IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
Zin, härligt!
Anne, hur går det? Hur mår du?
Sunseed, duktigt att du nästan nått ditt mål! Jag har slarvat med min motion och ska försöka ta igen det i helgen.
Slemmis, hoppas de bara är slow starters! Har hört att en del kan vara det och sedan växer på sig, det är säkert det de hoppas på. Jag har varit med om liknande, i höstas hade ju mina embryon delat sig dåligt och var bara 2-celliga på dag 2. Jag fick ett tillbaka direkt och 3 odlades vidare. Inget av de som odlades vidare klarade sig tyvärr, men det som sattes in ledde till graviditet. Det slutade dock med missfall v9, men "alla" (de på kliniken och min hemortsgyn) har sagt att det inte handlade om att det var 2-celligt för om de väl fäster så är det tillräckligt bra kvalitet. Jag läste på mkt om chanserna då och om man sättar in 2-celligt är det ca 5% chans till graviditet, medan om man sätter in 4-celligt på dag 2 så är det ca 35%. Det kändes jättetråkigt att veta och läsa om det, men jag tyckte det var bättre att få reda på hur stora chanserna var. Hoppas nu jag inte oroar dig mer bara! Jag hoppas som sagt att det är "slow-starters" du har som bara behöver lite mer tid på sig.