• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • callimero

Zinfandel ja det känns som att sitta fast i en mardröm. Jag har framfört mina synpunkter till Svend, blir lätt bortfärdad med att det är ålder och variation i cyklarna men han lät lite mer inlyssnande nu när vi talades vid. Det känns inte rätt när jag jämför med alla tidigare försök med tex Orgalutran på dag 3. Kanske det hämmade. Förra försöket i september fick jag 3 ägg ur vad som såg ut att bara vara 2 i hyfsad stl. Och alla blev befruktade, 2 tillbaka. Innan dess 3 ägg, alla befruktade och fina på ET.

Vet ej om primingen ställt till det. Läste under deras fråga-läkaren om en som också fick mens tidigare än väntat efter priming och även hon hade en slemhinna som var tjock på cd 2. Brukar alltid vara tunn de gånger jag gjort vul på cd 1-2.

• callimero

Gällande jobbet så orkar jag inte med att min chef ska få veta. Tror inte jag blir av med jobbet men min chef är en oerhört nyfiken och klumpig person som inte riktigt kan känna av situationer. Jag skulle ha blickarna på mig hela tiden om jag är trött, inte dricker, ser uppsvälld ut osv. Tror de tycker det är skönt jag är "uträknad" i barnsynpunkt då min arbetsplats domineras av kvinnor runt 25-35 och gravid-boom verkar råda konstant.

• Cathy

Hej alla! Har inte läst/skrivit i trådarna på jättelänge men nu kikade jag in här. Förstår att många fått sina efterlängtade bebisar, jättekram till alla dem! Hjärta

callimero; å vännen, vilken vecka du haft! Lider så med dig! Gråter Jag minns när jag inte kom till ET en gång, det var en riktigt chock. Och jag förstår hur svårt det kan vara på jobbet, på mitt förra visste alla att jag fått mf och allas blickar var alltid riktade på min mage som i väntan på ett nytt grav besked. Skulle du berätta på jobbet att du försöker få barn och bli av med jobbet så har du rätten på din sida, den fighten skulle du helt säkert vinna. Jag skickar dig en stor kram och energi för att du ska orka med ett nytt försök. Hjärta Som Zinfandel säger - så här kan det ju bara inte sluta. Bamsekram vännen, jag hoppas att du kommer igen och tar nya tag efter nyår och gör ett nytt lyckat försök! Hjärta

• tjorven01

Åhhhhh Calimero
    Känner sååå med dig vännen
    Vet oxå hur snopet det känns att inte ens komma till ET
    Men detta får inre vara slutet
    Styrkekramar vännen ❤

• Veronica1

Tänker på er alla Hjärta!  Vi har nu haft ett ett uppehåll på 1 1/2 år & jag tror att det har varit bra för oss, men nu känner vi att det kanske är dags igen... men den här gången blir det inte i Sverige. Det blir en EA i nåt land, vet inte vart än men det känns bra. 

Har följt den här tråden länge men inte gjort några inlägg, men jag önskar er alla så mycket lycka till!!!

Ni är bäst!

Ni får gärna kolla in min blogg som jag startade för några dagar sen verro72.bloggproffs.se

Tack för att ni finns!

• callimero

Bengalen - hur har det gått för dig efter priming och allt?

Jag fick mens idag, på cd 19! Känns som allt blev helt upp-och-ner efter alla turer.

• Bengalen
    callimero skrev 2012-12-15 10:59:16 följande:
    Bengalen - hur har det gått för dig efter priming och allt?

Jag fick mens idag, på cd 19! Känns som allt blev helt upp-och-ner efter alla turer.
    Tja, vad ska jag säga. Det sket sig kapitalt. Väntade ju först på mensen som aldrig ville komma. När den så till slut kom kände jag mig tveksam till var jag egentligen var i cykeln så jag åkte in till CFC förra lördagen och gjorde ett VUL. Trodde och hoppades att jag var på cykeldag 3 men det första läkaren sa var att du är inte på cykeldag 3, det syns på slemhinnan. Han gjorde en gyn-undersökning och kunde konstatera att jag skulle ha ägglossning inom ett par dagar. Det fanns även en follikel på 20 mm.
    Så jag hade alltså ägglossning och mens samtidigt. Helt underbart! Frågade om primingen men den var givetvis till råttorna. Helt utkastad!
    Nu inväntar jag en ny mens om 1,5 veckor ungefär. Ska på återbesök på CFC på fredag för att kolla hur allt står till.

Kan ju onekligen inte annat än att börja fundera på om primingen kan sätta cykeln ur spel med tanke på både ditt och mitt resultat efteråt.
  • callimero

Men skräp Bengalen! Vad säger de på CFC om anledningen?

Jag hade ju också både mens OCH en slemhinna på 7 mm cd 2. Läste någontans på CFCs hemsida under "fråga läkaren" om en som råkat ut för samma sak.

Ja det känns oerhört jobbigt att förutom avbrutet försök ha flugit fram och tillbaka till CFC och genomgått priming helt förgäves. Hoppas du får ordentliga svar på CFC. Jag var alldeles för ledsen och förvirrad när jag var där på mitt misslyckade ÄP.

• Bengalen

Läkaren började mest prata om att man ju kan få en blödning i samband med ägglossning , men det avfärdade jag direkt. Helt orimligt i mitt fall. Han hade väl inte en blekaste aning om hur det kunde ha blivit så med tanke på att han ville att jag skulle komma på återbesök två veckor senare.

Håller med om att det känns surt att primingen var helt förgäves och i ditt fall blir det ju dessutom ännu mer kostnader med alla flygbiljetter.  

• Rita70

Hej finns det någon här som har tips på gynekolog i Stockholm? Vi ska göra ett sista IVF försök på CFC, men den gyn jag har haft här säger nu nej till att hjälpa till p g a att det är så minimala chanser att det lyckas. Jag är 43 år, har högt FSH, lågt amh och fått avbryta behandligar tidigare då jag endast har fått fram en follikel.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?