• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Inanna Li
    Sunseed skrev 2011-02-21 18:13:27 följande:
    Vad du är gullig, men det är nog tämligen kört. Min mens har alltid varit som en klocka var 24:e dag, och det är precis 24 dagar sedan jag fick min senaste blödning. 
    Neej Gråter! Men du kan i alla fall glädja dig åt vin i helgen och att du har tre finfina blastisar i frysen!
  • Snösport

Innan68: bra att ditt humör är uppe nu när mitt svajjar lite visste inte att det kan vara bra med lite stick i äggstocken...bara den högra----nu har nojjet satt igång så nu inbillar jag inget och allt ..hi,hi,hi.--
    snart kommer flygtaxin och iväg till Sthlm ett dygn på kurs.
    Maskott får fälja med mej så vi kan snacka lite ikväll ...börjar ju bli lite knäpp nuDrömmer

• Inanna Li
    Snösport skrev 2011-02-21 18:26:51 följande:
    Innan68: bra att ditt humör är uppe nu när mitt svajjar lite visste inte att det kan vara bra med lite stick i äggstocken...bara den högra----nu har nojjet satt igång så nu inbillar jag inget och allt ..hi,hi,hi.--
    snart kommer flygtaxin och iväg till Sthlm ett dygn på kurs.
    Maskott får fälja med mej så vi kan snacka lite ikväll ...börjar ju bli lite knäpp nuDrömmer
    Ha en trevlig resa och kurs i Stockholm. Själv går jag på kurs hela veckan men det blir hemma i GBG. Jag har fått koppla på ett positivt humör denna vecka för att orka med kursen. Om kursen inte varit hade jag nog varit sjukskriven hela veckan. Men det är också bra att tänka på annat och fylla hjärnan med nya kluriga saker när man är deppig!

Krama Maskotten i kväll och dröm fina graviddrömmar!
  • Zinfandel
    Inanna Li skrev 2011-02-21 17:53:16 följande:
    Tack för mera kramar alla fina trådvänner Solig! Jag har ringt kliniken idag och har fått en tid med min läkare onsdagen den 2 januari. Då ska vi planera för nästa ICSI. 
    Hoppas inte du behöver vänta till 2012 Flört (f´låt jag märker ord ;))

Jag frågar här också: märker ni andra av ökade ÄL?! Mina blir kraftigare för varje månad och varar längre och längre, 3-5 dagar är inte ovanligt. Det stramar och drar och känns tungt. Inte särskilt mycket sekret men fullt utslag på stickan i 3 dagar. Nån mer..?! 
  • sushikatten
    Sunseed skrev 2011-02-21 17:17:01 följande:
    Åh, hejsan! Det går nog dessvärre inget vidare. Har haft bruna flytningar sedan RD 5 och idag RD 7 är det även blod med i det bruna. Det verkar som att min ordinarie mens har dragit igång som en klocka på dag 24. Visserligen mindre blod än normalt, men om allt följer det som det brukar så är det i full gång imorgon. Det blir nog vin på festen i helgen i alla fall.

Åhhh vad tråkigt och som du säger så känner man sin kropp. jag har hoppats in i det sista men tyvärr brukar det vara rätt vad jag har känt men jag tycker att det alltid finns lite hopp. Det får bli lite vin i helgen.

Snösport; ja det är en pärs att ruva o vad man hinner tänka mycket.

innana68: ja ibland är det bättre att jobba än att sitta hemma och grubbla. Funderar oxå på hur det kommer att gå för mig här och om det är någon idé att fortsätta. Du har kanon värden och det tror jag absolut inte ändrar sig så snabbt. Jag kommer att be kliniken att göra ett nytt amh prov för att kolla om det är någon idé. Vet inte vad mannen säger. Börja kännas mer och mer att nu är det över och att det får bli hemmaförsök för våran del. Ja ena dagen vill man göra allt o nästa tycker man att man har ganska bra själv när det ändå inte funkar, Börjar blir förkyld och då är det sköntatt rå om sig själv.  Måste försöka tänka positivt.

Zinfandel: Jag kör inte för tillfället äl tester men känner lite grann som du att det blir mer och mer känning under äl och mindre sekret.

• Inanna Li
    Zinfandel skrev 2011-02-21 18:53:34 följande:
    Hoppas inte du behöver vänta till 2012 Flört (f´låt jag märker ord ;))

Jag frågar här också: märker ni andra av ökade ÄL?! Mina blir kraftigare för varje månad och varar längre och längre, 3-5 dagar är inte ovanligt. Det stramar och drar och känns tungt. Inte särskilt mycket sekret men fullt utslag på stickan i 3 dagar. Nån mer..?! 
    Skrattande, onsdagen den 2 mars förstås! Är jag fullständigt Foten i munnen?
  • Fjällsippan

Tjuvtestade megaminus i morse. Är ju "bara" på ruvardag 9 (med 2-dagarsembryon) så jag sparar en gnutta hopp ändå... Har vissa positiva symptom som jag inte kännt sedan förra graviditeten, tunga och ådrade bröst. Men det kan ju vara progesteronet som spelar mig ett spratt, men som sagt, jag (försöker) att fortsätta att hoppas i några dagar till.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?