• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Veronica1
    Sunseed skrev 2012-12-19 19:41:32 följande:
    Uppehåll är skönt. Vi hade ett långt uppehåll mellan två IVF:er. Ett stort lycka till med framtida planer.

Ja det har varit skönt med ett uppehåll, jag tror att kroppen behöver det. Nu är det snart dags att ta nya tag Glad.

Tack så mycket!

Ha det gott.

Önskar er alla en riktigt GOD JUL & ETT GOTT NYTT ÅR Tomte
  • myran6801

Hej alla vänner! Var ett tag sedan jag var här, men som ni vet gick vi över till äd. Jag kände att tiden började rinna ut och jag började få panik över att jag var 44 och barnlös. Vi fick 2 fina blastocyter tillbaka och på testdagen visade hemmatestet ett svagt plus och hcg 75. Har blödit lite hela tiden. Tog om hcg idag och nu visar det 165. Så nu vågar jag vara lite glad.

• mba12

MYRAN, Stort GRATTIS :) Njut av det, det är du värd. Uppdatera oss mera Kram

• myran6801

Tuvalina, vad spännande att ni oxå ska göra äd!!! Det är så fantastiskt att denna andra möjlighet finns. För oss ökade chansen till graviditet fr 5-10% till 50-60%. Det behövs många försök med 5-10%!!!! Vill inte trampa ngn på tårna, men eftersom jag vet hur svårt det är att komma till beslutet äd så vill jag uppmana alla att tidigt ta reda på så mkt som möjligt parallellt med ivf-försöken. Om utifall det sen skulle bli aktuellt med äd så går det då så mkt fortare. Eller så behövs det aldrig!!!
    Jag håller tummarna för er alla finisar, ni är såå fantastiska!!! Kram

• Rita70

Tack för tips om Eva Svanborg. Har hört lite olika om henne. Jag har nu kontaktat Sibyllekliniken, är det någon som har gått där och vet vad det kostar med provtagning och ul?

Jag ha också varit i kontakt med Fridhemsplans Gynekologmottagning. Där kostar det 1075 per undersäkning, proverna trodde hon skulle gå på 1500 kr. Någon som har varit där?

• mba12

Rita, det kostar runt det du har skrivit men fokusera inte bara på kostnaden/ varje besök tycker jag.
    Tänk på service och personkemin och hur mycket dem är beredd att hjälpa dig.
    Min erfarenhet om Eva S. var att hon är katastrof och fick 0 förtroende för henne! Det kanske funkar bättre
    för dig!?!
    Jag har inga erfarenheter om dem andra kliniker du har skrivit men under sommarsemester ringde jag runt hela länet för att få tag i nån gyn för bara VUL. Ringde till och med Södertälje och dem hade öppet faktiskt. Jag fick mycket bra känsla (det blev inte aktuellt att åka dit). Men om jag skulle välja skulle jag åka dit iom att jag fick bra känsla.
    De flesta tar mellan 800-1200 kr /besök.
    Lycka till.

• Veronica1
    myran6801 skrev 2012-12-20 22:45:23 följande:
    Hej alla vänner! Var ett tag sedan jag var här, men som ni vet gick vi över till äd. Jag kände att tiden började rinna ut och jag började få panik över att jag var 44 och barnlös. Vi fick 2 fina blastocyter tillbaka och på testdagen visade hemmatestet ett svagt plus och hcg 75. Har blödit lite hela tiden. Tog om hcg idag och nu visar det 165. Så nu vågar jag vara lite glad.

Grattis {#emotions_dlg.flower}! Va kul för er, håller tummarna att allt ska gå bra (för det ska det).Vi har manlig faktor, så vi har använt oss av donator alla gånger, men det har inte funkat iaf. Så nu går vi över till ED, kanske det sitter lite hos mig oxå eftersom det inte funkar, så känns som att det här kan vara värt ett försök.

Sköt om er!
  • Rita70

Tack mba. Jag har inte kontaktat Eva, då jag har hört ungeför som du skriver. Jag fick ingen bra känsla när jjag ringde Fridhemsplans gynekologmottagnig, men de kanske är bra. Ska dit den 8 jan.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?