• Mia69

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Inanna Li skrev 2011-10-08 16:06:45 följande:
    Tack Solig! Våra behandlingar har verkligen gett bra resultat hittills! Men av någon anledning vill embryona som fäster inte fortsätta förbi vecka 5-6. Hoppas att det nån gång ska funka! Kram {#emotions_dlg.flower}
    Inanna: Tror bara du haft en förbaskad otur att att du fått MA 2 gånger men nästa gång går det hela vägen! Kramar till Dig!!!Hjärta
  • Mia69

Mamman: Men så jobbigt! Stackare! Nu måste du vila och ta det lugnt ett tag!Hjärta

• Mia69
    Inanna Li skrev 2011-10-08 19:17:26 följande:
    Jag ville deppa ihop i en liten gråtande hög. Tro mig! Gjorde det när jag drabbades av MA i somras och orkade inte skriva och kommentera här på FL på flera veckor. Känner mig minst lika ledsen nu (efter varje misslyckat försök blir sorgesäcken än tyngre att bära) och har gråtit i omgångar sen igår kväll men inser att jag mår lite bättre av att få vistas här med er mina kära vänner i hopp, glädje och förtvivlan! Kanske ändå ett bättre överlevnadsval ... Glad

Jag förstår ju mer än de flesta varför du inte vill tjuvtesta och tycker verkligen att du ska hoppas vidare! Extra kissnödighet och spänningar i livmodern är bra tidiga tecken. De flesta tecken brukar ofta inte dyka upp förrän efter man har plussat! Även om det är olika för alla! Så länge du inte blöder är det läge att kämpa vidare! Kram Hjärta!
    Mycket bättre överlevnadsval Glad Skönt att du är ute och ventilerar dina tankar.
  • Mia69
    ***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Mimmsann72, 39 år, IVF/ICSI 3 i höst 
    Myran6801, 43 år, 1 IVF på Sophiahemmet & 3 på CvL, nästa IVF blir på CFC, DK under hösten 
    Fruttan, 38 år (i sept), Stockholm. Väntar på att göra syskonförsök nr 3. 
    Hönan 39 år, Stockholm, ICSI 4 i Örebro 
    Zinfandel, 40 år i Skåne, 3 ET & 2 FET
    Maryhe, 42 år Pozzolo Formigaro, ICSI 2 frusna ägg Centro Promea Turin, Italien
    Maraki73, 37 (snart38) Göteborg, IVF 3 i höst ( tidigare 2 iVF minus, 1 FET plussade men fick MF)
    mamman0301 39 år Blekinge IVF 3 (IVF 1 -, IVF 2 + men missfall ) 
    Celin, 39, Stockholm, IVF2 (syskon) väntar på FET
    Inanna 43 år, IVF-Centrum Göteborg, (3 ICSI + 3 FET och 2 MA) . ICSI 4 i november?
    Mia 42, Göteborg, väntar IVF2/FET 3 november

***SÄNGHALMSLIGAN***
    Fjällsippan, 43 år, Stockholm, syskonförsök nr 6 på CvL, ÄL 29/9, BIM 14/10, FET i november 
    Slemtorsk i din bralla, född 73, Västra Götaland, halvsyskonförsök (får man väl kalla det) IVF i höst 
    Sunseed, 40 år, Dalarna. Eskimåer i frysen men kör hemmaförsök så länge... 
    Linköping68, 43 år, Linköping: Hemmaförsök, ev en IVF till om någon klinik säger ja.....
    Thuleslapper, 38 år, Värmland (men går på USÖ), första FET nu i höst.

***FET***
    Skytten, 39, Stockholm, IVF1 i aug-sep CvL, mens på RD 14, FET i okt-nov 
    Syskon Nu, 41 år, IVF Kliniken Sthlm, Syskonförsök 5 FET i slutet på Okt 
    Oceanney, 42 år, Frankrike, Syskonförsök, FET 26/9

***SPRAYAR*** 
    pralinen jessica, 38 år, Göteborg, ivf3,SU,  spraystart 12/9

***SPRUTAR*** 

***ÄP/ET***

***RUVARE OCH TESTDAG*** 
    bellami01, 38år, Försök #4, FET 25/8, TD 5/9 
    Inanna 43 år, IVF-Centrum Göteborg, FET 21/9, TD 7/10 (Försök 6, Tidigare 3 ET + 2 FET och 2 MA) 
    pp08, 41, stockholm, IVF6 (IVF3syskon) ÄP 20/9, ET 22/9, TD 8/10 
    Mammagås, 39 år, 3 IVF:er. Bor i Örebro, gör IVF på CvL, FET 1: 22/9, TD 8/10 
    Victoria71, Göteborg, IVF1, IVF-centrum, ÄP 22/9, ET 24/9, TD 12/10
    Oceanney, 42 år, Frankrike, Syskonförsök, FET 26/9, TD 8/10

***GRAVIDA*** 
    dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg 
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12 
    Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, BF 29/12 
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1 
    Eviglängtan, 39 år, Skåne, (IVF4). BF 19/1. Tvillingar 
    Turlid, 40 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF27/1 
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan.
    Min Tur, snart 38 år, Halmstad, (3st ICSI + 1 FET , 1 MA 06-07,annat förhållande) 1:a IVF BF 30 jan 
    Lumix, 40 år, BF mars 2012 
    Märtaros, 40 år, hemmaförsök, BF 25 april 2012 
    Enya70, 41 år Uppsala, (MA september 2010) ICSI 10 CFC, TD 9/9, BF 15 maj 2012 
    Boe, född 72, Stockholm, syskonförsök 2, FET CvL, TD 18/9 BF maj 2012

***FÖDDA*** 
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011 
    Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, son född 17/7 2011, bor i Göteborg
  • Mia69

Kortaste vistelsen på gravidlistan av alla men men.... Kände imorse att det inte stämde längre. Brösten kändes som vanligt, magen var platt och jeansen gick på utan problem. Testade idag på RD 14 och det var ett tråkigt minus. Har väl förmodligen haft en liten biokemisk graviditet som fäste en kort stund men nu är det i alla fall slut.
    Inte mycket att göra åt. Nästa gång testar jag tidigast RD 14 och slutar med det här tjuvtestandet. Nu skall jag ut i trädgården och måla altanräcke som jag fick sluta med i torsdags när jag fick mitt svaga plus. Kram till er alla.

• Mia69
    Zinfandel skrev 2011-10-09 10:23:11 följande:
    Mia - ska du inte invänta mensen först..? Varför är du så säker på det testet, ska du inte ta ett till först..? Är du säker...? Rynkar på näsan
    Jag är tvyärr säker så jag har slutat med progesteron och väntar in min mens.
  • Mia69
    Inanna Li skrev 2011-10-09 10:26:26 följande:
    Mia - Nej, vännen! Stackars stackars dig! Blev så fruktansvärt ledsen när jag läste vad som hänt. Jättetröstkram till dig Hjärta{#emotions_dlg.flower}! Men vi tappra kämpare ger inte upp!
    Klart vi inte ger upp. Det är bara att köra vidare! Flört
    Men det är nog lättare mentalt att slippa svaga plus för tankarna hinner fara iväg långt på ett par dagar tyvärr.Rynkar på näsan
    Nu skall jag ta en stor koppKaffe för det har jag längtat efter.
  • Mia69

Var bara tvungen att berätta... Nu gick jag och rotade upp dagens gravtest i slasken igen (känns som detta udda betende börjar bli en vana...Flört) Nu 3 timmar senare är det givetvis positivt istället denna gången. Finns någon slags tragikomik över detta, eller? MEN det var verkligen inte positivt imorse så jag ÄR inte gravid men det talar väl för att mitt lilla plus för någon dag sedan var riktigt kanske...

• Mia69
    Mamma gås skrev 2011-10-09 17:05:20 följande:
    Nej, va tråkigt!!! Styrkekramen till dig! Hjärta Jag gissar att jag varit med om samma sak denna omgång. Fick ett svagt plus i går på min TD men kände i tors att det inte stack i brösten likadant som det gjorde innan, däremot har illamående hållit i sig. Blödningen har kommit igång hos mig idag å en härlig dundrande huvudvärk oxå.
    Ta hand om dig så kommer vi igen snart igen Solig 
    Ja, jag fick nog likadant som du denna gång. Det känns som om mensen är på gång ikväll och den kommer nog i natt. Det är ffa på brösten jag känner att det inte tagit sig för de har helt ändrat sig så sedan i fredags. Vi får kämpa vidare...Solig

Oceanny: Använde Clearblue (ej digital) i torsdags när det blev ett svagt plus som försvann efter några timmar. Idag använde jag klinikens test Clearview (aldrig använt detta tidigare) men är ganska säker på att det är tillförlitligt på RD 14. Slängde det i papperskorgen direkt efter 3 minuter för det var så negativt som det kunde vara så jag vet inte när det sen blev ett plus. MEN det skulle ju ha varit positivt på morgonen om jag vore gravid för om det var ett svagt plus i torsdags så skulle det ju blivit lite starkare nu.
    Nu hoppas jag att du får ett plus! Det är väl bara positivt att embryot är från en skörd med ett guldägg. Det ökar säkert bara sannolikheten att det kan finnas ett fint embryo till från den samlingen.!{#emotions_dlg.flower}

Victoria: så tråkigt att du blöder. Hoppas det ändå blir ett plus på testdagen!Hjärta
  • Mia69

ppO8 och Victoria: Kram till er från mig!Hjärta

oceanny: Det var samma känslighet på testen dvs 25 mIU/ml så därför tyckte jag det skulle bli starkare. Har fortsatt med progesteron x 1 "för säkerhets skull" även om det känns helt kört. Jag tror att mensen är på gång nu men än har den inte kommit. Tack för ditt engagemang! Tummar för ett plus för dig imorgon nu!!!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?