• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • snorpan02

Hej Igen

Vi5 tack för att du påminde mig om barnalbyl, hade tänkt ta det men nej jag kör ingenting extra mer än multivitamin...jag har kortisontabletter hemma  men känner att funkar det så funkar det. jag har ju ätit Levaxin 25mg i snart 1,5-2 år bara för att hålla ett lågt värde men tanken är väl om detta försök misslyckas att jag ska sluta och se vad som händer. Jag behövde inte ens ta extra progesteron om jag absolut inte ville och jag tycker
    biverkningarna av dem är värre så jag kör helt naturellt.

Jag återkommer självklart med rapport Glad och tack för ert stöd

• hemulen

Hej, hej och hurra Snorpan! Grattis till fina embryon, ska hålla tummarna för dig. Jag läser inte tråden så ofta längre, men kikar in då och då. Även jag körde en hel del tilläggsmediciner min sista IVF, bl.a. barnalbyl och kortison, men tror egentligen att det var det ändrade IVF protokollet som gjorde att det lyckades.

Tjorven, krya på önskningar till din man. Hoppas de hittar något som det finns bra behandling mot så att han blir frisk!  

• Gretchen

Hej! Fyller 40 nästa år och kämpar med syskonförsök. Har en dotter som fyller 3 i januari. Vi har gjort ett antal syskonförsök varav ett slutade i missfall. Börjar misströsta men vill så otroligt gärna få ett syskon...

• Gretchen

Någon som hört/ vet ngt om Copenhagen Fertility Center? Dom verkar ha en del behandlingsmetodiker jag ej hört talas om här i Sverige

• MissBoring
    Gretchen skrev 2013-10-07 21:54:58 följande:
    Någon som hört/ vet ngt om Copenhagen Fertility Center? Dom verkar ha en del behandlingsmetodiker jag ej hört talas om här i Sverige

Hej.

Det är många svenskar som åker dit. Inget för första gångs ivf:are då allt går ganska fort där. Men många har varit där å flera bäbisar har det blivit

Lite mer out side the box.
  • MissBoring

Vi5, har du hunnit bli mamma igen, borde väl iaf va precis i krokarna nu?

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?