myran6801 skrev 2011-07-30 22:32:12 följande:
Skytten, vad är GBS?
Jag har oftast haft uvi med e-koli men nu senast hade jag den andra sorten. På andrlogen där jag gjorde insemination skrev de ut antibiotika som jag ska ta 1 tabl på kvällen i ett par månader för att få bukt med uvi. Första gången någon tagit mig på allvar, andra läkare har bara sagt att vissa får det ofta. Var hos en orolig när jag var runt 25 som vidgade urinröret men när jag fick uvi efter en behandling där gick jag inte tillbaka. Var för ung och snäll på den tiden och orkade inte klaga. Sen har mina problem med uvi kommit och gått sedan dess. Är helt övertygad att det har påverkar min möjlighet att få barn.
Du fick svar på frågan såg jag. Usch, det är verkligen jobbigt med uvi-problemen. Vad bra att du fått långtidsantibiotika. Ibland funkar det, ibland inte. Jag har en vän som åt antibiotika i fem (!) månader och var bra under den tiden men så fort hon slutade kom det tillbaka.
Jag hoppas att uvi inte ska störa min kommande behandling.
Jag hämtade ut medicinerna i dag och det var inga problem! Jag fick dem direkt. Ingen väntetid eller beställning. Men jag undrar om de hade haft ovitrelle och puregon i kylen som man ska. De kändes inte kalla.... Men jag orkar INTE bekymra mig över det också. Men om någon vet hur man kan se om medicinen är "dålig" får ni gärna beskriva det.
Det kändes stort att hämta ut medicinerna.
Nu är det på riktigt. Nu händer det.