• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Mamma gås

pp08 - Galet va jobbigt att du blöder samtidigt som det visar plus.., ovissheten gör ju att man blir galen.. :/

Inanna - Tråkigt med minus även om du misstänkte det innan.. Håller tummarna att det gå kanon denna behandling!!

Sunseed - Jag har inte varit inne på ett tag så jag har inte hängt med sen i lördags, därför undrar jag hur du mår??

Snösport - Det låter ju toppenbra!! Det har varit lite likadant för mig denna gång, har ju mått skit de två första gångerna å inte känt så mkt denna gång förutom överstimuleringen. Jag fick ju plus så då håller jag tummarna att det är så för dig oxå. Läkaren sa till mig en gång att det är väldigt positivt att kroppen mår bra under behandlingen, han menade att det oxå kan vara avgörande. Åhh, håller tummarna så hårt att det ska visa plus på stickan för dig!!! Känns verkligen som det är din tur nu!! 

• Mamma gås

VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    dallas, 37 år, syskonförsök nr 1,nybesök 17/12 på CA, bor strax söder om Göteborg
    Underverket06, 40 år, IVF2, syskonförsök på CvL i jan/feb, bor I Hässelby/Stockhom.
    hispan: 38 år, bor i värmland, inväntar IVF2, start 18/12, ÄP prel, v.3
    Betty Boop, 37 år, inväntar 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.
    Turlid, 40 år, IVF1/FET3 v.?? på HS, bor i Norrtälje
    Zinfandel, 39 år i Skåne, IVF3 i mars
    Inanna, 42 år, Göteborg, ICSI 2 i mars
    Glenda Glad, 40 år, Malmö, Syskonförsök nr1(IVF2), spraystart 4/3

***SPRAYAR***
    Ladycocos, 39 år, Linköping, IVF Sophiahemmet. ÄP i jan...
    Hönan 38 år, IVF1, vecka 11

***SPRUTAR***

***ET***

***FET***
    Riita, 40 år, IVF1/FET1 v. 50, Uppsala

***RUVARE OCH TESTDAG***
    .
    No Ka Oi, 38 år Göteborg, IVF 2 (syskon) - ET  6/2, ruvar på blastis, TD 17/2
    Eviglängtan, 39 år Skåne, IVF 2 syskon), FET 29/2, två blasisar, TD 14/2
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 1, FET 9/2, ruvar på blastis, TD 23/2
    Fjällsippan, 42 år, syskonförsök nr 4 på CvL, bor i Stockholm, ET 13/2, ruvar på 2 4-cellingar, TD 28/2 
    Snösport, 42år,IVF5, bor Luleå går i Falun , ÄP11/2,ET 14/2, ruvar på 2 st, TD 1/3
    Sunseed 39 år, IVF 1, Falun, ÄP 9/2, ET 14/2, ruvar på en blastis. TD 27/2
    Thuleslapper 38år, IVF2, Kristinehamn, ÄP 7/2, ET 9/2, TD 26/2, går på Gripen/ USÖ

***GRAVIDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, bor i Frankrike, 41, BF 14 februari
    Fahlvik, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg
    pp08, syskonförsök nr3 (=IVF5), BF 19/10, Stockholm
    Mamma gås: 38 år. IVF 3.  BF 26/10.  Bor i Örebro, gör IVF på CvL

***Övrigt**
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    ChippiChoppi, 44 år, syskonförsök hemma, bor i Täby (nära Stockholm)
    Sushikatten 42, hemmaförsök ett tag framöver

• Snösport

Mamma Gås: Tack, jo jag försöker hoppas men ont i bröst mm det vet jag inget om...magen är bubblig men hård på ngt underligt sätt så magmedicinen vågar jag inte ta...helt knäpp så jag är lätt snurrig jag som är känslig när magen håller på...men hoppas!!!  

Är så¨glad för din skulle och hoppas vi kan få många månader ihop förståss...men nu är jag som sagt mest nervös...kan ingen komma med ett facit, jag som inte gillar att vänta alls, tålamod? NOT. 

• Sunseed

Åh, hejsan! Det går nog dessvärre inget vidare. Har haft bruna flytningar sedan RD 5 och idag RD 7 är det även blod med i det bruna. Det verkar som att min ordinarie mens har dragit igång som en klocka på dag 24. Visserligen mindre blod än normalt, men om allt följer det som det brukar så är det i full gång imorgon. Det blir nog vin på festen i helgen i alla fall.

• Inanna Li

Tack för mera kramar alla fina trådvänner Solig! Jag har ringt kliniken idag och har fått en tid med min läkare onsdagen den 2 januari. Då ska vi planera för nästa ICSI. Känner mig lite orolig för hur det kommer att gå. Vet ju inte om jag kan räkna med toppresultat igen vid 42,5 års ålder men jag får ju hoppas på det i alla fall Skrattande! Vill bara fyllas av positiva tankar och affirmationer nu!

• Inanna Li
    Sunseed skrev 2011-02-21 17:17:01 följande:
    Åh, hejsan! Det går nog dessvärre inget vidare. Har haft bruna flytningar sedan RD 5 och idag RD 7 är det även blod med i det bruna. Det verkar som att min ordinarie mens har dragit igång som en klocka på dag 24. Visserligen mindre blod än normalt, men om allt följer det som det brukar så är det i full gång imorgon. Det blir nog vin på festen i helgen i alla fall.

Hoppas för din skull att det är inte mens! Håll ut till TD! Kram! Kanske får du avstå från Skål även om det är gott!

• Inanna Li

Snösport - Det är hemskt att ruva och leva i ovisshet! Stickningar i äggstockarna är ett gott tecken! Hoppas på dig!

• Sunseed
    Inanna Li skrev 2011-02-21 17:55:56 följande:

Hoppas för din skull att det är inte mens! Håll ut till TD! Kram! Kanske får du avstå från Skål även om det är gott!

Vad du är gullig, men det är nog tämligen kört. Min mens har alltid varit som en klocka var 24:e dag, och det är precis 24 dagar sedan jag fick min senaste blödning. 
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?