• Zinfandel

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

mba12 skrev 2012-09-18 21:24:39 följande:
    En dum fråga; Hur ska man veta om man behöver Trombyl, kortison, mm?
    Om man inte blir gravid tex......
  • Zinfandel
    mba12 skrev 2012-09-18 22:26:25 följande:
    Zin, tex kortison måste läkaren skriva ( vet inte om dem andra, men misstänket att de är också receptbelagda mediciner) hur ska jag övertala honom att skriva alla dessa?
    Ja. tex att du är +40, försökt länge, dags att prova det som finns att prova, vad har ni att förlora, hjälp oss för ett sista försök, det förvärrar iaf inte, och sist men inte minst... varför INTE?!? Det viktigaste är kortison, resten är inte nödvändigt, fokusera på det istället. Annars är det receptfritt i många länder om ni reser eller känner nån som är på väg nånstans i världen....
  • Zinfandel
    raffebo skrev 2012-09-19 13:44:22 följande:
    Kan någon smart person ändra mitt nick i listan, jag har bytt från Kattenizze till raffebo? Vore jättesnällt!!
    Men hej vännen, är du tillbaks?!? Vad GLAD jag blir!!! SkrattandeSolig Härligt!!!
  • Zinfandel
    raffebo skrev 2012-09-20 09:46:28 följande:
    Zin: När ska du göra nästa behandling då? Vad är din plan? Med twinsen är det bara bra, full rulle. Kan inte fatta hur fort tiden går dock.
    Här pågår "Operation dra-ner-TNF-jävla-värde". Vi påbörjade ett försök som fick avbrytas pga för högt värde. Nu är det rejäl medicinering och förhoppningsvis har värdet gått ner innan jag är 89 år Tungan ute
  • Zinfandel
    linköping68 skrev 2012-09-20 15:37:54 följande:
    Glad Nä, vi får verkligen hoppas att det går fortare än så.... När ska du ta nya test?
    Om 2-3 veckor kanske.... vad är väl denna IVF-väntan Skål
  • Zinfandel
    linköping68 skrev 2012-09-20 15:41:52 följande:
    Nu har jag ännu en fråga som jag går och funderar på och oroar mig lite för...... hur funkar det med assisted hatching egentligen? Om hur viktigt är det?

När jag kom hem igår frågade mannen om de gjort assisted på kliniken med detta ägg.
    Jävlar!! tänkte jag då direkt, det hade jag glömt att be CFC om vid ÄP. Jag antar att chanserna sjunker nu då äldre har hårdare skal på ägget.
    Ja, det går ju inte att ändra nu, men ska be dem skriva in det i journalen så att det finns med där. När man ligger där uppfläkt i stolen är det lätt att glömma hälften man vill fråga om....    
    Därom tvistar de lärde. En del hävdar att våra gamla ägg har hårda skal och behöver skrapas på ytan för få lättare att fästa. Andra hävdar att det kan förstöra embryot, att man skadar det. Ja, jag brukar säga till redan vid frösta vul och sen påminna några gånger Flört
  • Zinfandel
    raffebo skrev 2012-09-21 16:01:51 följande:
    Zin: Haha, innan du är 89 har det nog gått ner..har de embryo glue på CFC? Träffade förresten en mamma idag som hade fått sina tvillingar naturligt vid 44 år. Så det går minsann. I alla fall ibland.
    Nä det tror nog varken jag eller de på SkrattandeDrömmer
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?