten
    Sunseed skrev 2011-02-21 17:17:01 följande:
    Åh, hejsan! Det går nog dessvärre inget vidare. Har haft bruna flytningar sedan RD 5 och idag RD 7 är det även blod med i det bruna. Det verkar som att min ordinarie mens har dragit igång som en klocka på dag 24. Visserligen mindre blod än normalt, men om allt följer det som det brukar så är det i full gång imorgon. Det blir nog vin på festen i helgen i alla fall.

Åhhh vad tråkigt och som du säger så känner man sin kropp. jag har hoppats in i det sista men tyvärr brukar det vara rätt vad jag har känt men jag tycker att det alltid finns lite hopp. Det får bli lite vin i helgen.

Snösport; ja det är en pärs att ruva o vad man hinner tänka mycket.

innana68: ja ibland är det bättre att jobba än att sitta hemma och grubbla. Funderar oxå på hur det kommer att gå för mig här och om det är någon idé att fortsätta. Du har kanon värden och det tror jag absolut inte ändrar sig så snabbt. Jag kommer att be kliniken att göra ett nytt amh prov för att kolla om det är någon idé. Vet inte vad mannen säger. Börja kännas mer och mer att nu är det över och att det får bli hemmaförsök för våran del. Ja ena dagen vill man göra allt o nästa tycker man att man har ganska bra själv när det ändå inte funkar, Börjar blir förkyld och då är det sköntatt rå om sig själv.  Måste försöka tänka positivt.

Zinfandel: Jag kör inte för tillfället äl tester men känner lite grann som du att det blir mer och mer känning under äl och mindre sekret.

• sushikatten
    Sunseed skrev 2011-02-22 12:16:31 följande:
    Får jag fråga en känslig fråga... Har ni tagit banklån eller har ni sparat först eller hur har ni gjort. Det är ju ganska dyrt. Vi flyttade till hus förra sommaren, inte för att det är så mycket dyrare än vad vi betalade för att bo i lägenhet, men det har gått en del pengar på att fixa här och där. Det går ju inte på nolltid att spara ihop massor med pengar även om vi har en liten buffert.

Vi har tre blastisar i frysen och om vi skulle behöva tre FET-försök är det 30 000 kr. Om det skulle misslyckas så kostar ett komplett och nytt försök ca 24 000 kr. Med andra ord behöver man ha runt 50-60'. För det känns ju dumt att köra halvdant om man ändå ska fortsätta. Rent krasst känns det som att man borde ha runt 100'. Har ni sparat ihop allt först eller har ni liksom tagit en sak i taget?

Om ni inte vill svara här kan ni pm:a. 
    Ja vi har tagit vårat sparade pengar som egentligen är huskontot men det har funkat hittills. vi har lagt ut ungefär 150 tusen och samtidigt byggt ut en hall och då tog vi om ett lån som vi hade amorterat för att inte ha några pengar på kontot. Nu har vi inte så mycket kvar efter all ombyggnation och lägger undan lite i taget. vi kommer antagligen göra ett försök i april och då har vi sparat ihop det. Vi prioriterar det här och gör inga jätte utsvävningar.  Föstår dina tänkar! Låt kroppen vila och kom igen sen när ni har kraft. Min man är inte lika på med det här som jag är. Jag får se hur det går och vågar inte tänka på det för mycket. Samlar oxå kraft nu och träffar massor av vänner och försöker göra massa roliga saker så jag slipper tänka på allt vad man går igenom.

Mary73: Det låter jätte lovandes och förstår att du har svårt att jobba! Hålller nu allt det går tills morgondagen!
  • sushikatten

Nääää nu får det blir slut på minus ! Beklagar innerligt tjejer. Skönt att några av er fokuserar redan på nästa behandling  o några laddar batterierna. Styrkekramar.

Ja nu får det vända och ser bara framemot plus i tråden.

• sushikatten

Välkomna alla nya och ni hr kommit till en supertråd!

Fjällsippan: tråkigt med minus men skönt att ha några i frysen.

Snösport: det är väldigt olika med symptom och tiden får utvisa som du säger men efter så många minus här så förkännar du ett plus. Håller allt!  Ja ruvningarna ter sig olika.

jag själv försöker få lite distans från det här men inte så lätt. Pratade med läkaren i fredags och han tyckte absolut att vi kunde göra ett försök till men sa oxå att det är som ett lotteri. Funkar inte efter 4 gånger så finns det inga garantier. Vi funderar på det och börjar i så fall i maj. orkar faktiskt inte nu och vill lägga pengar på något annat. Det mesta pengarna har gått till ivf och nu börjar det kännas lite tråkigt när det inte ger resultat. Vi har byggt ut hallen och jag vill inte snåla på allt.Gilla att resa som gör att jag mår kanon bra men hur ska man ha råd att göra allt. Det är prioritering och läkaren tyckte absolut att det inte spelade någon roll att jag väntade till maj.
    jag följer er här tjejer och kikar in ibland men lägger inte in så många kommentarer. Kämpa på alla starka kvinnor här. Styrke kramar till alla!

• sushikatten

Snösport: Nääää och det är skit att det ska vara så svårt! Jag förstår dig helt och hållet. känslorna efter åter ett minus känns tungt och då vill man bara att det ska ta slut. Jag kände likadant inför förra ruvningen men nu tar jag lite mer avstånd och låter kroppen vila i två menscykler och sen kanske kör vi sista gången i maj. Låt det sjunka in och ta ett test imorgon oxå, för jag hade som du första graviditeten. Ja livet är orättvist. Massor av styrkekramar. Sunseed: Jag fortsätter att dricka kaffe oxå men minskar lite grann i samband med ET. Barnmorskan tyckte att man inte ska ändra sina levnadsvilkor för mycket. Självklart försöker jag med att minska lite grann.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?