• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Inanna Li

Jag fick MA (uteblivet missfall) och hade inga blödningar överhuvudtaget. Första gången jag ruvade började mensen som bruna stänk på RD 12. Senaste gången började jag störtblöda rött blod direkt på RD 5. Man kan vara gravid och ändå få bruna flytningar eller små röda stänkblödningar. Det är först om man börjar blöda mycket som man kan befara missfall eller begynnande mens. Så vi får hoppas allt är OK för dig!

• Sunseed

Jag har tjuvtestat minus. Glad Jag testar varannan dag *haha*.
    Tack för era svar. Det återstår att se vad som händer. Det är ju inte mycket man kan göra. Det har varit några stänk på eftermiddagen, men det är inte rött. Bara att avvakta.  

• Snösport

Sunseed: nu är du väl tidigt ute med testandet?
    Alla reagerar olika på progesteron mm så det behöver inte alls vara mens...när kommer nidblödning?
    Jag har själv aldrig fått mens före avslutad medicinering.

Fjällsippan: jag är bättre i magen men har konstig avföring så magmedicin behövs absolut inte...jag är ju lite känslig när magen håller på så jag har mått lite olustigt idag= lätt illamående och det är väl för magen för det mår man väl inte än i ruvartid..bara RD5 och 3 dgrs odlade embryon. Vänta och se. Mycket spännande då jag som sagt inte alls mår så dåligt som jag gjortinnan så mina funderingar mm hur det brukar vara mm kan jag inte jämföra med alls.  
    Köpt mej en byrå på "myrorna" och blommer och en grön växt så nu ska jag fixa i ordning  i mitt pysselrum så jag kan måla en massa tavlor och sy om jag blir gravid......man måsta ju få drömma lite iaf.
    Hur är det med dej...har jag missat ngt?

• linköping68
    Underverket06: det är pga en kombination av ålder, dåliga värden och för hög vikt som de säger nej, Utan att se till helheten enligt mig.... Väger samma som när dottern blev till på naturlig väg för nästan 3 år sedan. Men ska fortsätta "tjata" på dem om iaf 1 till försök. Kör på nu med olika naturpreparat och besök hos "min häxdoktor".

Fjällsippan: Hoppas på positivt svar från iaf någon klinik.

Innana68: du kommer ihåg alldeles rätt vilket superminne du måste ha

Säger hej till alla er andra också, hej, hej
  • linköping68
    Sunseed skrev 2011-02-19 15:17:04 följande:
    RD 5 och nu har det kommit bruna stänk. Mens på gång kanske...
    Har MF börjar så för er andra? 
    Lite bruna flytningar i någon dag och sen störtblödning i nästan 1 vecka
    Hade inte gått så långt över beräknad mens, ca 2 veckor så det blev MF tidigt.
  • Fjällsippan
    Sunseed: instämmer med Snösport att det är ju tidigt med testandet...men det vet du ju redan

Snösport: fick du Progynon den här ruvningen? Jag brukar må illa av dem. Jag håller dock tummarna för att det är en helt annat slags illamående som du förnimmar.  Mysigt med fix av pysselrum - åh, vad jag hoppas att dina 
    drömmar går i uppfyllelse den här gången!

Hur det är med mig? Mina och dina embryos är ju lika gamla (är på RD 6 med 2-dagars). Men inget direkt nytt, men analysen är i full gång trots att det är tidigt i ruvningen. Positivt är att jag känner mig lite varm,är torr i munnen och att jag inte har fått någon eksemutbrott den här gången, negativt är att jag har obehagskänslor från livmodertappen som jag förknippar med mens. Tjuvtestar nog på tis el ons.
  • Sunseed
    Fjällsippan skrev 2011-02-19 17:02:00 följande:
    Sunseed: instämmer med Snösport att det är ju tidigt med testandet...men det vet du ju redan
    Jag kan ju inte låta bli. Kyss

Tack alla för era svar. Det verkar som att nidblödning kan komma ända upp till 14 dagar efter ÄL. Jag gissar att "vår" ägglossning är vid ÄP? Det är ju inte lätt att hålla reda på allt när vi är lite annorlunda. Jag antar också att ÄP är själva befruktningsdagen. Alla gravidsidor räknar ju på senaste mens första dag etc, man blir ju som lite snurrig när man inte stämmer in i mallen någonstans. 
  • Snösport

Fjällsippan:
     Jo jag fick progynon, prednisolon, progesteron...mycket på p och fragmin  jag har fått detta två ggr nu och prednisolon 3 ggr tror jag det blir jag har innan mått illa av progesteronet och stopp i magen så förra gången när jag hade östrogenet så mådde jag mindre illa...hmm...
    magen är bättre,,,mår inte så illa som jag brukar så om det är ngt bra så kan jag ha det så här i 9 månader...nästan allt funkar för mej nu Cool   Jag är mer skeptisk nu men inte labil alls utan lugn som en filbunke och gossugen istället för grälsugen, det gör mej kasnke lite skeptisk då för alla verkar ju bli på dåligt humör och jag mår toppen!....klarade  t o m att gå min timme med toa besök direkt före och efter förståss...hi,hi,i,hi.

Jag läser Brook Shields bok om förlossningsdepression som sambon och jag diskuterat idag, även om man fäller lite tårar i bokens start så är den bra och vem vet, sådant härnder oftare ön man tror så den var intressant. Rekommenderas för den som orkar.

Härligt ...då blir det ju test nästan samtidigt du och jag, fasen om det inte blir som vi önskar denna gången? Hoppas som bara den!

nä nu ska sista teet i och slöa innan vi gör kvällsmaten. Kram kram!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?