• Vi 5

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Victoria, tänker på dig och hoppas på det bästa!!!

Anne, tänker även på dig, jag tycker du har en så fin inställning, och håller med dig om att vi får försöka att inte gräma oss och ist ta nya tag. tänk bara m det vore lite lättare att göra det, eller att man inte behövde kämpa så mkt.

Jag fick svar idag från läkaren på mitt mejl, (om att jag ändå vill komma). så här typiskt var svaret

"Hej

Visst kan du komma. Jag litar ändå helt på Uppsalas bedömning. Om de fann någon behandling eller annat sätt att förlja en stimulering som ökad chanserna till graviditet, så skulle de rekommendera det.

Annars skulle de inte vara en av de kliniker som funnits längst i Sverige och har hela tiden haft mycket bra resultat.

Vi ses"

Jag är glad att jag får komma, men även om det inte växt till sig så tror jag inte hon kommer ändra något... Om någon har någon bra input på hur jag ska komma förbi det så tar jag gärna emot tips. Är orolig att det inte har växt som det ska el att det har stimulerats på för snabbt, har ju bara sprutat 8 dagar (igår) och idag är det äl-sprutan som gäller...

• Vi 5

pp08, hoppas hoppas då att allt ser bra ut på gynakuten!

Vickan, ja visst känns det länge när man väntat så länge redan. Tänk vilken skillnad det är, på vissa mvc får de som blir gravida "naturligt" inte något ul förrän v 18!!! :-O Hur står de ut

Slemmis, härligt att du är så positiv och försöker "smitta"  oss andra

• Vi 5

victoria, åh jag är SÅ glad för din skull, det måste ju vara en liten överlevare! Lycka till nu!

Zin, jo nu har jag varit där, då visade det sig att bara en var 17 mm (som hon säger de ska vara samma dag som äl-sprutn) men de övriga var typ 14 el 15 och betydligt mindre. Hon var då väldigt förstående och sa att hon förstod mig eftersom det ju gick så långsamt förra gången och erkände ett ögonblick att hon höll med mig om att det vore bättre att spruta en dag till innan hon återgick till att säga att hon hade fullt förtroende för dem och att det var deras beslut. Hon skulle faxa till dem och säga att jag var orolig och ville fortsätta en dag till, så ska jag själv ringa dem i em. Typiskt nog har jag undervisning 13-17 så nu hoppas jag att jag kan smita iväg en stund och då ha tur att få tag i dem.

• Vi 5

och nu har de ringt och vill behålla ÄP på onsdag, "läkaren ser ingen anledning att ändra på det". Jag tror att anledningen kan vara något som sköterskan sa tidigare idag (då hade läkaren inte sett faxet från min hemortsgyn än) hon sa att man "sett att vid korta metoden är det bättre att spruta något kortare tid, så att äggblåsorna är något mindre när man tar äl-sprutan ". Har någon hört det förut? Ja, nu kan jag iaf inte göra mer. Sköterskorna är ju verkligen gate-keepers, jag har ju ingen aning om hur läkaren resonerade eg. Usch vad man är utlämnad som patient.

• Vi 5
    Zinfandel skrev 2012-05-07 13:09:55 följande:
    Vi4: så var mina exakt (6 st på 17-14-12) på måndagen när jag trodde det skulle bli ÄP på onsdagen. Då ville de istället göra ett vul till på tisdagen, och då var de 20-17-15 och då bestämde de ÄP på torsdagen. Med andra ord hade uppenbarligen de mindre då hunnit växa ikapp.
    Var det alltså denna gång? Jag blir helt hispig av detta, det är inte lätt att vara kontrollfreak i dessa sammanhang när man inte kan ha något kontroll. Du körde ju långa denna gång, så om de har rätt om att det är bättre att ta dem lite tidigare vid korta än långa metoden så kanske det då finns en anledning att ta dem redan på ons.

Victoria, jag tror också att det stod något om fragmentering i den artikeln jag läkade till, och även i tabellen jag klistrade in. Fick du upp den sedan?
  • Vi 5

Zin, tack kära du, ja du har rätt, nu måste jag försöka landa i detta och tänka positivt. Jag ska på akupunktur i morgon med, då brukar jag lyckas visualisera och släppa taget lite. Som bonus kan jag kanske få lite extra skjuts på mognandet. (fast dumt nog har jag redan börjat fundera på om det är dumt om hon sätter nålarna på de utdrivande punkterna, som hon ju brukar, -tänk att jag alltid ska älta något).

• Vi 5

underverket, grattis till jättefin skörd!!! Ja jag gjorde det, fast det var dagen efter. Det finns vetenskapligt stöd för att akupunktur samma dag som eller dagen efter ET ökar chans till graviditet. Minns tyvärr inte var jag läste det, men minns att en dansk klinik har statistik på det på sin hemsida, Triangeln heter de.

Victoria, toppen! Mys på nu! Tack för peppning också, det har verkligen behövts nu.

Woo, det blev jag väldigt glad att läsa om! Tack så hemkt mkt för att du delade med dig. Blev du alltså tom gravid då?

gemany, jag glömde skriva förut fast jag tänkte på dig, att det var tråkigt att höra om din släktning och det blev så jobbigt för dig precis nu när det blir sprutstart. Jag tror som de andra att det inte spelar så stor roll i det stora hela. Bra att du kämpar med ditt TSH. Det borde jag med göra, hade 1.8 i höstas och 2.0 nu, men har haft 3.8 tidigare. Funkar det nte denna gång ska jag jobba på det, stenhårt. 

Nu undrar jag om någon här gjort akupunktur i Uppsala och kan rekommendera någon? Funderar på om jag kan lyckas få till en tid efter ev ET på fredag. Min akupunktör som brukar kunna ställa upp när som verkar inte kunna denna helg, vi kommer inte tillbaka hit förrän på lör.  

• Vi 5

hemulen, åh tack! jag hade precis googlat mig fram till Pans akupunktur  så roligt att du då har bra erfarenhet av honom, jag ska ringa i morgon. Ja, visst är det jobbigt när man brukar försöka ha kontroll på saker och ting och nu när man vill det mer än någonsin så går det inte...

• Vi 5

Slemmis, jobbigt med blödningarna, det är ju som du vet ganska vanligt, men kan du inte be att få mäta hcg med några dagars mellanrum och se om det verkar öka som det ska? Och blodtryck ska du inte gå på, det är dessutom vanligt att få lägre (jag fick 90/50) och de undrade nästan om jag levde

Bengalen, tack för pepp, hoppas din kropp hämtar sig snabbt! Du brukar ju vara så duktig på att ta hand om din kropp, så det borde du verkligen förtjäna! Lycka till med tfnmötet!

Enya, åh snart är det dags för dig, har tänkt att jag ville säga att jag är glad att du hittat fram till hur du vill göra med förlossning. Att vara påläst och att andas är mina bästa tips, om man börjar andas direkt, samma sekund som värken kommer och bara fokuserar på andingen tycker jag det har funkat jättebra

mammagås, åh då är det snart din tur med! Hoppas så för din skull!

MsBoring, fantastisk med så bra gyn som vill ställa upp Håll hårt i denne

god natt allihop, ikväll ska jag lägga mig tidigt så mina ägg får vila

• Vi 5

Zin, hitcher och slemmis, håller tummarna för att det ska gå bra för er!!!

Zin, har du alltså varit och mätt ditt hcg du med? Jag säger som pp08 om jag blir gravid igen ska jag försöka få mitt mätt med jämna mellanrum för att orka stå ut med väntan...

Idag har jag varit på ÄP, körde med bara lokalbedövning då jag fick allergisk reaktion förra gången. Det gick bra även om det kändes en del. Men eftersom resultatet var bättre än jag någonsin vågat tro så var det lätt värt det i kvadrat. Det var faktiskt 10 st som var tillräckligt stora att plocka och det blev hela 8 st. Jag som hade tänkt att jag skulle bli överlycklig om det blev över 4 Det kan sannerligen behövas några extra, av mina 7 förra gången blev ju 4 befruktade, men alla delade sig dåligt. Så blir bara ett bra denna gång kommer jag jag vara helnöjd.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?