• Mia69

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Skytten: Tråkigt med brun flytning och dålig känsla men det behöver verkligen inte vara kört för det. Jag har haft brun flytning i samband med BIM en gång när jag plussade. Tror du är en dag efter mig ruvningsmässigt och jag har ju 3-4 dagar kvar till BIM. Har du så kort lutealfas? Tar du progesteron?

Inanna: Tänker och hoppas så att ni skall få ett plus när ni testar!Hjärta

• Mia69

Inanna: YES!!!!! Härligt!!!! Så fantastiskt roligt att du är Gravid!!!!! STORT GRATTIS! {#emotions_dlg.flower}Skål

(PS. Du kanske så snart som möjligt skall ta ett nytt TSH/T4 för att ev korrigera din dos. Du kanske redan nu kan öka till 50 mikrogram varje dag)

• Mia69
    Inanna Li skrev 2011-12-05 19:09:06 följande:
    Mina Lutinus-vagitorier är slut nu. Jag har gamla progesteron-vagitorier hemma men vågar jag ta en helt annan sorts progesteron nu?. De är på 400 MG. Lutinus bara på 100 MG. Tänk om kroppen blir helt konstig? När jag ringer kliniken imorgon kommer de be mig sluta med progesteron men själv är jag lite orolig för att sluta för snabbt!
    När jag fick plus för någon månad sedan fick jag rådet av kliniken att fortsätta med progesteron i alla fall fram till VUL. Tror inte man kan jämföra styrkorna rakt av på det sättet utan det borde väl gå bra att fortsätta med progesteronvagitorier, men be kliniken skriva ut Lutinus imorgon.

Varför skall du vänta med ett TSH prov tills VUL. Det är väl nu din kropp behöver adekvat dos av Levaxin för att undvika missfall/MA. Jag äter Levaxin sedan ca 3 veckor (hade vid kontroll TSH 3,0 jmf med 2,2 före IVF). Jag har tagit 50 mikrogram varje dag och efter 2,5 veckor låg mitt TSH på 1,9 och är väl på väg ned lite till vilket jag tycker är bra. Det tar minst 4 veckor för TSH att stablisera sig efter insättning/dosjustering. Däremot tar det förmodligen inte så lång tid för att Levaxinet att ge effekt vid dosjustering (det styrs ju av halveringtiden på Levaxin). Chansa inte med detta nu och vänta inte med provet!

Grattis igen!SoligTomte
  • Mia69

Vi 4: Det ser ju jättelovande ut med många äggblåsor. Verkar skumt att de dömde ut dig för IVF. Har inte förstått det riktigt??! Lycka till nu på äggplock och med sista sprutorna. HEJA! HEJA!{#emotions_dlg.flower}

Skytten: Jag är på ruvardag 6 men jag ruvar ju på en blastis så då blir det egentligen ruvardag 9. Om du har ryggvärk låter det väl också positivt. Ge nu inte upp än...

Maryhe: Hoppas de 4 äggen blir fint befruktade och att du får några fina embryon tillbaka i övermorgon.

• Mia69

Maryhe: Lycka till idag! Håller mina tummar för 3 fina embryon! Solig

• Mia69

Grattis Maryhe: 2 fyrcelliga är väl jättebra! Nu får du försöka ladda lite positiv energi och tro på detta. Lycka till!

• Mia69

Skytten: åh så tråkigt! Men även om det är 40-50 % chans per embryo så behöver det ju inte vara lägre chans eller något annat fel bara för att det inte lyckas efter 2 försök. Jag får progesteron även om det är ett ostimulerat FET (mest för att jag är desperat och försöker det mesta..., men det sägs att om man har kort lutealfas kan det möjligen ha effekt ). Hoppas du har ork att försöka vidare för jag är övertygad om att du har alla möligheter att lyckas.

Vi4: Grattis till fin äggskörd!!

Sushikatten: Åh vad jag hoppas att det är ett litet mirakel. Vilken vecka var du i när du gjorde VUL igår?

EGO: Gjorde ett tjuvtest i onsdags, dvs 1 dag före BIM med testa-tidigt test som var minus. Tappade hoppet och slutade då med progesteron och igår kom det lite lite ljusbrun flytning och jag var övertygad att mensen var på gång och att det var slut för denna gången. På kvällen igår kom min man hem och vi tog var sin konjak efter maten (jag tog en minimal för jag var så extremt övertygad att det var kört eftersom jag testat och inte hade minsta symptom, men ändå så urbota korkat... För sedan igår kväll började jag få en konstig känsla av att jag var gravid...  Jag stoppade snabbt in en ny progesteron igår kväll och fick ångest över att jag slutat med dessa och druckit lite,lite alkohol.

Nu testade jag imorse och fick ett jättestarkt plus... (BIM +2) Testdag är på tisdag, kanske håller det dit denna gången. Ett steg i taget.

Kram på er alla!

• Mia69

Slemmis: Tråkigt att du blöder. Det är ju inte många som lyckas på första IVF-försöket. KramHjärta

• Mia69

Tack för alla grattis! Känns väldigt osäkert än... men det är ju ett litet steg åt rätt håll! (Har fortsatt ångest att jag misskött min ruvning men jag får försöka släppa det...)

Kattenizze: Spännande med ditt snitt på måndag. Lycka till! {#emotions_dlg.flower}BabyBaby

• Mia69
    42an skrev 2011-12-10 11:06:59 följande:
    Mia69: Grattis, så underbart med +, är också 69:a så detta är fantastiska nyheter för oss andra, tack och lycka till!
    Tack! Jag fyller 43 år i februari (mitt embryo är dock från vårens äggskördar).
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?