• Skytten

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hoppfull10 - tack för tipset! Det ska jag testa nästa gång jag känner av svampen.

Kalimero - jag håller tummarna för dig. Så sorgligt att läsa att du får köra ditt eget race, utan mannens engagemang. Hoppas verkligen det går vägen för dig!

Jag äl-testade i morse igen och nu var det ingen glad gubbe, så jag får väl vara glad över att jag lyckades fånga stegringen igår. Och jag lyckades få till ett hemmaförsök trots värk i kroppen. Hur är det nu det funkar med äl-testet - när det slår om från glad gubbe till ingen glad gubbe - betyder det att ägget släppt? Eller ska man göra som man borde och försöka någon/några gånger 48 tim efter glada gubben?

Men jag förstår verkligen inte min kropp öht den här månaden. Jättetidig äl, brösten värker som tusan och det känns nästan som om jag har pms redan. Förstår inte. Kan jag ha missat en tidigare stegring på äl-testet? I onsdags var det ingen glad gubbe iaf. Men igår torsdag var den där. Kan den glada gubben komma och gå? Kan man ha fler än en stegring?

Hade någon av er testat zonterapi förresten? Är det bra?

• Skytten

Jag använder Clearblue och igår när jag hade glad gubbe så tjuvkikade jag på strecken också (fast de skriver ju att man inte ska det, utan bara ha koll på glad gubbe eller inte) och såg att det var två tydliga streck. I dag var det bara ett tydligt streck, kontrollstrecket. Det andra syntes knappt, så ja, det var stor skillnad. Och dagen innan glad gubbe, var kontrollstrecket tydligast och det andra "på gång".

• Skytten

Om inte jag hade haft mensen nyss skulle jag tro att jag var gravid. Jag mår så illa och brösten ömmar som f-n.

• Skytten

Vaken mitt i natten. Och undrar....
    Vi har lyckats mysa både igår och idag (kors i taket!) men idag började jag blöda efter ca en timme. En ljusröd, väldigt tunn blödning. Vad är nu detta? Kontaktblödning? 

• Skytten
    Maryhe skrev 2011-08-05 10:11:05 följande:
    kalimero: Nej det var i mitt fall som blåmärken och koagulering inte hade nåt samband eftersom mitt blod har förhöjd koagulationstendens. Beror snarare på känsliga tunna blodkärl i mitt fall.
    Om man misstänker att man har något problem  så kan de se det genom ett koaguleringsprov. Man ska vara uppmärksam på blödningar från tandkött, slemhinnor, kraftig mens och lätt att få blåmärken.
    I alla fall trodde hon att  detta troligtvis inte gjorde det svårare att bli gravid, men kunde däremot orsaka tidiga missfall (även innan man upptäckt att man är gravid). Hormoner som används vid tex ivf kan vara gynnsamma om man har blod som har svårt att koagulera. Men observera att det är hennes teori. 

Bra pris på inofolic! Fick ju erbjudande att köpa jag med till inköpspris, men eftersom jag hoppas på att inte behöva köpa mer.... så väntar jag och ser efter denna ivf. Går det inte vägen så köper jag också direkt ifrån dem.
    Tycker gott du kan kolla upp om du kanske kan bli deras "agent" i Sverige!!! 
    Nu iväg igen till svärmor för att fortsätta iordningställandet av lägenheten.
    Hmmmm....kan det här hänga ihop med min plötsliga efter-sex-blödning. Jag får blåmärken så fort jag snuddar i en bordskant, mitt tandkött blöder väldigt lätt, har kraftig mens och nu tydligen också lättblödande slemhinnor. Hur kontrollerar man det här?
  • Skytten

Zinfandel - ja, så kanske det är! Jag vaknade tidigt i natt/morse av att det värkte på vänstra sidan av magen, långt ner, äggstockarna? Känner mig inte så försökssugen när det blöder... Men jag hoppas att gårdagens mys ligger och väntar på ägget som då kanske släppte i morse.

Lycka till Kalimero! 

• Skytten
    Skytten skrev 2011-08-06 09:45:45 följande:
    Zinfandel - ja, så kanske det är! Jag vaknade tidigt i natt/morse av att det värkte på vänstra sidan av magen, långt ner, äggstockarna? Känner mig inte så försökssugen när det blöder... Men jag hoppas att gårdagens mys ligger och väntar på ägget som då kanske släppte i morse.

Lycka till Kalimero! 
    och nu kom tempstegringen till 37.1. Då är det försent att försöka mer eller? Det betyder väl att ägget redan släppt.
  • Skytten

Är det okej att gå till naprapat eller göra zonterapi inför ivf? Jag funderar på att gå till en naprapat i nästa vecka eftersom min nacke krånglar men blev osäker - om jag nu lyckats med hemmaförsöket är det kanske dumt att gå till naprapaten?

Hon är rätt duktig. Hon har "rensat" min livmoder en gång förut. Efter en behandling kom det liksom ut rester av mens eller slemhinna eller vad det nu var. Och jag tänkte, om jag nu lyckats med hemmaförsöket, kanske det inte är så lämpligt att göra tryck som påverkar livmodern. Hon lägger en knytnäve vid svanskotan och så ligger man på hennes knytnäve och det trycket påverkar verkligen livmodern! Man känner det tydligt.

• Skytten

Hm, du kan ha rätt kattenizze. Fast jag läste i andra trådar att vissa använder sig av zonterapi före en ivf-behandling eller mitt i den, Men som sagt, jag vet inte om hemmaförsöket lyckats så det känns som en risk...

• Skytten

Tack Hoppfull10! Vilken tur att du berättade det! Då ska jag absolut inte boka zonterapi och naprapaten har jag just avbokat. Man vill ju inte riskera något. Men istället tänkte jag skämma bort mig med Sturebadet och där har de ett fantastiskt aromarum. Men då blev jag fundersam över det... Kan det vara en risk?
    Fast jag tänker, om vi nu lyckats med hemmaförsöket så var ju det bara för 4-5 dagar sedan så i det här läget borde det väl inte kunna påverkas...eller?

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?