Snorpan02
Om du har misslyckats med många IVF, så tycker jag att du bör kolla hur det är i din livmodern, jag menar att du bör utreda om du kanske måste göra en hysteroscopi.
Jag har misslyckats med några IFV, samt jag har haft många missfall. Nyligen fick jag reda på att ( när jag gjorde en hysteroscopi i Aten, att jag hade mkt gammal vävnad som har utvecklats i livmodern, samt ett par muskelknutor. och som om det inte var tillräckligt, mitt uterus hade förvrängt sig, liksom skruvat på sig.
Efter hysteroscopin berättade läkare att att han var nästan säkert på att mina missfall berodde på miljön i min uterus, och att jag fick missfall i vecka 8-12 , det berodde på att jag hade inte tillräckligt med utrymme i livmodern för att embryo skulle kunna utveckla sig.
I min sista IVF Dr G sa att det var mycket svårt att göra ET, eftersom det verkade som min livmoder vreds åt sidan.
Jag har haft kontakt med klinik Serum i Aten, och då bestämde jag mig för att göra en histo med dem.
De informerade mig om att jag hade mycket gamla epitelet i livmodern, och resterna av flera missfall efter IVF, och inget mindre än några muskelknutor och min livmoder var helt förvrängd.
Penny förklarade för mig att det skulle vara omöjligt för mig att få fortsätta någon graviditet eftersom det inte skulle finnas tillräckligt med utrymme för fostret att utvecklas efter ca 8 veckor. Jag tror att det var en chock för mig, och samtidigt en stor glädje, ta reda på anledningen till att jag inte kunde fortsätta graviditeten efter 8-12 veckor.
Penny berättade för mig att det kan vara nödvändigt att göra en hysteroscopi när patienten har testats positivt för Hidden klamydia, eftersom den ofta orsakar kronisk inflammation i livmodern. Äldre kvinnor kan oså har en förändrad vävnad i livmoderm.
Så här säger Dr. Penny om uterus tillstånd som påverkar implantation ;
we believe that hysteroscopy is of outmost importance in the management of fertility problems.
A good condition of the uterine cavity is essential for successful reproduction. Chronic hidden C infection is one of the factors that may lead to a chronic inflammatory reaction of the uterus or chronic endometritis which is thought to be related to infertility and spontaneous abortion, and it is usually asymptomatic and rarely suspected clinically.
This chronic inflammation within the uterus has some harmful effects which prevent implantation. One of these is that the inflammation leads in the long-term to formation of adhesions in the uterus. Adhesions is tissue which covers the normal lining of the endometrium and create a "barrier" which will not let the embryo to implant.
Kram,
Cice