• Skytten

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hmmm..låter inte alls bra med kopplingen uvi och ivf. Jag fick en väldigt kraftig uvi under min graviditet också, som upptäcktes sent för att den var i stort sett symtomfri. Men det var ingen GBS som tur var!

Jag inväntar nästa steg i mina undersökningar av mina uvi. Urolog som ska kontrollera blåsan. Ser inte fram emot det. Jag visste att det inte var bra med uvi under graviditeten men visste inte att det kan påverka möjligheterna att bli gravid. Om det är det ni menar? Just nu har jag ingen uvi (peppar, peppar) men vågar inte bada på hela sommaren tyvärr....

• Skytten
    myran6801 skrev 2011-07-30 22:32:12 följande:
    Skytten, vad är GBS?
    Jag har oftast haft uvi med e-koli men nu senast hade jag den andra sorten. På andrlogen där jag gjorde insemination skrev de ut antibiotika som jag ska ta 1 tabl på kvällen i ett par månader för att få bukt med uvi. Första gången någon tagit mig på allvar, andra läkare har bara sagt att vissa får det ofta. Var hos en orolig när jag var runt 25 som vidgade urinröret men när jag fick uvi efter en behandling där gick jag inte tillbaka. Var för ung och snäll på den tiden och orkade inte klaga. Sen har mina problem med uvi kommit och gått sedan dess. Är helt övertygad att det har påverkar min möjlighet att få barn.
    Du fick svar på frågan såg jag. Usch, det är verkligen jobbigt med uvi-problemen. Vad bra att du fått långtidsantibiotika. Ibland funkar det, ibland inte. Jag har en vän som åt antibiotika i fem (!) månader och var bra under den tiden men så fort hon slutade kom det tillbaka. 
    Jag hoppas att uvi inte ska störa min kommande behandling.

Jag hämtade ut medicinerna i dag och det var inga problem! Jag fick dem direkt. Ingen väntetid eller beställning. Men jag undrar om de hade haft ovitrelle och puregon i kylen som man ska. De kändes inte kalla.... Men jag orkar INTE bekymra mig över det också. Men om någon vet hur man kan se om medicinen är "dålig" får ni gärna beskriva det.
    Det kändes stort att hämta ut medicinerna. Nu är det på riktigt. Nu händer det.
  • Skytten

Okej, nu måste jag ställa en fråga angående sprutorna igen. Alltså jag är ganska smal och har inte mycket fett på magen. Om jag står rakt upp finns inte fett nog att ta tag i som de visar på bilderna. Men om jag sitter ner och böjer mig lite fram så kan jag nypa i en liten valk. Nu undrar jag om det är tjockt nog eller kommer jag att sticka in sprutan rakt i en muskel eller tarm haha, eller något annat? 

• Skytten

Tack Kattenizze och Myran för era svar ang sprutan! 

Igår däckade jag ihop totalt med värk i hela kroppen, huvudvärk och så trött. Och så fick jag den där äggviteflytningen men neg på äl-test igår morse, men nu minsann var det en glad gubbe. Det är inte klokt vad jag har börjat må dåligt inför äl. Och hur pigg och sexig känner man sig nu? Jag ser ut som om jag blivit överkörd av en buss efter gårdagens värk och nu ska jag förföra sambon.

En äl-testfråga: eftersom jag hade äggviteflytningen redan igår (och ännu mer i dag) kan det vara så att ägget redan släppt? Jag är lite fundersam på om jag alltid är för sen med sexet, trots äl-test? För jag tänker att den kan ju faktiskt ha kommit sen jag testade för 24 timmar sen. Eller? Jag är så förvånad över att få utslag på dag 11!!! Jag brukar oftast ha det på dag 16-19. 

• Skytten

Maryhe, när det gäller svamp. Har du någon gång fått höra om det kan inverka negativt på möjligheten att bli gravid? För det funderar jag också på. Jag har ständiga svampinfektioner och så varvar jag det med uvi då och då. Det känns inte som om "miljön" är särskilt gynnsam. Men alla jag fråga säger nej då, ingen fara. Men jag undrar....

• Skytten

Fjällsippan, tack! Så tänkte jag också igår men jag mådde så dåligt och var helt oförmögen att ens tänka sex. Jag trodde att jag hade fått migrän eller magsjuka. Då är det bara att hoppas att vi inte är för sena idag. Ingen temp-höjning ännu iaf.
    Tror du (eller har någon annan den erfarenheten) att äl-testen är för sena med att ge omslag? Grejen är den att jag ibland testat vidare när jag fått glad gubbe och min glada gubbe kan hålla i sig i två dagar ibland. Hur ska man tolka det?

• Skytten

Det konstiga den här månaden är också att min mens han  ju för sjutton knappt ta slut innan jag nu får glad gubbe på äl-testet! Vad är det som händer med min kropp? Har den börjat kasta ur sig ägg i desperation?

• Skytten

Zinfandel - Jag hoppas att värken i kroppen och huvudet signalerar att det ännu inte släppt, att det är på gång. För så är det med mensen. Jag är ett vrak dagarna före och så fort mensen kommer blir jag en ny människa. Jag får hoppas på det och nu ta en alvedon så jag orkar vara förförisk.
    Fjällsippan - jag hoppas att du har rätt, att ägget inte släppt redan. Kroppen är fortfarande i värk i iaf.
    Zin och Maryhe - jo svampen känns som om den påverkas av stress men för min del ännu mer av socker. Efter senaste gynbesöket fick jag stränga order om att sluta med godis så nu har jag knappt stoppat i mig en enda godis på hela sommaren och varit rätt bra. Peppar, peppar....

• Skytten

Haha! Jag känner igen det men jag har verkligen blivit bättre. Testar bara en gång om dagen, på morgonen. Fast det leder ju bara till att jag funderar på om jag hade fått glada gubben redan i går om jag testat igen och då kanske vi är för sena nu....ja, ni hajar.

Japp, ska köra på. Ska bara knarka lite alvedon först. Gud, så charmigt va? 

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?