• callimero

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Maryhe skrev 2011-07-21 11:58:54 följande:
    Turild: Hur har det gått?
    Kalimero: Hur känns det? När har du testdag/beräknad mens? 
    Snösport och Zinfandel: Hoppas ni har trevligt på semestern! 
    Känner ingenting, börjar misströsta. har BIM i slutet av månaden.
  • callimero
    Maryhe skrev 2011-07-21 12:03:51 följande:
    Det står att jag ska ta med en spruta till VUL och blodprov på dag tre, men det beror på vad resultatet visar annars till nästa som är på dag 5.
    Då förstår jag, de har såklart stenkoll på detta med dina täta kontroller. Jag har börjat med Orgalutranet som hindrar äggen från att lossa av sig själva runt dag 5-7.
  • callimero

Skytten - jag har haft högsta dosen nästan alla försök. Jag är 158 cm, tror inte längd eller vikt påverkar hur man mår av behandlingen. Återigen vill jag påpeka att för de flesta av oss märks inga direkta biverkningar alls, och jag har som sagt gjort det 12 gånger. För min del har tiderna mellan behandlingarna, att vänta på att få försöka igen efter ett minus varit det jobbigaste. Vet inte varför du blivit så uppskrämd? Det är ju en chans att bli gravid!

• callimero
    Fjällsippan skrev 2011-07-24 11:26:45 följande:
    Oj, vad mycket information . Har du kollat på något som du kan rekommendera?

Hur känns det nu när BIM närmar sig? Du vet att jag tänker på dig och håller tummarna! 
    Ja hur mycket som helst, och uppdelat på flera dagar. Har inte börjat beta av än. 

Jag känner mig inte så hoppfull tyvärr, tog ett test igår men det är kanske tidigt. Jag har BIM den 27e om cykeln är normal vilket jag inte har så bra koll på längre efter alla täta ivf.

Har mailat CFC om en plan hur jag ska gå vidare om det inte fungerar. Det enkla vore att köra en insemination direkt nu på denna mens isåfall. Chanserna är så små och man ser ej om något blir befruktat heller. Men jag tänker mycket på det jag läst om att hormonstimuleringarna vid ivf eventuellt kan påverka äggen vid hög ålder. Har frågat om den studien också. Ligger det något i det kan det finnas orsak att testa en insemination till. Jag har ju aldrig kunnat försöka bli gravid au naturell hemma utan bara gjort en massa ivf.
  • callimero

Undrar vad det är som påverkar så med Innofolic Maryhe? Jag är väldigt intresserad av att testa det. Vet du någon som ska flänga från Italien till Sverige snart? Drömmer

• callimero
    Fjällsippan skrev 2011-07-24 14:20:44 följande:
    Så oändligt trist när hoppet tryter i takt med att BIM närmar sig. Fortsätter att hoppas som bara den för dig!

Tack snälla fjällis!

Du kan få lite fett av mig om du ger mig lite av din förbränning. Jag går upp ett kilo om jag tittar på en bit bröd.
  • callimero
    turlid70 skrev 2011-07-24 15:12:25 följande:
    Hoppas att du känner fel. Håller tummarna att det inte kommer någon mens den 27e.

Det låter inte osanolikt att äggkvalite förbättras efter flera IVFer, men hoppas verkligen att du inte behöver fler inseminationer.
    Tack turlid!
    Alltså studien går ut på att äggkvaliten försämras av höga doser.
    Snösport skrev 2011-07-24 16:37:28 följande:
    Fahlvik: GRATTIS!!!!

kalimero...ööh, hur går det för dej? har jag missat eller har du testat?
    Ja fast lite tidigt. Borde få mens på onsdag cd 27, vet inte hur progesteronet eller kanske även pergotime kan påverka cykeln dock. Idag är det 14 dagar sedan inseminationen.
    Boe skrev 2011-07-24 19:36:34 följande:
    Kalimero Jag hoppas att du testat för tidigt. Fortsätter hålla tummarna!
    Tack!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?