• Mia69

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Oceanny: Hoppas så att du får ett plus imorgon!Hjärta

(Ingen mens för mig ännu men det känns som den skall komma när som helst sedan igår. Har den inte kommit om ett par dagar tar jag ett till gravtest "för säkerhets skull". )

• Mia69

Oceanny: Nä, vad tråkigt att det blev minus. Trodde verkligen att någon måste få ett plus men det blev en skitruvaromgång. Lycka till nu vid nästa FET. Jag tror du har ett guldägg kvar... KramHjärta

AnnaLinn: Kram till dig!Hjärta

Enya: Det kommer gå jättebra på VUL nästa vecka!!! Men det är klart jag håller tummarna.Solig

EGO: Testat negativt igen. Helt väntat. Väntar på min mens som aldrig kommer trots att jag slutat med progesteron. Mentalt är jag redan vid nästa FET. Kanske tar jag en månads paus men det beror på om jag får en riktigt jobbig blödning och konstig cykel efter detta eller om allt verkar hyffsat ok. Kanske egentligen är bra att köra på direkt efter ett "mini-missfall".

• Mia69

Enligt lm-företaget som tillverkar Folacin är rekommendationen 1 mg Folsyra 4 veckor före man blir gravid och tom 12 veckor in i graviditeten. Sedan kan mansänka dosen till 500 ug per dag. Det finns nu tabletter på 1 mg Folacin vilket det inte funnits förr.

• Mia69

Syskon nu: Nä, fy så tråkigt! Förstår att det är en tung dag. Kram till dig!Hjärta

Boe: grattis till fint vul förra veckan. Hoppas du snart mår mindre illa.

Ni som gör äggplock idag: Lycka till!!!

Enya: Tänker på dig idag och håller mina tummar hårt!!!

EGO: Känner mig som människa igen efter intensiv blödning. Kanske blir det FET om 2 veckor... Har börjat träna och försöker komma i god form igen.

• Mia69

Åhh, grattis Enya! Vad underbart för dig och din man!!!Solig{#emotions_dlg.flower}

• Mia69

Hej alla!
    Har haft och har tyvärr stora andra bekymmer och inte kunnat tänka så mycket på IVFsista veckorna men försökt kika in här då och då. Tänker på och håller mina tummar för er alla!!! ALLTID!

Sushikatten: Stort stort grattis till plus! Fantastiskt roligt!!! Skrattande

Kalimero och Inanna: Grattis till fina färskförsök. Håller mina tummar hårt för er! Det ÄR er tur nu!{#emotions_dlg.flower}

Söte: Stackare! men ändå du är GRAVID. Krya på dig och försök att tänka positivt! Snart mår du bättre och att hcG stiger är väl nästan givet med ditt tillstånd! Nu är det DIG som de måste få ordning på snabbt! Hjärta

• Mia69

Hoppas detta är sista listan. Är ruvare sedan idag!

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***

Mimmsann72, 39 år, IVF/ICSI 3 i höst 
    Fruttan, 38 år (i sept), Stockholm. Väntar på att göra syskonförsök nr 3. 
    Zinfandel, 40 år i Skåne, 3 ET & 2 FET 
    mamman0301 39 år Blekinge IVF 3 (IVF 1 -, IVF 2 + men missfall ) 
    Celin, 39, Stockholm, IVF2 (syskon) väntar på FET 
    AnnaLinn -72, Halland, 3 IVF:er. 
    Victoria71, Göteborg, IVF-centrum, väntar på IVF-försök nr 2 nov.-dec. kanske.
    Cathy, 38 år, 2 ET, väntar på IVF3. 
    Oceanney, FET2 i januari 2012
    Finfina, 43 år, IVF 3, CFC 
    Mammagås, 39 år, 3 IVF:er + 1 FET. IVF 3 pos. MA v. 16, FET - Biokemisk grav. Bor i Örebro, gjort IVF på CvL. 
    Myran6801, 43 år, 1 IVF på Sophiahemmet & 3 på CvL,  IVF nr 5 korta behandlingen på CFC, DK - avbröt då det bara var 1 follikel och gjirde insemination 21/10 

***SÄNGHALMSLIGAN*** 
    Fjällsippan, 43 år, Stockholm, ruvat sexton gånger; fick en son på tionde. Hoppas på hemmamirakel!
    Sunseed, 40 år, Dalarna. Eskimåer i frysen men kör hemmaförsök så länge... 
    Linköping68, 43 år, Linköping: Hemmaförsök, ev en IVF till om någon klinik säger ja..... 
    Thuleslapper, 38 år, Värmland (men går på USÖ), första FET nu i höst.

***FET*** 
    Skytten, 39, Stockholm, IVF1 i aug-sep CvL, mens på RD 14, FET i okt-nov 
    Syskon Nu, 41 år, IVF Kliniken Sthlm, Syskonförsök 5 MA, FET i slutet på Nov hoppas vi 
    Maryhe, 42 år Pozzolo Formigaro, ICSI 2 frusna ägg  Centro Promea Turin, Italien början av nov. 
    pralinen jessica, 39 år, Göteborg, ICSI 3 (1 FET),SU,  nytt FET v 50

***SPRAYAR*** 
    Hönan 39 år, Stockholm, första spraydag 11 okt, ICSI 4 slutet på November i Örebro 
    pp08, 41år, Stockholm, IVF7 (syskon) spraystart 24 okt 

***SPRUTAR*** 
    Sushi. 42år. IVF 6 på Calanderska, korta metoden med Fostimon. 
    Maraki73, 38 , Nordic IVF-Center Göteborg (2 IVF+ 1 FET och 1 MF ) sprutstart 2/11
    Slemtorsk i din bralla, född 73, Västra Götaland, halvsyskonförsök, sprutstart 16/11
    Vi 4, 40 år, (syskonförsök), första IVFet långa metoden (synarela + 350 puregon), sprutstart 23/11. 

***JAPANSKA METODEN*** 

***ÄP/ET*** 
    SyskonETT, 40 år, Sthlm, syskonförsök IVF nr 1, sprutstart 26/10 (långa metiden), ÄP 10/11.

***RUVARE OCH TESTDAG***
    bellami01, 38år, Försök #4, FET 25/8, TD 5/9 
    Boombabymamman, 39 år, Malmö, syskonförsök 1 med ICSI på Cura i Malmö, TD 7/11. 
    Inanna 43 år, Nordic IVF-Center Göteborg, (3 ICSI + 3 FET och 2 MA) . ICSI 4, ÄP 14/11, ET 16/11, TD 4/12
    Mia, 42 år, Göteborg, (2 IVF, FET x 2) nu FET 3, TD 14/12

***GRAVIDA***
    dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg 
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12 
    Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, BF 29/12 
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1 
    Eviglängtan, 39 år, Skåne, (IVF4). BF 19/1. Tvillingar 
    Turlid, 40 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF27/1 
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan.
    Min Tur, snart 38 år, Halmstad, (3st ICSI + 1 FET , 1 MA 06-07,annat förhållande) 1:a IVF BF 30 jan 
    Lumix, 40 år, BF mars 2012
    Märtaros, 40 år, hemmaförsök, BF 25 april 2012
    Enya70, 41 år Uppsala, (MA september 2010) ICSI 10 CFC, TD 9/9, BF 15 maj 2012 
    Boe, född 72, Stockholm, syskonförsök 2, FET CvL, TD 18/9 BF maj 2012

***FÖDDA*** 
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011 
    Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, son född 17/7 2011, bor i Göteborg

• Mia69

Grattis till plus Maraki!!!!

Tummar för er som ruvar!!!

Slemmis: Hoppas det blir många befruktade fina embryon!

Söte: hoppas vul går bra!

Inanna: Hoppas, hoppas det tar sig nu!!!

Kram till er alla kämpare!!!Hjärta

• Mia69

Grattis till ruvarstatus Slemmis!!! Det var väl bra att du fick bägge!  Vad fick du för testdag?

Inanna: Hur går det för dig? Håller verkligen mina tummar för dig. Tar du Levaxin eller hur blev det?

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?