• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Inanna Li

Testade minus imorse men det var ju inte oväntat då jag började blöda redan RD 5 och nu befinner mig på CD 11 efter mensstart. Nu har jag i alla fall tagit testet som kliniken vill så jag kan ringa dit imorgon och planera för nästa ICSI. Hoppas på sprutstart runt 10 mars.

Ha en bra dag alla! Fortsatt lycka till alla ruvare!

• Snösport

Innan68: hua, hua...inte kul!  

Du verkar ha planer framåt så  försök få utlopp och rensa och få ny energi  till i mars då. Kram på dej!!

• Sunseed
    Snösport skrev 2011-02-20 12:19:13 följande:

Innan68: hua, hua...inte kul!  

Du verkar ha planer framåt så  försök få utlopp och rensa och få ny energi  till i mars då. Kram på dej!!

Kan bara instämma. Jag tycker att ni är så starka ni kvinns här inne. Hjärta
  • Zinfandel

Då är vi nästan i fas Innana! Jag börjar troligtvis spruta några dagar före men skönt att veta att vi är några samtidigt Skrattande nu är det våååår tur!!

• pp08

Inanna: vad tråkigt, hoppas det går bättre nästa gång!

Själv vet jag fortfarande inte vad som gäller, blöder som mens, men fortfarande starka streck på grav test; samt lätt illamående som blivit starkare. Idag skulle vara v.5+3

Flicka 2009 & BF okt 2011
  • Fjällsippan

Inanna: kram till dig idag; även om man är förberedd på minus så är det ju så deppigt med negativa gravtest .

pp08: lider med dig och ovissheten - hoppas innerligt att allt kommer att gå bra! 

• Inanna Li

pp08 - Hoppas din blödning ger med sig och att ditt starka plus stannar kvar! Vad gräsligt för dig att behöva leva i ovisshet.

Zinfandel - Snart är vi på gång och då ska vi lyckas! Får ju se när min mens kommer men vi blir ju nästan i fas i alla fall!

Tack för alla kramar men jag visste ju att det var en chans på tusen att jag skulle vara gravid trots riktiga mensblödningar.

• sushikatten

Innana68: ja det är lika tråkigt varje gång när man får minus. skönt att höra att du planerar för nästa gång. Lika bra det.

pp08: Ja vad jobbigt med blödandet! jobbigt att vänta. Varför gör ni inte ett hcg test? Då kan man följa precis kurvan. Man tar blodprov varann dag.

Ni som ruvar! Håller tummarna och förstår att visa av er testar tidigt men vänta till alla fall dag 8. Innan dess är det väldigt osäkert.

• Snösport

RD7 idag och jag är idag faktiskt ganska nervös, känner ju inget alls jag som haft alla megabiverkningar och symptom alla ggr när det absolut inte lyckats tidigare och denna gången när jag mått bra nästan hela vägen längtar jag så efter lite ont någonstans..hi,hi,hi!   Ibland sticker det i äggstockarna som det kan göra i början av PMS som jag i regel har 4 dgr före mens ...försöker att inte tänka på det alls men hur lätt är det. 

Jag är bättre i magen nu men fortfarande bubblig sedan i fredags RD 4...också helt tvärt om mot det jätteförstoppning som jag är van vid under ruvningarna och progesteronet vilket faktiskt är super skönt men ska man analysera vad det betyder? Nej...det gör jag tyvärr ändå :(

Bara att avvakta men svåra uppgifter på jobbet idag som jag känner är svårt att fokusera på. 
    Ska på kurs över dagen 1 dygn ikväll-morgonkväll så det ska bli skönt att flyga, bo på hotell och en hel dag när jag bara ska lyssna och lära istället för att fokusera på mej själv som jag gör nu.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?