• Bengalen

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Nu har jag en fråga till er som har avbrutit en behandling på CFC. Vi fick ju som sagt avbryta vårt försök i lördags. Bad om att få ett VUL innan läkaren började med äggplocket och precis som jag anade fanns det inget ägg kvar.

Nu idag kommer det en faktura med posten på 4000 dkk. Demon
    Läkaren sa inte ett ljud om det då när vi var där. Annars brukar man ju få fakturan i handen. Dessutom ifrågasatte jag att vi skulle fortsätta försöket redan på VUL:et 2 dagar innan men Svend insisterade.

Visst har nån av er fått avbryta utan att behöva betala? Nyfiken på när man i så fall ska avbryta. Fy vad jag känner mig lurad... 

• Bengalen
    Zinfandel skrev 2012-07-17 21:48:38 följande:
    Men Bengalen, de kan ju faktiskt ha begått ett misstag också... Vänta att bli arg och känna dig lurad tills du har frågat och fått fakta!
    Jo, absolut, ville bara kolla med er andra här som också har råkat ut för avbrutna försök innan jag börjar ifrågasätta det.
  • Bengalen
    Zinfandel: Det blev att betala och se glad ut!
    Har man väl påbörjat behandlingen där blir det automatiskt 4000:-. Om man däremot gör VUL:en här hemma och det avbryts sen innan äggplock blir man inte debiterad någon kostnad. Funderar på om det skulle visa sig att man tex har en cysta på det första VUL:et dag 2 om man även då måste betala 4000.-?
    Kanske läge att för min del försöka göra de två första VUL:en hos egen gyn så att man vet att blåsorna växer i rätt hastighet.
  • Bengalen
    callimero skrev 2012-07-20 11:36:49 följande:
    När jag endast gjort VUL här hemma har de inte debiterat något då jag avbröt. Om jag inte minns fel debiterade Sophiahemmet halva behandlingen om man avbröt, dvs hälften av 35.000:- så där ligger CFC i lä...
    Då får jag väl vara glad ändå trots att det känns så surt när det har slutat innan äggplock nu två gånger i rad.
    Ska du göra ditt nästa VUL på CFC eller i Sverige?
  • Bengalen
    Fjällsippan skrev 2012-07-20 11:06:13 följande:
    Kort rapport: tyvärr visade det sig att min farhåg om för tidigt plock stämma. 1 moget ägg fick man ut, resten var omogna. Skit också.
    Fy vad tråkigt att höra. Rynkar på näsan Det verkar mer och mer som man är sin egen bästa läkare.
    Nu håller jag alla tummar och tår för att det här ägget blir befruktat och fortsätter att dela sig. ET på måndag?

Kramar
  • Bengalen

Nu är jag också tillbaka efter en veckas semester utan tillgång till Internet.
    Har undrat så hur det har gått för dig Fjällsippan med det lilla ägget och blev så glad nu när jag läste att du är ruvare! Glad Stort grattis!

• Bengalen

Anne: Vad kul att du är på g igen. Glad Ska bli spännande att följa dig.

Jag som är väldigt svårstimulerad har aldrig tagit mer än 300 ie Gonal-F. En gång fick jag höja upp till 375 ie efter första VUL:et. Frågade min förra klinik om inte resultatet kunde bli bättre om vi höjde upp dosen men fick till svar att det skulle det inte bli.
    Nu har jag ju istället gått över till väldigt låg stimulering. Bara 150 ie Gonal-F varannan dag och då har jag faktiskt fått fler folliklar än vad jag hade innan.
    Många experter menar ju numera på att äggkvalitén försämras ju högre dos man tar så hellre färre ägg med bra kvalité och får man då lika många/få ägg oavsett dosering är det ju att föredra den lägre.

Du kan ju alltid ställa frågan till Falun hur det kommer sig att de kör med så höga doser.

• Bengalen

Jag har börjat med sprutor dag 2 de gånger mensen har börjat direkt på morgonen dag 1, annars har jag tagit första sprutan dag 3. Jobbigt att du känner dig osäker inför start. Förstår precis hur du känner.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?