• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • underverket 06

pp08: Nej!! Hoppas ändå att det är en ofarlig blödning. Chansen finns ju trots allt.

Inanna68: Kul att du tittar in igen. Är det pga av åldern som klinkerna säger nej? Men du har väl inte fyllt 43 än? 43 är väl gränsen, fast då måste man väl ha ok värden också?

Sunseed: Hoppas du mår bättre idag. Det är väl helt naturligt att börja tänka på vad ett liv med barn innebär o att vara rädd för den förändring som det trots allt blir i ens liv.  Den fasen har vi som har barn väl alla gått igenom. Och du är ju i en känsligt period som ruvare. Tycker man är jätte labil när man ruvar o då är det väl inte heller så konstigt att man tänker o att man grälar med sin sambo/ man.

• underverket 06

Har precis skickat iväg sonen till mormor o morfar. De var här o hämtade honom o nu har sambon o jag mer än ett dyng för oss själva. Ska bli så mysigt! Vi hämtar honom sent imorgon em. Sambon jobbar fram till 16.00, så jag har några timmar för mig själv. Härligt! Fast huset behöver städas, så det får jag se till att bli gjort.

• Inanna Li
    underverket 06 skrev 2011-02-19 12:09:26 följande:
    Inanna68: Kul att du tittar in igen. Är det pga av åldern som klinkerna säger nej? Men du har väl inte fyllt 43 än? 43 är väl gränsen, fast då måste man väl ha ok värden också?
    Du menar nog linköping68 Flört ? Det är något med hennes värden tror jag. Men hon har lyckats få barn och hon har varit gravid nyligen men det blev missfall (om jag kommer ihåg rätt).
  • Inanna Li
    underverket 06 skrev 2011-02-19 12:33:31 följande:
    Ja förlåt Inanna68, menade såklart linköping68. Blev lite fel.
    Solig
  • Sunseed
    Hjärta Det känns bättre idag, men jag märker att jag är väldigt labil. Jag har fått en depression light och hittar inget ljus, men jag hoppas att det går över snart... Det gör nog inte saken bättre att jag har haft influensa hela veckan sedan ET och varit däckad i ryggläge. Hoppas att jag snart börjar känna igen mig själv, för den här Sunseed gillar jag iNTE.

Hoppas ni andra har en underbar helg, oavsett vilken fas ni är i.
    *Kram* 
  • Sunseed

RD 5 och nu har det kommit bruna stänk. Mens på gång kanske...
    Har MF börjar så för er andra? 

• Fjällsippan

Sunseed: skönt att det känns lite lättare idag.

pp08: usch, vilken terror med fortsatt blödning. Men visst såg dom ingen blödning inifrån livmodern?

Snösport: Hoppas att tarmen har hittat balans idag.Men vad skönt att mår så bra den här omgången! 

linköping: trevligt att se dig igen, jag har också undrat hur det går för dig. Hoppas så att klinikerna ska ge dig ett positivt svar den här gången!

underverket: ha det så mysigt med sambon!

• Fjällsippan

Sunseed: jag såg inte ditt inlägg innan jag postade. Hoppas så att det inte är mens på g. Det är väldigt vanligt med bruna flytningar/blödningar vid IVF-graviditet. Jag hade det när jag väntade sonen. Har du testat ännu?

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?