• sushikatten

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

No Ka Oi skrev 2011-02-06 20:42:46 följande:

Inanna, jag beundrar dig att du kan vända tankarna på din gravida vän till något positivt!!! Jag tyckte det var så svårt när vänner blev gravida... Trist att embroyo inte klarade upptiningen... Håller tummarna för det du fick tillbaka!

Hej Sunseed!

Mamma gås, härligt med ET och tre till frysen!!!

Zinfandel, neeejj... Tänk att få plus och sen börja blöda...

Jag var på ET i förmiddags. Fick en mycket nervös väntan i en extra timme! Blastocysterna var tröga/långsamma och dom ville att dom skulle utvecklas lite till. Men dom tog sig och jag fick tillbaka en. Det fanns tre kvar men dom visste inte än om dom skulle frysas eller inte. Nu är det "bara" att vänta och hoppas!!!

Grattis och välkommen till ruvargänget! härligt med blastis. ja nu är det bara att hålla tummarna.
  • sushikatten

Ja tjejer som är det över för denna gången. Har inte testat men det behövs inte när mensen kommer som en klocka. Nu blir det att kämpa hemma ett tag och får se sen.

VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    dallas, 37 år, syskonförsök nr 1,nybesök 17/12 på CA, bor strax söder om Göteborg
    Underverket06, 40 år, IVF2, syskonförsök på CvL i jan/feb, bor I Hässelby/Stockhom.
    hispan: 38 år, bor i värmland, inväntar IVF2, start 18/12, ÄP prel, v.3
    Betty Boop, 37 år, inväntar 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.
    Turlid, 40 år, IVF1/FET3 v.?? på HS, bor i Norrtälje
    Zinfandel, 39 år i Skåne, IVF3 i mars

***SPRAYAR***
    Ladycocos, 39 år, Linköping, IVF Sophiahemmet. ÄP i jan...

***SPRUTAR***
    Fjällsippan, 42 år, syskonförsök nr 4 på CvL, bor i Stockholm, sprutstart 28/1 kontroll 2/2
    Snösport, 42år,IVF5, bor Luleå går i Falun , Korta metoden.

***ET***
    pp08, 40år  IVF5 (syskon IVF2), ÄP 27/1, CvL
    Sunseed, 39 år, Dalarna, IVF Falun korta metoden, ÄP 9/2 och beräknat ET 11/2

***FET***
    Riita, 40 år, IVF1/FET1 v. 50, Uppsala
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 1, inväntar FET början februari. 

***RUVARE OCH TESTDAG***
    pp08, 40år  IVF5 (syskon IVF2), ÄP 27/1, ET 29/1, TD 14/2, ruvar på 2, CvL
    Mamma gås: 38 år. IVF 3.  ÄP 3/2, ET 5/2, TD 21/2.  Bor i Örebro, gör IVF på CvL.
    Inanna, 42 år Göteborg, ICSI 1 - FET 2 5/2, ruvar på blastis, TD 22/2
    No Ka Oi, 38 år Göteborg, IVF 2 (syskon) - ET  6/2, ruvar på blastis, TD 17/2
    Eviglängtan, 39 år Skåne, IVF 2 syskon), FET, två blasisar, TD 14/2

***GRAVIDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, bor i Frankrike, 41, BF 14 februari
    Fahlvik, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg

***Övrigt**
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    ChippiChoppi, 44 år, syskonförsök hemma, bor i Täby (nära Stockholm)
    Sushikatten 42, hemmaförsök ett tag framöver
  • sushikatten

Snösport och fjällsippan: Lycka till med äggoplock! Håller tummarna för superkvalité.
    Ja känslan att första ägget är plockat och de fortsätter att säga hur många ägg är ganska trevligt.

• sushikatten

ppo8: ja det kan inte vara spökstreck på två olika märken? Låter mycket lovande!

Sunseed: Grattis villket resultat! Lycka till ¨på måndag!

Innana68: Hur går det med ruvandet?

Mary73: härligt att börja ruva igen! Håller tummarna!

• sushikatten

PP08: vad underbart och ja det ger hopp till oss andra. Supergrattis!

Sönsport: Lycka till med ÄP idag!

• sushikatten
    Inanna Li skrev 2011-02-12 14:45:23 följande:
    pp08 - Megastort Grattis! Ditt plus behövdes verkligen i denna tråd!

Fjällsippan - Hoppas du får många befruktade ägg lagom till ET!

Fahlvik - Välkommen hem från Fuerteventura och härligt att läsa om din växande mage med aktivitet!

Själv vaknade jag till syndafloden på RD 5 i torsdags morse och befinner mig sen dess i helvetets nedre botten. I två dagar har jag legat i sängen och gråtit så mycket att jag är svullen i ansiktet och har knappt någon matlust eller livslust överhuvudtaget. Tvivlar på om vi någonsin kommer få befruktade ägg av bra kvalité då hela tre blastocyster visat sig ha genetiska defekter. Jag kanske måste inse att min ålder är det absolut största hindret även om jag värper ägg som en 25-åring. Kvantitet behöver ju inte alls betyda kvalité. Och ett bra AMH-värde är ingen säker väg till babylyckan!  Kanske min kropp är allt annat än baby-friendly! Men om kliniken accepterar att jag fortsätter är min plan ändå att satsa på en ny ICSI i mars.
    Innana: Ja det är tungt när man får blödningen och man blir helt nere med många tankar . Jag håller med dig att det är konstigt att det inte funkar men jag vet också som min läkare har sagt att det är ett lotteri. Ibland har man tur och ibland får man hålla på väldigt länge. Det är fruktansvärt orättvist! Det är klart att ni ska fortsätta i mars. Jag själv har inte sagt något till min man att jag vill fortsätta men är inte helt säker heller, Hade bara fyra ägg när det tog ut dem och vet inte om det är någon idé, Har också haft blastisar av kanon kvalite men vad hjälper det när det inte ens fäster, Näää vi får försöka hitta kraft och komma tillbaks igen. Beklagar verkligen och känner med dig. Jag blir ledsen när jag tänker på vad vi tar oss igenom och allt kring det här med ivf.  Ta det lite lugnt och se vad du känner. Jag ska prata med min läkare om två veckor och se vad vi kan göra. Håller tummarna att det ska funka! Massor av styrkekramar!
  • sushikatten
    Snösport skrev 2011-02-13 11:28:30 följande:
    Innan 68...jo bästa reslutat hittills iaf...bara skönt att ha mått så mycket bättre.
    Hade lite magbroblem häromdagen men tror som sagt det var magen och inte äggstockarna... inte förstoppning alls utan helt åt andra hållet= konstigt men det kasnke var alla akupunktur, och morfin som gjorde det.

nä ut skulle jag

snösport: härligt med så bra resultat och nu är du snart ruvare på måndag. alltid lika spännande att tänka sig att något kanske kommer att utvecklas i en. Håller alla tummarna att det blir super embryos. Jag har också fått fyra nångongång och då satt de in två och odlade vidare på de två andra  varav en blev blastis. Så det är säkert olika hur man gör.

Fjällsippan: Grattis till ruvarstatus och  du fick även till frysen. Underbart! håller nu tummarna för ER båda!

• sushikatten

innan68: ja, det är bra om du kollar dina värden på TSH och normalt är väl kring 3 och lite under. Jag har läst sen och pratat med min läkare och då finns det teorier att det är bättre att sänka halten till ungefär hälften för att öka chansen till graviditeter. CA tvekade inte och skrev ut levaxin till mig. Jag tar en halvtablett om dagen. Det var inget läkarna tog upp och inte förrän jag kom med mitt förslag som jag fick medicinen. Jag låg väl strax under 3. Ja be och få komma och göra ett blodprov och det brukar gå fort med svaret. Beställ telefon tid och be om att få ta ett prov.

Turlid: Ja det är en plåga att gå gång efter gång och hoppas på att man är gravid. Speciellt när man har symptomen. För ett tag sen kände jag massor av symptom och trodde oxå att jag var gravid. Det är så knäckandes när det visar minus på stickan men du gör helt rätt genom att inte ge upp. Här blir det samma ett tag att köra på hemmafronten o kanske börjar vi mars- april med ett sista försök. Ska bara övertala mannen och tänka efter lite själv om det är värt att fortsätta.

Vinkar till ER andra!:)

• sushikatten
    turlid70 skrev 2011-02-14 12:32:56 följande:
    Så stort hopp hade jag ju inte ändå, mina skengraviditeter hit och ditt Drömmer, man blir kanske immun mot alla minus någon gång, men hoppet dör ju sist som man säger. Lycka till på hemmafronten!

Mitt TSH log också runt 3 och jag fick Levaxin för att få ner det, sist log det på 1,4 och det var optimalt värde. Vet inte hur det ligger nu, men ska kolla det snart när jag lämnar andra prover för CvL ska kolla mitt AMH och FSH då också, små nervös att AMH gått ner. Hade 1,7 för ett år sedan och mitt FSH på 6,3 både 2005 och 2010 hoppas det håller sig i år också.
    Det är klart man ska hoppas och man ska absolut inte ge upp dem. jag skulle nog känna mig helt tom om jag inte hade det att hoppas på. Man har ju läst flera som lyckats o kanske kan man vara en av dem. Det är klart att vi ska hoppas! vad annars ska vi ta oss till? Ja jag ligger nu oxå på c.a 1,5 och det är bra. Läkaren sa att det var normalt upp till 3 men självklart om man försöker bli gravid till under 2 kan jag förstå.  vet inte om det har med åldern att göra?
  • sushikatten

ja då innebär det egentligen att man bör ta TSH mycket oftare än vad man gör. Det är jätte skönt att ha er här som sitter med sån kunskap. Läkarna blir ibland lite sura att man har hört det ena och det andra men i det stora hela har de flesta uppmuntrat mig att läsa vidare och diskuterar gärna ämnet. Jag tog mitt prov i höstas så kanske är det dags igen? Nästa veckan pratar jag med läkaren och ser vad han säger? Tack alla för diskussionen. Det känns oehört skönt att kunna ventilera ämnet här.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?