• Vi 5

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Anne, men åh vad glad jag blir! {#emotions_dlg.flower} Hurra för en liten fining!

Victoria, härligt att allt såg fint ut Tack också för input om kortare spruttid med korta metoden, har för mig att jag hört fler som sagt det.

Bengalen, snäppet högre temp idag ser jag, men jag förstår att du inte vågar tänka annat än att det är progesteronet (fast det är ju högre än när du haft det tidigare så jag hoppas det betyder något)   Håller tummarna hårt!

Heja alla 5 ruvare

När jag ser listan tänker jag alltid på att det är några flre gravida som dock inte lagt till sig. Skulle vara fint för vår statistik om de också låg där, tänker tex på Söte...

Hämtade ut min menopur på apoteket igår, ska spruta 375 IE per dag, men inser att jag bara fått 1200IE. Räcker ju bara 3 dagar. Ringer apoteket, men läkaren har inte skrivit ut mer. Försöker nu få kontakt med läkaren. Det är ju ingen fara på taket om jag nu inte får mens tiidgare, men de har stängt på fredagar och så är det ju helger mm, så jag hoppas verkligen att jag får tag i läkaren idag.

• Vi 5

Victoria, tack så hemskt mycket söta du!!! Men nu har det löst sig, hon svarade snabbt tack och lov. Vad intressant att du har så mycket hemma, för min läkare är så restriktiv och skriver inte ens ut så det räcker mer än till varje vul, (ifall det avbryts) och skriver inte ut tex crinone förrän det ev är dags för det osv. Bra eg, för det blir inget slöseri, men det blir ett himla spring till apoteket.

• Vi 5

pp08, ditt inlägg hade kommit medan jag skrev mitt, så jag missade dig förra gången. Fick du alltså vara kvar på sjukhuset? Det är ju inte alls konstigt att du är upp och nervänd i känslorna, det är ju fruktansvärt påfrestande med mf och ma, och så alla hormoner dessutom. Jag hoppas innerligt att du får bra stöd. Jag tror också att jag förstår lite hur du har det, jag hade ju ett ma i v 14 för några år sedan, och nu senast  i februari, i v8. Varm kram!

Hemulen och Ciara, så snällt att ni lägger till er, jag tycker också att det känns lite mer hoppfullt när det är fler namn på listan

• Vi 5

mamman030, en stor varm kram till dig! Så väldigt, väldigt tråkigt!

• Vi 5

Victoria, precis sådant funderar jag också på, är så himla nyfiken på det. Och även hur det kan se ut snart efter äl, ser man inget alls då, eller ser man de små kommande äggblåsorna?  Hoppas på att någon kan lite eller vågar spekulera.

MissB, även jag blir smittad av din entusiasm  

Linköping, så bra med engagerad läkare, håll fast vid denne! Hoppas ni kommer fram till bra åtgärder!

Är så nyfiken på hur ruvarna mår!? Ni får gärna uppdatera mig daligen med era symptom osv, jag vill veta allt

Själv känner jag mig otålig, vill bara komma igång. Akupunkturen verkar ha gjort susen för temperaturerna är stabilare, äl varit dag 14 nu (mot oftast 12 på senare tid) cykeln är också längre än vad den varit som genomsnitt det sista året (men har faktiskt haft några normallånga cykler tidigare med). Det kan ju även vara de andra förändringarna jag gjort med, äter inget godis alls (sedan 17 oktober), mindre vita kolhydrater, mer frukt och grönt, dragit ner koffein till en liten kopp om dagen, ingen alkhohol (men det dricker jag nästan aldrig annars heller) mer motion varav några konditionspass i veckan, mindfulnessövningar dagligen, mer vila och mer "bra saker" för mig själv överhuvudtaget

• Vi 5

Kort respons på det även från mig, min läkare såg bara 2-3 blåsor på ena sidan och hittade knappt vänster där fanns det möjligtvis en. Vid stimulering blev det sammanlagt 18 st, men ca 11 st som var tillräckligt stora (varav 3st på vä) och resten ca 7-8 till ar lite för små. Detta blev till sist 7 st plockade ägg, så precis som Skruttefia stämmer det inte med att antalet i ostimulerat läge motsvarar stimulerat på mig heller .

• Vi 5

Tackar för intressant diskussion om ÄD, biologiska, genetiska och adopterade barn, Även jag sällar mig till dem som tycker det diskuteras alldeles för lite vad det innebär att ha barn och vilka skyldigheter man har som förälder. Det är alldeles för lite barnperspektiv isamhället tcker jag. Om vi verkligen hade barnperspektiv skulle barn som blir placerade i jourhem, fosterhem osv istället (för att den genetiska föräldern inte klarar sitt föräldraansvar) inom kort kunna få bli adopterade. Men som det är nu väger förälderns rätt tyngre och så fort någon försöker skärpa sig lite får barnet komma "hem" även om de knutit an till den nya familjen under lång tid. Sedan kan föräldern missköta sig igen och barnet placeras om igen osv...En fruktansvärd otrygghet för barnet (och hur många fosterhem orkar med sådana uppbrott?) Det är något som jag verkligen inte tycker är bra. Däremot är det jätteviktigt att barnet få ha kvar kontakten med sina ursprungliga föräldrar om möjligt, men det är en annan sak...

En fråga till errfarna, ikväll började jag (äntligen) spruta med menopur. Det är ju en liten flaska med vitt pulver i. Både jag och maken såg det vita pulvret, men bara jag stoppade i blandingskanylen så var pulvret helt borta, innan jag hade sprutat i någon blandningsvätska ens. Ska det vara så? Pulvret borde ju inte ha kunnat försvinna ut antar jag, så nu hoppas jag verkligen att inget gick fel...Någon som sett om det blir så?

• Vi 5

Anne, tack för svar, ja det måste ju ha hunnit komma in en liten droppe. Hur mår du?

MissBoring, tack till dig med!

Maryhe, ja tack för påminnelsen om varför jag dricker ingefäraavkok varje kväll jag hade faktiskt glömt bort en del av anledningarna till varför jag gjorde det. Toppen med påminnelsen.

• Vi 5

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Finafina 43 år, gjort I 3 VF, korta metoden, CFC , ska ner i vikt (8kg) inför nästa försök
    Cathy, 38 år, 2 ET, väntar på IVF3. Mammagås, 39 år, 3 IVF:er + 1 FET. IVF 3 pos. MA v. 16, IVF på CvL. IVF 4 Falun i maj.
    Myran6801, 43 år, 1 IVF på Sophiahemmet & 3 på CvL, IVF nr 5
    Thuleslapper, 39 år, Värmland (men går på USÖ), 3 IVF samt 1 FET, alltid minus.....
    pralinen jessica, 39 år, Göteborg, ICSI 3 (1 FET),SU, nytt FET v 50
    Hönan 39 år, Stockholm, första spraydag 11 okt, ICSI 4 slutet på November i Örebro
    Nu Syskon, 42 år, IVF Kliniken Sthlm, Syskonförsök 7 ICSI, Kanske April
    Fjällsippan, 43 år, Stockholm, ruvat sexton gånger; fick en son på tionde. Sista syskonförsöket i maj/juni, CFC.
    Linköping68, 43 år. CFC. Gjort 1 IVF, negativt. 2 avbrutna IVF -ägglossat spontant innan ÄP
    Sunseed 41 år, I väntan på IVF 3 eller FET (6:e insättningen)
    Sushi, 42 år. IVF 6 på Calanderska, korta metoden med Fostimon
    Poppy 39 år, gjort 3 IVF, långa metoden, och 1 FET, hos FC.
    Maryhe, 42 år Pozzolo Formigaro ICSI1 MF ICSI2 (frusna ägg) - ICSI3- FET 3/4 TD 17/4

***SÄNGHALMSLIGAN***

***SPRAYAR***

***SPRUTAR***
    Victoria71, Göteborg, Carlanderska, gör IVF-försök nr 3, ÄP v 18
    Vi 4, 40 år, IVF nr 2 på CvL, korta metoden, menopur 375IE, sprutstart 29/4

***ÄP/ET/FET***
    mamman0301 39 år Blekinge IVF 3 (IVF 1 -, IVF 2 + men missfall ) ÄP 23/3

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Bengalen: 38 år, 7 IVF:er varav 2 ET Cura. 1 ÄD Ava, Riga, 1 ÄD RMC, nu IVF/japanen på CFC. ÄP 13/4, ET 16/4, testdag 30/4
    Zinfandel, 40 år i Skåne, 6:e försöket på CFC med immunterapi à la Dr D, ET 22/4
    Tuvalina, 41 år, Trönö/Hälsingland, 2:a försöket i Falun, TD 11/5.
    Slemtorsk i din bralla, född 73, Västra Götaland, halvsyskonförsök, ICSI försök 2, TD 5/5

***GRAVIDA***
    Min Tur, snart 38 år, Halmstad, (3st ICSI + 1 FET , 1 MA 06-07,annat förhållande) 1:a IVF BF 30 jan
    Enya70, 41 år Uppsala, (MA september 2010) ICSI 10 CFC, TD 9/9, BF 15 maj 2012
    Boe, född 72, Stockholm, syskonförsök 2, FET CvL, TD 18/9 BF maj 2012
    Maraki73, 38 , Nordic IVF-Center Göteborg (2 IVF+ 1 FET och 1 MF ) ÄP 16/11, ET 18/11, 27/11 TD 6/12
    Inanna 43 år, Nordic IVF-Center Gbg, (3 ICSI + 3 FET, 2 MA). ICSI 4, ÄP 14/11, ET 16/11, TD 4/12, BF 5/8-2012
    Hemulen 38 år, RPC Uppsala, 2 IVF, 4FET (1MA, maj-11), väntar på VUL
    Ciara, 41 år, Stockholm, IVF nr 1 hos CFC. ÄP 14/3 + ET 16/3, TD 29/3. BF dec 2012 .

***FÖDDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011 (KS i vecka 42)
    Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, son född 17/7 2011, bor i Göteborg
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12, son och dotter födda 12/12 genom KS
    Eviglängtan, 39 år, Skåne, (IVF4). BF 19/1.Tvillingar
    Turlid, 41 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF 27/1, son 11/1 genom KS
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1, son född 25/1 genom KS
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan. Son född 29/1.

• Vi 5

Slemmis, åh så glad jag är för din skull! Förstår om du inte vill flytta dig än, vänta du till TD

Anne, nej det är inte så lätt att våga hoppas när man har så många tunga erfarenheter med sig. Jag tycker att du verkligen borde ha goda chanser och håller mina tummar hårt för dig, -hela vägen!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?