• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Sunseed
    Lavinen skrev 2013-07-12 13:29:52 följande:
    Sant. Utökade undersökningar är såklart en bonus! Håll tummar att jag får bättre hjälp där Cool
    Håller tummarna för att du får igenom det! Solig
  • Sunseed
    Veronica1 skrev 2013-07-10 09:13:12 följande:
    Jag är in här & läser lite då & då, vill inte släppa er :). Vill veta hur det går för er...
    Lycka till & grattis till er som lyckats {#emotions_dlg.flower}

Trevlig Sommar Solig

verro72.bloggproffs.se/
    Vilken härlig sommarbild!
    Hoppas att du har det bra! 
  • snorpan02

Hej tjejer Tack för tröstande ord det känns skönt. Har haft en veckas semester och försökte koppla bort ägglossning osv och lyckades nästan hjärnan är så inställd på att då måste vi försöka få till det.... Måste däremot fråga er om det är någon som efter åtskilliga försök med ivf och ingen förklaring med varför ni inte lyckas mer än att ni är gamla har provat äggdonation? Som jag skrev sist så har min sambo precis blivit arbetslös men för 2 veckor sedan fick han veta att han kommer få ärva ganska mycket pengar och det första vi tänkte på var att nu har vi råd med ÄD men vi är tveksamma, någon som har några tankar kring detta. Nu återgår jag till semestern och önskar er alla en härlig sommar kram

• Cice

Snorpan02

Om du har misslyckats med många IVF, så  tycker jag att  du bör kolla hur det är i din livmodern, jag menar att du bör utreda om du kanske måste  göra en hysteroscopi.

Jag har misslyckats med några IFV, samt jag har haft många missfall. Nyligen fick jag reda på att ( när jag gjorde en hysteroscopi i Aten, att jag hade mkt gammal vävnad som har utvecklats i livmodern, samt ett par muskelknutor. och som om  det inte var tillräckligt, mitt uterus hade förvrängt sig, liksom skruvat på sig. 

Efter hysteroscopin berättade läkare att  att han var nästan säkert på att  mina missfall berodde på miljön i min uterus, och att jag fick missfall i vecka 8-12 , det berodde på att jag hade inte tillräckligt med utrymme i livmodern för att embryo skulle kunna utveckla sig.

I min sista IVF Dr G sa att det var mycket svårt att göra ET, eftersom det verkade som min livmoder vreds åt sidan. 
     Jag har haft kontakt med klinik Serum i Aten, och då bestämde jag mig för att göra en histo med dem. 
    De informerade mig om att jag hade mycket gamla epitelet i livmodern, och resterna av flera missfall efter IVF, och inget mindre än några muskelknutor och min livmoder var helt förvrängd. 
     Penny förklarade för mig att det skulle vara omöjligt för mig att få fortsätta någon graviditet eftersom det inte skulle finnas tillräckligt med utrymme för fostret att utvecklas efter ca 8 veckor. Jag tror att det var en chock för mig, och samtidigt en stor glädje, ta reda på anledningen till att jag inte kunde fortsätta graviditeten efter 8-12 veckor. 
    Penny berättade för mig att det kan vara nödvändigt  att göra en hysteroscopi när patienten har testats positivt  för  Hidden klamydia,  eftersom den ofta orsakar kronisk inflammation i livmodern. Äldre kvinnor kan oså  har en förändrad vävnad i livmoderm.
    Så  här säger Dr. Penny om uterus  tillstånd som påverkar implantation ;
    we believe that hysteroscopy is of outmost importance in the management of fertility problems.

A good condition of the uterine cavity is essential for successful reproduction. Chronic hidden C infection is one of the factors that may lead to a chronic inflammatory reaction of the uterus or chronic endometritis which is thought to be related to infertility and spontaneous abortion, and it is usually asymptomatic and rarely suspected clinically.

This chronic inflammation within the uterus has some harmful effects which prevent implantation. One of these is that the inflammation leads in the long-term to formation of adhesions in the uterus. Adhesions is tissue which covers the normal lining of the endometrium and create a "barrier" which will not let the embryo to implant.

Kram,
    Cice 

• Fahlvik

Hej, var med i denna tråden tills lillen kom för 2 år sedan :) Först och främst håller jag förstås tummarna för alla här men vill också informera om en artikel i Göteborgsposten idag eller igår, det stod att amh-värdena varit felaktiga! Labbet som analyserade proverna hade gjort fel. Minns inte under hur lång tid men jag hoppas alla berörda blivit informerade...

• Zinfandel

Hej Fahlvik, kul att se dig igen!! Ja du, det börjar äntligen uppmärksammas, KS mfl försöker mörka det och några tjejer i en annan tråd håller på att dra i fler journalister.... Det verkar vara prover under minst ett halvår, kan vara betydligt längre än så. Det borde naturligtvis uppmärksammas ännu mer eftersom många kan ha lagt stora summor på helt andra alternativ & behandlingar pga felaktiga provsvar.

• snorpan02

Hej Cice o ni andra, är det omöjligt att få göra undersökningenen i Sverige? Kan ju tänka mig att det blir svårt när man dessutom är 43,5 år redan... Önskar jag vetat allt detta 2010 när vi började vår ivf resa. Men jag ska kolla med Linnekliniken vad de anser... Hoppas alla haft en härlig sommar och kanske är det någon som lyckats plussa. Kram

• nymåne

Hej! 

Har just loggat in på FL efter en lång tids bortavaro och vill bara berätta att jag lyckades bli gravid trots omätbart AMH. Är därför en siffra i amerikansk forskningsstatistik - eftersom jag i samband med barnförsöken var patient på en klinik i New York med läkare som bedrev spetsforskning kring DHEA i samband med svårigheter att få barn. Det blev tyvärr missfall - men jag har ändå två små döttrar som jag lyckades få efter fyllda 40 och är oändligt tacksam över dem.  

Om du vill ha en text om alternativa sätt att öka fertiliteten eller om du bara vill veta mer om DHEA - så inboxa mig.  

• snorpan02

Hej
    Denna tråd tycks ha självdött eller... själv ska jag göra min sista FET imorgon om äggen
    orkar upptining sen så är hela ivf livet slut för oss, känns vemodigt men samtidigt skönt att
    kunna släppa tankar kring varför vi inte lyckats, vad hade vi kunnat göra bättre osv.

Men håll gärna tummar och tår, kanske är det våra guldägg som finns kvar

Kram och skriv och berätta vad ni håller på med

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?