• Skytten

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

En annan fråga. När ni började planera ivf slutade ni då att försöka bli gravid "naturlig" väg?
    Jag kan ju inte annat säga än att det ska bli så skönt att slippa äl-stickor och att "tvinga" med sig en trött man i säng månad efter månad.

• Skytten

Tack för råd och tips Turlid70!
    TSH var jättebra, alla mina värden är bra.

Jo, det känns mer positivt nu, mycket tack vare er här!

Egen-försöken blir det nog inget av den närmaste månaden, jag har nämligen en envis urinvägsinfektion som jag först måste bli av med. Kliniken var väldigt noga med att påpeka att jag måste behandla och bli av med den innan ivf startar.

• Skytten

Namnet Drömfabriken är en dröm för redigerare också.

Fick provsvar i dag. Uvi. Igen. Kanske inte konstigt att jag aldrig blir gravid. Har jag inte uvi så har jag svamp eller så har jag misstänkt uretrit. Trött, trött, trött!

Kattenizze - supergrattis till tvillingbeskedet!

• Skytten

Det är så spännande att följa era resor och jag lär mig massor på vägen till min egen ivf-beh.

Nu sitter jag här med + på äl-stickan och undrar vad jag ska göra. Har en uvi som snart är färdigbehandlad med Selexid. Borde vi göra ett försök eller inte....? 

• Skytten

Turlid...du har rätt! Det känns dumt att slarva bort en äl.
    Lycka till förresten med din ruvning. Det låter verkligen lovande!

• Skytten

En fråga - jag ska göra den korta metoden - vilket preparat använder man då? Tänkte läsa på lite.
    Vilka biverkningar upplevde ni som gjorde korta metoden?

En annan fråga - när ni började med ivf bestämde ni er då för hur många behandlingar ni ska göra? Alltså sa ni max tre försök, max tio försök och sedan ger vi upp? Och hur blev det? Höll ni er till planen?

Ni som går hos CvL - är de bra?

Det är så spännande att följa er nu för det händer så mycket! Jag fattar inte allt ni skriver om men snart kanske jag har koll på alla termer...

• Skytten

Oj, det händer så mycket här, svårt att hänga med.

Jag vill säga tack till alla som svarade på mina frågor. Ni är verkligen en stor kunskapsbank.

Lenafena: Härligt att höra att du mått så bra under den korta metoden. Jag vet inte om jag heller vågar ta sprutor själv. Lycka till!

Fjällsippan: Skönt att höra att CvL är så bra!

Snösport: Hm, jobbigt med biverkningarna. Tack för dina råd om att ta ett försök i taget. Jag ska verkligen försöka tänka så. Och jobba på att vara positiv. Just nu är jag inne i någon slags fas av "det kommer ändå inte gå"-känsla efter två år av hemmaförsök.

Inanna68: Tråkigt med mensen. Tack för din info! Vad är ICSI? Jag borde säkert veta det..

En ny fråga:
    Hur väljs vilket preparat man ska ta?

Ta hand om er och lycka till alla! 

• Skytten

Lenafena - lycka till i morgon! Tack för info!

Inanna68 - då förstår jag. Vad jobbigt att resultatet inte blev lika bra den här gången. Och tufft också när många olika faktorer spelar in och gör det svårare. Håller tummarna för er!

Zinfandel - grattis till många ägg! Kan din reaktion ha berott på morfinet? För visst får man det?  

Apropå ÄP - måste man ta morfin? Är det så outhärdligt att man måste ha smärtstillande? Jag har nämligen lite svårt för morfin på det sättet att jag känner ett sug i veckor efter att jag fått det. Och det är ganska jobbigt att längta efter att gå till Plattan.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?